9.799 visninger
|
Oprettet:
Cushings Syndrom {{forumTopicSubject}}
Min Gamle Chico hund har fået konstateret cushings syndrom. En lidelse jeg intet kendte til før dyrlægen kom ind på den.
Han har fået sin første medicin idag så er spændt på hans reaktion.
Er der nogen der har erfaring eller kender til denne lidelse, vil jeg gerne høre om det ?
Kh Mette
PS. Øv at ens hund ikke er sygeforsikret når den skal alle de undersøgelser igennem, men hvad gør man ikke for dem ;o)
aug 2007
Følger: 29 Følgere: 21 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 99 Svar: 2.074
jan 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 3 Emner: 3 Svar: 9
feb 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 24 Svar: 1.503
Vi opdagede det ved at han blev rigtig dårlig og fik en lungeblødning.
Efter 3 dage med piller var han ovenpå igen og blødningen forsvandt stille og roligt.
Han har dog tabt noget pels.
Efter 2 år med en pille hver dag viste testen at han kunne nøjes med 1 pille hver anden dag.
Det fungerer fint og han har det rigtigt godt.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.056
Ved heste er der rigtig gode erfaringer med parkinsons-medicin, men desværre har det så osse nogen bivirkninger som vi rendte i, hvor hesten blev trist, mistede appetitten osv så vi endte med at aflive da hun ikke fungerede med medicin og heller ikke uden. Men som sagt har rigtig mange gode erfaringer.
Hvad får din hund af medicin?
feb 2010
I dag bruger man Vetoryl.
Det fås i 3 styrker, og regulerer det hormon i hypofysen, der giver besked om produktion af binyrebarkhormon (cortison).
Jeg har ikke hørt om sukkersyge i den forbindelse.
feb 2010
Cushing er overproduktion af cortison
jan 2011
Jeg har heller ikke hørt om sukkersyge i sammenhæng, men symptomerne virker ret sukkersygeaktigt ;o) jeg troed først det var det nemlig ;o)
feb 2010
Hos os virkede det ret hurtigt (nogle dage).
Hvad er symptomerne.
Er Cushing konstateret med en blodprøve
jan 2011
Vi har idag fået pille nr. 2
jan 2011
dec 2011
Følger: 1 Svar: 1
Jeg har i flere år søgt efter andre hundeejere med hunde der lider af MB Cushing. Min lille Yorkieterrier på nu 7 år har i 2 år haft denne sygdom. Da han kun vejer 2.2 kg...var det i starten svært at indstille hans veroryl..på 10mg.men nu kører det.
Der gik 8 måneder inden han fik hår på ørene igen. og det tror jeg rent faktisk var fordi jeg startede med lakseolie.
Jeg oplever ikke andre symptomer end hårtab og så er han mere træt. Han orker ikke at gå lange ture mere (vi har en yorkie mere, der gerne vil gå) , men han nyder at blive båret og komme med på opdagelse alligevel.
Kan se dit indlæg er gammel...Så hvordan går det med din hund nu??
Mvh Sally
okt 2005
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 21 Svar: 29
aug 2007
Følger: 29 Følgere: 21 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 99 Svar: 2.074
Jeg vil ikke anbefale andre at stoppe medicinen, og min dyrlæge kan ikke komme med en forklaring på Jacks "helbredelse", men om hans cyste er blevet mindre/forsvundet og ikke længere laver ballade i hovedet på ham?
Jeg er kommet til konklutionen at jeg hellere vil have en glad hund så længe jeg kan få lov til at beholde ham, end jeg vil have ham i et par år mere og så han er deprimeret.
Jack har aldrig vist andre tegn på sygdommen end hårtab, og det lider han bestemt ikke af mere! (-;
jul 2015
Følger: 1 Svar: 1
Cushings Syndrom