{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.959 visninger | Oprettet:

Træt træt ..min hund vil ikke spise {{forumTopicSubject}}

Så er den gal igen.. Min 11 årige tæve vil igen ikke spise. Når jeg tilbyder hende kogt kylling , kalvekød og ris , vender hun hovedet den anden vej og savler.. Som om hun har kvalme.. HAR været ved dyrlægen med hende fået taget blodprøver, og fuld undersøgelse.. Hendes prøver ser fine ud, tænker så hun har for meget mavesyre. Giver hende piller for det.. Og alligevel kan jeg kun lokke en lille smule mad i hende.. Sidder hver dag og håndfodrer (1/2 time)for ellers spiser hun ikke noget. Hvad gør jeg.? Er der noge der har prøvet det samme? Min mand foreslår at vi kun tilbyder hende kogt vand i 3-4 dage for at starte "forfra" siger det er psykisk betonet. Nogen der har en mening om det?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træt træt ..min hund vil ikke spise
  • #1   24. nov 2014 Har hun haft kastet op eller tynd mave??

Min coton gjorde det samme, valgte at prøve at give hende noget zoolac og så ro, om aftenen gik hun så endelig til foderet

• #2   24. nov 2014 Nej ingen af delene.. Dette har stået på længe. Zoolac hjælper ikke, er afprøvet.
    Og hun vil slet ikke have tørfoder mere

• #3   24. nov 2014 jeg ville gå til dyrlægen igen, og så evt lufte mine tanker omkring kvalme og så få noget kvalme stillende på prøve for at se hvordan det virker

• #4   24. nov 2014 Har været/er det samme igennem med vores.

Da hun blev ca. 6-7 mdr., mistede hun nærmest appetitten fuldstændig. Den kommer tilbage i periode, men generelt spiser hun ikke meget.

Vi prøvede et HAV af forskellige slags tørfoder - fra forskellige mærker, med forskellig smag, i forskellig størrelse osv. Hun ville heller ikke have kogt ris med kylling.

Det eneste mad vi sådan rigtig kan få i hende lige nu, er tørfoder blandet op med leverpostej og kogende vand.

Min erfaring er, at appetitten plejer at komme tilbage igen. Jeg ved at opdrætter døjede med det samme, med vores hunds mor - den mister også appetitten i perioder.

• #5   24. nov 2014 Hun er allerede på kvalmestillende piller.. Det er derfor det er frusterende .. Det har allerede kostet flere tusind i dyrlæge.. Pyt med det, vil bare gerne have hun har det godt..spurgte dyrlægen idag om penicilin evt var en god ide. Tænker det måske er mavekartar.. Hun siger vi skal se tiden an. Men kan ikke holde ud hun ikke vil spise..

• #6   24. nov 2014 CTS.. Tak for svar..
    jamen hvor længe kan de gå uden mad..?? Min er jo også en gammel pige, men det er kommet lige pludseligt.

• #8   24. nov 2014 Vaks har selv været meget småtspisende altid. Nogle perioder værre end andre.
    Det der har hjulpet os rigtig meget er at klippe hul i en flaske, smide maden deri, og så lade ham spise af den. Han spiser mere nu end han nogensinde har gjort, og han formår faktisk at holde en fin vægt, hvilket var en kamp før. Han er så også 7 år gammel.

Ved ikke, om det ville kunne fungere på jeres hund, men tænker at det er forsøget værd?

• #9   24. nov 2014 Ja har tilbudt hende oksekød og andet, men heller ikke det duer.. Hun har fået gigtmedicin i ca et år nu,tænker hun måske får maveonde af det.. Så er råt kød ikke godt at spise.

• #10   24. nov 2014 Men er det en god ide at faste hende nogle dage??
    Alexandoria .. Da hun ikke spiser tørfoder er det lidt svært.. Men kan da prøve.

• #11   24. nov 2014 Jeg tror gigt medicinen giver hende ondt i maven, bare en fornemmelse, og ingen har jo lyst til at spise med ondt i maven. Men jeg ved desværre ikke hvad der kan gøres men et knus her fra sendes der med

• #12   24. nov 2014 Jeg ville ikke faste en ældre hund i flere dage ... prøv en dag, men ikke mere ....

har du prøvet noget A38 ....

• #13   24. nov 2014 Vaks spiste før sit tørfoder som om, at han var nødt til det for at overleve. Det var virkelig voldsomt nogle gange.
    - Men det er heller ikke sikkert, det virker for jer, men et forsøg skader i hvert fald ikke. I har jo snart prøvet alt o.o

• #14   24. nov 2014 Tak Camilla (-: ja det tror jeg også..Hanne ja A38 er det eneste hun gerne vil have i begrænset omfang.. Men det kan hun jo ikke leve af i længden smiley

• #15   24. nov 2014 nej det har du da ret i ... tænkte bare på det der med når vi får en medicin som kan give mavesmerter så er rådet fx at tage det med A38 eller lignende ... kan du give hende medicinen med A38 .... eller tilsætte A38 til ting der er bedre at spise men som er milde ved maven ....

prøve at rive lidt gulerod og æble i det og evt med lidt kogt kylling ...

