{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
866 visninger | Oprettet:

Udstilling : alle råd velkomne {{forumTopicSubject}}

Nu er jeg gået på jagt efter hund nummer 2 og når jeg finder "HAM" er det jo meningen at jeg vil udstille ham, men nu er det sådan at jeg aldrig har prøvet det skidt før, så hvad er den "normale" procedure ?

Hvor mange gange udstiller man ? ( som hvalp, som unghund, som voksen )
Hvad skal man træne dem i ?
Hvad udstyr skal man have ?
Hvor stor plejer omkostningerne ca. at være ?

Nogle der ligger inde med en " udstilling for dummies" ??

( skal lige nævnes at det bliver DKK )


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udstilling : alle råd velkomne
  • #1   5. feb 2007 Jeg er lige med på en lytter :o)

  • #2   5. feb 2007 Det kan da ikke passe at der ikke er nogle udstillingsfolk der ikke har et par tips at komme med til os nybegyndere.

    evt. en hjemmeside eller lign. at henvise til...


  • #3   5. feb 2007 man udstiller så mange gange man har lyst til.
    ringtræning er en god ting
    en udstillingssnor er pæn, men det er op til en selv
    det koster alt efter hvor meget man udstiller og hvor langt man kører osv


  • #4   5. feb 2007 Hej
    Ja jeg er ikke verdensmester. har kun udstillet et par gange
    Men ringtræning allerede nu er en god ide.
    af udstyr skal du bruge en udstillingsline.. ( tynd line )
    Men prøv at tage på et par udstillinger for en kigger lærer man også meget af smiley


  • #5   5. feb 2007 Hej Sabina

    Hvad race skal du have?


  • #6   5. feb 2007 Kiki : er gået igang med at printe alt dkk har om udstilling ud ( så har jeg lidt godnatlæsning ) *ss*

    Mette : udstilling tænkte jeg mere på hvad "normalen" var, og hvis hunden har potientalerne vil jeg jo gerne lade ham gå hele vejen.

    Jannie : er allerede inde på boxerklubben for at se hvornår jeg kan komme ud og "snuse" smiley ( og venter lige med ringtræning til jeg får hunden *GG* )

    takker og bøjer for hjælpen smiley


  • #7   5. feb 2007 Jeniki : boxer

  • #8   5. feb 2007 Ok, lækker race Sabina smiley

  • #9   5. feb 2007 Jeniki : ja, er simpelhen faldet for dem, havde ellers et par andre racer inde at vende meeeen boxeren er nu den der passer bedst til mine ønsker.... og nu er tiden, pladsen og overskudet der så jeg er igang med at gennemsøge hele markedet for den rigtige parring.

  • #10   5. feb 2007 ( puha føj da.. indtil videre har printeren printet 80 sider ud... måske jeg allerede skulle gå i seng nu for at nå at læse alt dette inden søvnen indhenter mig .. *ggg* )

  • #11   5. feb 2007 Hej

    jeg er ringtræner og har været det i flere år, samtidig er jeg da også udstillings freak.

    Vi har også boksere til træning, på dem har man ikke en særlig udstillingsline, da hunden skal fremstå som en markant og modig frontfigur, om du forstår. De stiller bokseren som de stiller en Schæfer, dvs. hunden foran dig, lang line, som du gerne holder op til omkring højde med din skulder Ja så ellers så spredte ben så du er ved at gå i spagat... Lige meget hvad normalen er, så ser det dybt latterligt og amatør agtigt ud, men sådan gør de, og gør du anderledes så ser du jo lige så latterlig ud for dem :0) En bokser skal alt i alt stille sig selv.

    Alle hunde er udstyret med en udstillingshjælper, nogen bruger dem når de skal stååååå og andre blot når der skal kigges tænder og mærkes kugler, men under hagen har de en lille udhulning, hvor der lige kan være et par fingre, uden at trykke, nive, eller holde for fast, så kan man styre hundens hoved godt ved lige at sætte et par fingre der. Flere udstillingsfolk bruger tricket, det kan ikke ses på dommerens side.

    Ellers ja, så sørg for at klæde sig så det passer til din race, ingen flavrende nederdele, stor hat, kasket eller solbriller. Ingen skarp parfume (det kan gøre dommerens tid hos din hund for kort), hunden skal være ren også selv korthårs hunde må godt være rene og lækre at røre ved.

    Så skal du ALTID konentrerer dig når din race er i ringen, så du kommer ind på rette tidspunkt og går ud igen rette tidspunkt osv. osv. Nu med bokser så hav lige en stof ble i lomen (som ikke skal ses) og hav din hund tør om munden når dommeren kigger på den.. Og heller ingen mavetasker.

    Heidi


  • #12   5. feb 2007 Vicki G : takker for rådende smiley

    Heidi : også tak til dig, det er sådan nogle råd man ikke lige finder på de div. klubbers hjemmesider.

    Når man går til ringtræning lærer man automatisk at stille sin hund korrekt, ikke ?
    samt få den nødvendige viden om hvordan man håndterer hunden i ringen ?


  • #13   5. feb 2007 Der er ringtræning hver tirsdag på vestervangsskolen i cykel kælderen. Det koster 25 kr pr gang. Det kræver ikke at du er medlem men at din hund er med DKK stamtavle. smiley De hjælper en med at fortælle hvordan man skal gøre osv

  • #14   5. feb 2007 I cykelkælderen på vestervang?? okay, hvem er træner ?

  • #15   5. feb 2007 ja....en der hedder Elisabeth og Gina

  • #16   5. feb 2007 Sarah : hvem står for denne træning ? DKK ?
    Hvad kl. er det og hvor længe ?
    Og har du evt. en hjemmeside eller et tlf. nummer hvor jeg kan komme i kontakt med trænerne ? -


  • #17   6. feb 2007 Det er DKK der står for det har ikke lige et nummer mener det kan findes på kredsens hjemme side. De små hunde starter 18.30 til 19.30 også er det de store hunde til 20.30 mener jeg . Vi skal afsted i aften du kan jo bare kigge forbi. Det vænner hunden til at der er andre hunde så den ikke får det største chock på udstillings dagen

Kommentér på:
Udstilling : alle råd velkomne

Annonce