{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
564 visninger | Oprettet:

Træt, spiser ikke og ligger i kurven.. {{forumTopicSubject}}

Ja som skrevet i overskriften har vores Scotty ændret adfærd over de seneste dage/uges tid. Han spiser ikke det store og virker uinteresseret i sin mad. Er på skånekost grundet nogle maveproblemer, så er heller ikke det mest indbydende selv for en hund. Han er lige blevet 10 måneder og har ændret enormt adfærd den seneste måned. Kan det være hans alder der gør disse ting? Kunne jo forestille os at der sker en masse i hans hoved og krop for tiden, men synes bare det er meget på en gang smiley
Han legede non stop i går da vi besøgte Sindy og hendes familie og de blev ved fra 18:30 - 23:00 ca, så kan goidt se han er træt i dag, men har ose været det de andre dage. Tænker bare om nogen har oplevet noget lignende og har nogle venlige råd.
Skal lige siges at vi går meget til dyrlæge med ham og hun siger han er sund og rask, dog med undtagelse af at hans system lige skal op og køre igen efter alt det med maven jo.
Så "ring til dyrlægen" behøver vi ikke høre, da det er en ugentlig rutine efterhånden smiley
Mere angående adfærdsændring vi er nysgerrige.
Håber på nogle gode forslag/ideer/forklaringer smiley
Mvh
Lea og Henrik

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træt, spiser ikke og ligger i kurven..
  • #1   11. feb 2007 jeg kunne forstille mig, at der sker meget for hunde og deres homuner... Og det kan sikkert godt være noget i den stil. Vores golden har heller ikke ville spise i nogen dage, men er så småt begyndt igen.

Og hunde kan vel sagtens ha nogen møg dage, som vi mennesker også kan ha :)...
    Jeg ville se tiden an..Og så ville jeg ta hans madskål væk efter en 1 time hvis han ikke røre maden og så kunne ha få den igen om aftenen.

• #2   11. feb 2007 Mchael og stine> Ja det er vi osse begyndt på det med at tage hans mad igen hvis han ikke vil have den smiley
    Håber osse bare det er fordi han har en dum periode!

Hpber så osse at der måske er andre der ser og skriver hvis de har oplevet det samme med deres hund i 10 mdrs alderen smiley
    Go Søndag smiley

• #3   11. feb 2007 Hej..
    Buddy har os lige været ramt hårdt med maven, og han skal holdes i ro yderlige en uge i følge dyrlægen ,da det kan ta temmeligt hårdt på dem.. han har osse været meget træt.. måske det er eftervirking af maven,der gør ham træt.. det er det i hvert fald her i huset.. Han er os tjekket ved dyrlæge flere gange smiley Fik det råd at hvis der ikke er den store appetit på skånekosten ,at putte en lille bitte smule torskerogn i blandet op med lidt lunken vand.. det hjalp her smiley

• #4   11. feb 2007 Bianca er 10 mdr. ej 11 mdr. i dag, men hun har heller ikke spist op hver dag de sidste par uger. Jeg tror vi skal være opmærksom på at de måske generelt ikke behøver så meget mad mere. Selvom hun er meget aktiv, så elsker hun altså også bare at ligge og putte. Fra 10 mdr. alderen er de hoppet fra hvalpestadiet til unghundestadiet, og det betyder vel også at de ikke er "som de plejer".

Når I nu er så flinke at have dr. Dyr med på sidelinien, og det synes jeg er godt, så tror jeg ikke I skal lægge så meget i det. Men har der været maveproblemer, så tager det også lidt tid at nå fuld styrke igen, og skånefoderet er jo heller ikke fyldt med alverdens "sprængstof", så der er ikke energi til så meget.

Hilsen Gitte

• #5   11. feb 2007 Stine>> Kan være vi skal prøve med lidt torskerogn, det lyder ihvertfald mere indbyden og lige så sundt som selve foderet smiley
    Tak smiley

• #6   11. feb 2007 Gitte>> Okay vidste ikke den skiller ved 10 mdr, men det forklarer jo en hel del smiley Mon ikke vi skulle til at skære hans måltider ned til 2 istedet for 3 så. Hjælper nok osse på interessen så, hvis der kun er mad 2 gange om dagen!
    Og ja det skåne foder er så tørt og trist at han lægger en røgsky hvis han slipper en lille vind Gg
    Er iøvrigt osse blanding af to foder(dyrlæge anbefaling) så er en del fiberfoder i nu. Er godt for maven men kedelig mad Gg

Nå en var da rart lige at få luftet ens tanker om ikke andet smiley
    Tak!
    -Henrik

• #7   11. feb 2007 Henrik.. vent lige med at skære ned i foder til han er færdig med skåne kost.. det skal helst gives i mange små portioner hen over dagen,af hensyn til slimhinderne i mave og tarm..

• #8   11. feb 2007 Tjah han spiser jo slet ikke så det er næsten svært at gøre andet desværre smiley
    Tror du ikke det er bedre at han spiser 2 gane moderat end 3 gange slet ikke?

• #9   11. feb 2007 henrik.. prøv som sagt at blande lidt torskerogn i det... Jeg fik kvajet mig og fik givet for store portioner og for meget aktivitet for tidligt.. det gav lige 3 dage mere med sprøjterøv..gg.. Så hellere ha lidt tålmodighed,ellers prøv at kontakte dr dyr pt tlf imorgen.. en dag fra eller til smiley

• #10   11. feb 2007 Stine>> Jep men han har ikke strålerøv nu jo. Det med maven er startet tilbage i november og er for en uges tid siden blevet normalt, dog skal han jo stadig køres i en rum tid på "støvfoder" indtil hans mave er 101% iorden igen smiley
    Prøver det med torskerogn, men har desværre kun det på dåse, så håber det er godt nok til ham smiley

• #11   11. feb 2007 Henrik.. der har jeg så misforstået noget.. troede han var ramt af det virus der florerer nu.. det er da lang tid med dårlig mave ?.. så kan jeg bedre forstå dig..gg.. Så ville jeg gøre, som du har tænkt dig med fodret og lidt rogn.. Er der ingen diagnose på hvad der er galt i maven ??