• #16   24. nov 2014 Min datters hund, er er på samme måde engang imellem, den er 9 år Hun håndfodre også ,hvor hun giver den havregrød om morgenen For hvis hun ikke får det i hende, kan hun gå og kaste op, flere gange om dagen Altså gul galde Det har hun egentlig gjort i mange år ,om det er madlede ved jeg ikke Har du prøvet at købe noget pate, og blande i fx ris eller lidt kartoffel ,det elsker mine

• #17   24. nov 2014 Giver hende medicinen sammen med A 38 .. Og mavesyre piller..men vil da prøve det du skriver Hanne smiley men tror hun er træt af kylling )-:

• #18   24. nov 2014 så prøv evt. noget torskerogn, det bruger man jo også i skånekost, så det er nok også mildt ved maven ... og måske lidt lækrere med A38 ....

• #19   24. nov 2014 smiley Inger .. Havregrød har jeg også prøvet.. Der ryger lidt ned indimellem.prøver at købe pate.. Har snart købt meget forskelligt.. Dyrt er det.. Og trættende ..
    smiley prøver torskerogn også..

• #21   24. nov 2014 Pia jeg køber pate i netto det koster 6 kr

• #22   24. nov 2014 Er der mon taget blodprøver for blod og lymfekræft?, vi har mistet 2 pga. det, op starten var nedsat appetit tidligt i forløbet.

• #23   24. nov 2014 Jeg har siddet og tænkt lidt, gigt medicin kan ødelægge maven, og også give mave sår, tænker hun muligvis kan have begyndende mave sår, tænker det bedste ville være at få en mave spec.. Til at kigge på hende, så grunden til hun ikke vil spise findes. Er der ikke noget galt fysisk så ville jeg tage den der fra. Måske kan det afhjælpes med mave sårs medicin eller andet. Men det ville helt klart kræve en spe.. At finde ud af. Tanker her fra og håber hun snart spiser uden problemer.

• #25   24. nov 2014 Vores vil dog altid gerne have råt, fx marvben, ribben o.lign. :o)

Jeg tror bare vores bliver træt af det, hvis hun får det for tit. Derfor skifter vi lidt mellem det.

• #26   24. nov 2014 jeg ville få hende scannet hvis jeg var dig. Jeg har lige mistet min hovawart Frodo. Den ene uge var alle blodprøver, biopsier og røntgen gode, Han ville ikke spise mad og den næste uge da han blev scannet var der kræft i lymfer og i endetarm. Han fik gigtmedicin grundet hoftedysplasi, så dyrlægen troede først at det var mavesår med hans blod i afføring. Jeg vil ikke male fanden på væggen for dig, men bede dig om at få det undersøgt endnu engang. Håber det bedste for dig.

• #27   24. nov 2014 Hvad race handler det om? En 11-årig hund af en race kan være gammel og en 11-årig af anden race knap så gammel.

Tænker om det kan være et alderdomstegn? Ældre mennesker bliver ofte også småtspisende med alderen. Eftersom blodprøver er normale kunne det måske tyde i retning mod alderdom.
    Dyrlægen kan give appetitstimulerende sprøjter. Nogle gange hjælper det hunden tilbage til et normalt spisemønster, andre gange skal det gives med mellemrum.

Jeg kender flere der har haft succes med Royal Canin starter mousse. Det har en smag og konsistens mange hunde elsker.

• #28   24. nov 2014 Blanding af amr.staffordshire terrier/ labrador..ja måske alderdom ved ikke..Camilla hin får medicin for mavesår..ja det ender nok med en scanning.. Hun har nogle knuder på ryggen, dyrlægen mener ikke det er noget alvorligt..du har ret birgitta, men tror aldrig man bliver"klar" til afsked..det er fandens hårdt hver gang.. Men er med på hun ikke skal tvangsfodres eller lide på anden vis.

• #29   24. nov 2014 Rikke doktor siger at man ikke kan se cancer i blodprøver?? Har glemt at skrive at hun ellers gerne vil gå tur og lege bold .. Virker glad

• #31   24. nov 2014 Ja vi frygter nok alle den dag bugsy..hvor gammel er din ??

• #35   25. nov 2014 Min gamle dreng stoppede også med at spise. Der blev taget blodprøver og det var nyrerne den var gal med. Desværre var det for sent og han døde af akut nyresvigt dagen efter. Så hvis hundens nyreværdier ikke er testet så få det gjort hurtigt, så kan I måske nå at rette op på dem

• #36   25. nov 2014 Er ikke helt med på hvad h*n betyder? Hun er blevet testet for lever nyrer og infektioner..mærket på maven, checket for feber, hævede lymfer .. Hun går og spiser græs hvilket jo kan tyde på ondt i maven..her til morgen legede hun med sit griseøre.. Dog spiser hun ikke af det. Hun har fået noget A38 (lidt) med kvalmestillende piller i og mavesyreneutraliserende. Måske kyllingelever .. Hvordan tilbereder man det? Birgitta ja du har ret i mange ting. Giver det lige nogle dage og ser hvodan det går..

