Gizmo syg :-( {{forumTopicSubject}}
Ja som overskriften siger så er Gizmo desværre blevet syg.
Det startede søndag aften med han havde tynd mave og jeg var så ude med ham 1 gang i timen, men det har vi jo prøvet før, så tog det ikke så tungt.. Mandag havde han stadig tynd mave men rendte ikke så meget.. Mandag aften begyndte hans mave at sige mange mærkelige lyde og efter en lang tur for at få den lidt igang kom vi ind igen, han begyndte at ligge og ryste helt vildt og hver gang han flyttede på sig skreg han af smerte. (dette var kl.1 i nat) Hele natten var jeg vågen med ham, han havde høj feber og skiftevis rystede og svedte, så under min dyne og ligge i ske... Kl.8 i morges da dyrlægen åbnede ringede jeg og sagde jeg skulle have den første tid de havde, jeg fik sat Fluffy af hos min mor og tog ind med Gizmo, han havde 41 i feber og der var blod på termometeret, han havde allerede tabt sig 400 g på de 2 dage han ikke har spist og var meget træt.
Gizmo har haft en lang historie med meget sart mave og blod i afføringen som selvfølgelig er blevet behandlet, men min dyrlæge mener at han har fået en kronisk tarmsygdom og den eneste måde at finde ud af det på er at få taget biopsier fra både tyk og tynd tarmen og det forgår i fuld narkose, men til at starte med skal han behandles med Flagyl i 3 uger 2 gange dagligt for at få ham lidt op igen, før vil de alligevel ikke ligge ham i narkose.
Da vi så kom hjem fra dyrlægen ville jeg lige lufte han kort af inden vi gik ind og da han sætter sig for at lave... sprøjter det bare ud med rent mørkerødt blod ingen afføring kun blod og det gjorde han 4 gange, så mig ind og ringe til dyrlægen igen og han skal så også have imodium og zoolak de næste 2 dage..
Han gik selvfølgelig omkuld da vi kom ind og vågnede ikke engang da jeg kørte over og hentede hans piller og Fluffy han sov bare og gør det endnu.
Nu håber jeg bare det hjælper og vi kan se et fremskridt når vi skal til tjek om 3 uger..
Men hold da op hvor bliver man bange når ens lille mus er så syg..
Og hvis nogen undre sig over jeg ikke tog til vagtdyrlægen i nat så er der 2 årsager til det.. For det første var det KBH dyrehospital der havde vagten og dem har jeg ikke tillid til og for det andet var mit hævekort knækket i går og de beholder hunden indtil du kommer med pengene og min hund skal altså ikke sove i et bur hos dem...
mar 2006
Følger: 50 Følgere: 45 Hunde: 2 Emner: 171 Svar: 4.186
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
Kunne det tænkes at Gimzo har "reddet" sig den virus der har været i kraftig omløb ?
Da vi var hos dyrlægevagten på KBH´s der sagde de at jeg godt kunne forvente blod i afføringen.
God bedring med Gizmo *S*
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.349
jan 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 207 Svar: 4.295
håber han bliver bedre og i finder ud af det...
god bedring fra oss
feb 2006
Følger: 19 Følgere: 29 Emner: 123 Svar: 5.525
Jeg håber at han bliver hurtigt frisk igen!
feb 2005
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
feb 2005
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.996
feb 2005
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.884
Jeg kender frustrationerne..
Jeg håber virkelig den lille mand kommer sig hurtigt.. og at I kan få undersøgt i bund, hvad der er galt med ham.
Gizmo syg :-(