{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.017 visninger | Oprettet:

Cushings, ikke det svar vi ønskede {{forumTopicSubject}}

I dag var Bassen så til dyrlægen, fra kl 8 til 17, så en lang dag. Men vi fik afklaret med sikkerhed at det var Cushings som Bassen har. Jeg er både ked af det for jeg håbede det bare var mig der så spøgelser og troede der var noget galt, men også lettet over at vi fik et klart svar på hvad der var galt.

Bassen skal så nu til at starte på Vetoryl og så skulle vi gerne se en bedring inden for rimelig kort tid.

Er der nogen der har/har haft en hund med Cushings og er der nogen der har prøvet det medicin til deres hund?

Føler mig bare så udmattet nu efter at have brugt så meget energi på at gå og bekymre mig og vente på svar. Men nu forstår jeg bedre hvorfor Bassen mistede muskelmasse og hans knæ ikke fik det bedre trods genoptræning og hvorfor han kunne svømme kortere og kortere tid for næsten hver gang han var af sted (på bare 14 dage mellem fys besøg mistede han en del muskler og hun kunne ikke forstå det). Og i løbet af samme tid er han gået fra at kunne klare 40 min gåture uden at få ondt til nu 20 min.

Ikke helt sikker på hvad jeg vil med dette indlæg men trænger til at få tanker ud af hovedet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cushings, ikke det svar vi ønskede
  • #1   26. apr 2018 Øv en grum besked smiley Men godt at der i det mindste er stillet en diagnose nu.
    Søg på Cushings herinde, flere har erfaringer med sygdommen.
    Stor trøstekrammer her fra smiley


  • #2   26. apr 2018 Ikke helt sikker på hvad jeg vil med dette indlæg men trænger til at få tanker ud af hovedet

    Og dér er hg et rigtig godt sted at gøre det smiley

    Er ked af det på dine vegne, det er bare røvøv, at få dén melding fra dyrlægen som man frygtede smiley har selv oplevet det med min første islandske hest.

    - ikke pga cushing dog


  • #3   26. apr 2018 Det er jeg virkelig ked af at høre smiley Men nu ved I trods alt hvad i står med og kan handle derefter smiley Selvom så begynder man bare at bekymre sig om andre ting end at finde en diagnose - så en bekymring byttes ud med en anden.. Er hårdt og opslidende, men hvad gør man ikk for dem smiley Håber virkelig at behandlingen kommer til at virke!

    Nogle gange skal man bare ud med det - er aldrig sjovt når vores elskede dyr er syge smiley Rigtig meget held og lykke med behandlingen!!


  • #4   26. apr 2018 Sidder og stortuder, men føler egentlig ikke det er så meget fordi jeg er ked af det (selv om det er jeg selvfølgelig, vi vil vel alle gerne have vores dejlige dyr har det godt), men mere fordi jeg er så lette over at have fundet et svar på hvorfor en før aktiv og muskuløs hund nu er gået til at blive en slasket sovehund der er tilfreds med 5 min gåture før han vil hjem. Føler jeg kan slappe bare en anelse mere af selv om der er lang vej før han bliver tip top

  • #5   26. apr 2018 Det er en lettelse når der kommer diagnose på og det er noget konkret man kan gøre noget ved! Det er skide hårdt ikk at vide hvad de fejler men bare at kunne se de ikke er okay! Stort kram herfra - og snudemøs til den dejlige lille fyr smiley

  • #6   26. apr 2018 Jeg har ingen erfaring med cushings hos hunde, så ved ikke, om de klarer sig lige sådan, men de fleste heste med cushings klarer sig rigtig godt på medicinen, så hvis bare de tåler medicinen uden for mange bivirkninger, så lever de gerne et (næsten) normalt og langt liv - jeg vil krydse fingre for det samme gælder for din vaps smiley



Kommentér på:
Cushings, ikke det svar vi ønskede

Annonce