• #12   11. feb 2007 Stina>> Jov det startede som kennelhoste som han kom på antibiotika for. Det hjalp og han blev rask i løbet af 3-4 dage. Derefter blev hans mave megt dårlig og han fik blod i afføringen. Resulterede i en indlæggelse og behandling med mere antibiotika og forskellig medicin.
    Efter jul finder de så ud af at det er en parasit (laboratoriet) og at han meget sandsynligt har haft den siden vi købte ham. Det er en katteparasit, så kan ikke laste sælger for det da han er den eneste i kuldet der har fået det.
    Den behandlig vi så fik givet ham hjalp ikk emen nummer 2 medicin ser ud til at have slået parasitten ihjel nu. Derfor den lange række af maveproblemer, da han blev "fejl behandlet" og kunne have sparet mange ture til dyrløgen osv, hvis de bare havde sendt en prøve til et laboratorie! (koster jo næsten gratis for sådan en prøve.)
    Diagnosen er så katte parasit i maven eller noiget i den stil smiley

• #13   11. feb 2007 Stine>> Og forresten så hoppede han på den med torskerognen og har lige spist sin skål med mad smiley Det er mere end han har spist i lang tid smiley
    Tak for tippet smiley

• #14   11. feb 2007 Hold da op en tur ! men godt at i langt om længe,har fundet ud af hvad det er.. der var en herinde der engang skrev at det kostede 6000 om året,at holde hund.. det regnskab holder så ikke her.. gg og det lyder heller ikke som om det er jeres budget. Prøv mad gange 2 med lidt rogn og så krydser jeg ,for at han æder smiley

• #15   11. feb 2007 Ja ikke lige den bedste start på livet den lille fyr ahr fået, men heldigvis småting i forhold til andres historier:)
    Giver ham mad lidt senere (4-5 timer fra nu) og ser hvad han siger til det smiley
    Tror du der sker noget ved at give ham torskerogn eller lignende, sådan løbende? Han så ret begejstret ud og det er jo ikke det mest usunde tværtimod smiley

• #16   11. feb 2007 Da Fie havde sin omgang med maveonde, brugte vi også torskerogn *S*

Fiskeboller skulle efter hvad dyrlægen sagde også være rigtig godt og de gled nemt ned her smiley

• #17   11. feb 2007 Rene>> Ja men må man osse give dem det f.eks. 3 gange om ugen når maven ER iorden ? smiley

• #18   11. feb 2007 Henrik.. Nej.. det værste der kunne ske var måske,at han fik lidt blankere pels af det.ggg.. Min dyrlæge anbefaler det til de syge hunde,så tror ikke det skader noget som helst og det samme med bollerne som Rene nævner smiley

• #19   11. feb 2007 Altså Fie får da både torskerogn og fiskeboller hvis der er rester tilbage, også selvom hun ikke er syg *S*

• #20   11. feb 2007 Stine>> Lyder super smiley Vil så gerne give ham noget han elsker, men ved at kærlighed i overflod jo gør fed og skader hunden Gg Defor jeg tænkte at det ville være smart med sådan noget fisk smiley
    Tusinde tak for alle rådene og svarene

Mvh
    Henrik

• #21   11. feb 2007 Rene.. du spiser da ikke fiskeboller selv,vel???

• #22   11. feb 2007 Stine

Jo det kan jeg squ godt finde på *LOL*, kød og melboller glider også ned smiley

Tomatsuppe med fiskeboller....mums

• #23   11. feb 2007 Rene.. Adddd... der er jeg ski sart.. elsker tomatsuppe,men dælme om det skal ødelægges af fiske boller..gg

• #24   11. feb 2007 Stine/Rene>> Ja smag og behag Gg
    Nu heller ikk elige mig, men lydr kanpt så ubehageligt i en gang tomatsuppe og trods alt sundt smiley

• #25   11. feb 2007 Bliver vores lidt trætte af deres tørkost så smider vi en ordenlig skefuld leverpostej i, kogende vand over og lad det stå til det er koldt nok til de kan spise det uden at brænde sig på det. Sådan en omgang ryger ned i løbet af no time.

• #26   11. feb 2007 Linda T>> Ja det har vi osse brugt før, altså leverpostej, men hans mave kan ikk eklare alle proteinerne der er i lever desværre, så heller ingen godbidder andet end de tøre der består af mel og vand smiley

• #27   11. feb 2007 Har i prøvet at hælde vandet fra en dåse tun over hans foder ?

Ellers er der jo også div. slags bouillon der kan bruges som "forstærker"

• #28   11. feb 2007 Leverpostej er noget af det værste til en hund med dårlig mave.. Tingene skal være lyse...

• #29   11. feb 2007 Det med torskerognene virker indtil videre, så den holder vi på indtil han får sin naturlige appetit igen smiley
    Og ja alle fraråder brug af lever ved dårlig mave og generelt skal man vist være forsigtig med lever godbidder, da de let kan få for mange proteiner. Ihvertfald hvad vi har hørt fra lægen og træner og så selv set med Scotty inden han fik problemerne med maven. Bugte før altid lever godbidder, men det er nok slut osse fremover. Finder bare noget andet han kan lide Gg

Kommentér på:
Træt, spiser ikke og ligger i kurven..

Annonce