{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
555 visninger | Oprettet:

At flytte med hund - totten får endelig egen have {{forumTopicSubject}}

Jeg er simpelthen så glad. Det er endelig lykkedes mig, at finde et hjem med have, der er til at betale, så til september flytter totten og jeg. Dette har dog sat gang i nogle tanker.

Min hund vil være 10 måneder når vi flytter, og jeg vil gerne være så meget på forkant som muligt. Derfor vil jeg gerne høre jeres erfaringer omkring det at flytte med (ung) hund.

Hvordan vænner jeg ham bedst til det nye hjem?
Starter alene hjemme træningen helt forfra?
Er det realistisk at han vil kunne være alene hjemme en arbejdsdag efter ca 1,5 uge? (som han er her nu)
Hvad skal jeg ellers have med i baghovedet?

Jeg vil jo selvfølgelig bare gerne gøre det så godt for ham som muligt, og glæder mig helt sindssygt til at han får haven.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At flytte med hund - totten får endelig egen have
  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

Følgere: 5 Emner: 49 Svar: 961
    #3   9. jun 2018 Vi flyttede i sep. 17 til et rækkehus med have. smiley

Vi fik Rollo passet ved "farfar", indtil at vi var helt på plads. Dvs. 3 dage, hvor efter han han bare kom hjem i hans nye hjem.

Vi sørgede for at når vi var ude i haven, og rollo var med, så var fokus på ham, så han vendte sig til 0 lyd hvis der går mennesker på den anden side af hegnet.

Ellers gjorde vi bare som vi plejer. Og Rollo startede med at grave et kæmpe hul i vores helt nye græsplæne. smiley

• #4   9. jun 2018 De svar er jeg glade for! Tak smiley

#1 - Nogle gange løber han en runde i lejligheden når han er alene og gør. Det kan være alt fra 2 bjæf til 10-20 min. Andre gange er han helt rolig og ligger sig med det samme. Jeg kan ikke rigtig finde noget system i det og da jeg ikke vil have det bliver et problem gør jeg stadig meget ud af at gå ud af lejligheden, lukke døre mellem os osv. så han firhåbentligt på et tidspunkt ALTID bare vil ligge sig roligt når han er alene. Det er også derfor jeg gerne vil komme godt fra start i det nye hjem smiley

• #6   9. jun 2018 Jeg har 2-2,5 uge til at flytte i, men kan desværre kun få ferie 1-1,5 uge pga mine kollegaer... Jeg tænker bare at han vel heller ikke kan være tilpassom nu i den gamle lejlighed lige så snart tingene begynder at forsvinde derfra?

• #9   9. jun 2018 Tillykke med det. Jeg flyttede med Hera sidste år, hvor hun lige var blevet et år. Jeg tog 3 ugers ferie, så jeg kunne alenehjemme træne hende, og det var godt givet ud. Hun var nemlig vant til at være sammen med en anden hund,så kun havde aldrig været rigtig alene.

• #10   9. jun 2018 Det lyder ikke sundt for hunden at løbe rundt og gø i 10-20 minutter når efterladt alene.
    Prøv at indføre et helt fast ritual, så der er en tydelig rutine.
    Jeg anbefaler en bid mad, rolig gåtur med snuseopgaver, tyve min ro mens menneske gør sig klar til job, farvel med tyggepind/frossen kong. Når energien er brugt og adrenalin fra gåturen er væk, er en afsked nemmest, derfor de tyve min hvile før farvel. Når rutinen er kendt, er det ikke farligt at være alene.

• #11   9. jun 2018 #10 - det er ret præcist sådan vi gør hver morgen. Vi er dog ude på to ture inden jeg taget af sted. En helt kort ved 5 tiden, hvor han ikke kan holde sig mere, og så 20-40 min ved 7 tiden efter han har spist og jeg har ordnet diverse. Jeg prøver altid at være hjemme ca 30 min efter vi kommer hjem. Det er ikke lige når jeg går han gør det, de dage han gør det. Nogle gange er det efter 10 min, andre gange efter en time eller mere og andre gange igen gør han det slet ikke. Jeg kan som sagt ikke finde noget mønster i det. Jeg vil dog rigtig gerne have det stoppet de dage han gør det. Min dyrlæge mener det kan være en teenage ting, men det er efterhånden mit indtryk at det er lidt nemt at sige det til alt og at “teenage” bliver en dårlig undskyldning?

Kommentér på:
At flytte med hund - totten får endelig egen have

Annonce