At flytte med hund - totten får endelig egen have {{forumTopicSubject}}
Jeg er simpelthen så glad. Det er endelig lykkedes mig, at finde et hjem med have, der er til at betale, så til september flytter totten og jeg. Dette har dog sat gang i nogle tanker.
Min hund vil være 10 måneder når vi flytter, og jeg vil gerne være så meget på forkant som muligt. Derfor vil jeg gerne høre jeres erfaringer omkring det at flytte med (ung) hund.
Hvordan vænner jeg ham bedst til det nye hjem?
Starter alene hjemme træningen helt forfra?
Er det realistisk at han vil kunne være alene hjemme en arbejdsdag efter ca 1,5 uge? (som han er her nu)
Hvad skal jeg ellers have med i baghovedet?
Jeg vil jo selvfølgelig bare gerne gøre det så godt for ham som muligt, og glæder mig helt sindssygt til at han får haven.
apr 2017
Følgere: 5 Emner: 49 Svar: 961
Vi fik Rollo passet ved "farfar", indtil at vi var helt på plads. Dvs. 3 dage, hvor efter han han bare kom hjem i hans nye hjem.
Vi sørgede for at når vi var ude i haven, og rollo var med, så var fokus på ham, så han vendte sig til 0 lyd hvis der går mennesker på den anden side af hegnet.
Ellers gjorde vi bare som vi plejer. Og Rollo startede med at grave et kæmpe hul i vores helt nye græsplæne.
aug 2017
Følger: 10 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 32
#1 - Nogle gange løber han en runde i lejligheden når han er alene og gør. Det kan være alt fra 2 bjæf til 10-20 min. Andre gange er han helt rolig og ligger sig med det samme. Jeg kan ikke rigtig finde noget system i det og da jeg ikke vil have det bliver et problem gør jeg stadig meget ud af at gå ud af lejligheden, lukke døre mellem os osv. så han firhåbentligt på et tidspunkt ALTID bare vil ligge sig roligt når han er alene. Det er også derfor jeg gerne vil komme godt fra start i det nye hjem
aug 2017
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.111
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 136 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 162 Svar: 12.825
Prøv at indføre et helt fast ritual, så der er en tydelig rutine.
Jeg anbefaler en bid mad, rolig gåtur med snuseopgaver, tyve min ro mens menneske gør sig klar til job, farvel med tyggepind/frossen kong. Når energien er brugt og adrenalin fra gåturen er væk, er en afsked nemmest, derfor de tyve min hvile før farvel. Når rutinen er kendt, er det ikke farligt at være alene.
aug 2017
At flytte med hund - totten får endelig egen have