• #37   25. nov 2014 Bugsy det er en bonus at have en hund på 13 år og så oven i købet frisk smiley
    Det er med at nyde dem mens man har dem..nu har Freja dog spist et par godbidder, så må vi se om aftensmaden glider ned.. Jo selvfølgelig skal hun undersøges ordentligt, men vil lige se tiden an et par dage .Dyrlægen sagde at hun måske skal have ny medicin mod gigt.. Det prøver vi så.. Har det sådan at jeg helst ikke vil ligge hende i narkose men det kan jo blive nødvendigt. Dejligt i alle vil dele jeres erfaringer med mig..

• #38   25. nov 2014 Endnu engang så siger jeg... få hende scannet... prøv at se mit indlæg off topic under Stille... fra forleden dag. Min Frodo spiste også græs.. Alt hvad du skriver at din hund gør, de samme symptomer havde min hund.

• #39   25. nov 2014 Kan ikke lige finde dit indlæg Helle??

• #40   25. nov 2014 Jo nu fandt jeg det.. Gør mig virkelig ondt med din hund. Lyder som en hård omgang.. Men min har altså ikke de symptomer du beskriver, med undtagelse af ingen appetit.. Der er intet blod i afføring ,feber eller vægt tab..og jo jeg får hende scannet hvis hun stadig ikke vil spise efter et par dage..holder skarpt øje med hende..

• #42   25. nov 2014 Det er rigtigt Pia men knuderne skulle ikke være noget farligt.. Hvis de var det ville hun tabe sig og have feber..hævede lymfer.. Siger dyrlægen..og hun er glad og vil lege..men selvfølgelig får jeg hende kigget..

• #45   25. nov 2014 ER bekymret.. Har som skrevet været ved dyrlægen Mange gange på det sidste.. Men når hunden virker glad og vil lege, er det svært at vurdere. Vi har aftalt med dr dyr, at vi scanner hvis der ingen bedring er.. Min hund HADER at komme der, klart hvis hun var trist og ikke ville ud på tur og lege, så var det noget andet.

• #46   25. nov 2014 Pia.. Helt iorden med din skarpe tunge.. Hvis man ikke kan tåle det skal man ikke spørge.. smiley og det er jo ikke fordi jeg ikke gør noget.. Men jeg kender min hund, og kan se og mærke hvis hun har det RIGTIG dårligt.og ja det med knuderne bekymrer jeg mig også om.. Men har det bare såden at hvis det er kræft så er hun under alle omstændigheder for gammel til operation.det bliver ikke bedre af at "pille" i sådant noget ..men 2 dyrlæger har kigget på hende og siger det samme..tyder på fedtknuder..tænker mig godt om fordi hver eneste tur til dyrlægen er et"overgreb" på hunden. Hun er pisse bange.

• #47   25. nov 2014 Den 1 første store anerkendte dyreklinik der tilså vores pga, træthed og manglende appetit, mente heller ikke man kunne tage blodprøver for kræft, de sagde der findes så mange typer kræft, hver prøve skal sendes til Englang og dyrkes, det tager lang tid at få svaret og er ubetalelig for jer pga. alle de kræft former der findes og dermed alle de prøver der skal dyrkes, de kunne dog se ved alm. blodprøve at hundens infektions tal var forhøjede, og anbefalede derfor operation - simpelthen åbne hende og se hvad der var galt, prisen for det startede ved 6500,- plus hvad de evt. fandt af problemer. Op i rø... med pengene, men jeg var meget i mod en operation hvor de ikke aner hvad der er galt med hunden så opsøgte en landdyrlæge og han sagde ´´ sådan noget sludder de første dyrlæger havde sagt, man kunne tage blodprøver for de mest gængse kræft typer og han sendte dem i øvrigt til Tyskland og havde svaret dagen efter, vi testede for de 2 typer kræft jeg har nævnt længere oppe, dagen efter kom svaret - hun havde blodkræft/ leukæmi i svær grad. Selv i dag er jeg bare så glad for jeg ikke lod hende gennemgå en operation uden at kende diagnosen for lige pludselig gik det stærkt ned af bakke,ugen efter fik hun fred, der gik vel ca. 14 dage fra vi opsøgte den første dyrlæge til hun blev aflivet ved dyrlæge nr 2. selv han var overrasket over hvor hurtigt det gik ned af bakke fra træthed og manglende appetit til blod ud af næsen og enden få dage efter hvor hun fik fred.

• #48   25. nov 2014 Trist historie Rikke , er ked af det på dine vegne..det er altid forfærdeligt at miste sin hund. Og godt den ikke blev opereret hvilket også er synd, når men ikke specifikt ved hvad man går efter. Sjusk af dyrlægen..
    IDAG har Freja leget med bold, spist et griseøre 1 lille portion ris/ kylling og en håndfuld frolic.. Sååå vi ser og håber... På det bedste.

Kommentér på:
Træt træt ..min hund vil ikke spise

Annonce