{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.707 visninger | Oprettet:

Cushings Syndrom {{forumTopicSubject}}

Min Gamle Chico hund har fået konstateret cushings syndrom. En lidelse jeg intet kendte til før dyrlægen kom ind på den.

Han har fået sin første medicin idag smiley så er spændt på hans reaktion.

Er der nogen der har erfaring eller kender til denne lidelse, vil jeg gerne høre om det ? smiley

Kh Mette

PS. Øv at ens hund ikke er sygeforsikret når den skal alle de undersøgelser igennem, men hvad gør man ikke for dem ;o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cushings Syndrom
  • #1   7. jun 2011 Min gamle hanhund har levet med det i 6 år, så jeg kender rigtig godt til sygdommen! Synes dog ikke han har været særlig hårdt ramt af den, udover pelstab har der ikke været noget at mærke på ham. Pelsen er langsomt kommet igen på ham, og i dag er han 13 år, glad frisk og med masser af pels.

  • #2   7. jun 2011 Mette: dejligt at høre smiley chico har først fået det konstateret for en lille måned siden og han er lige fyldt 12 år ;o) Noget var galt da han drak store mængder vand, var stakåndet, muskulaturen svigtede og han virkede sulten trods han får det mad han skal ha. Så jeg troed jo det var ved sidste værs... men els er han glad og fungere fint, så syntes jeg skylder ham at prøve "lykkepillen" ;o)

  • #3   7. jun 2011 Min dreng på billedet er tæt på 13 år og har haft Cushing i mere end 3 år.
    Vi opdagede det ved at han blev rigtig dårlig og fik en lungeblødning.
    Efter 3 dage med piller var han ovenpå igen og blødningen forsvandt stille og roligt.
    Han har dog tabt noget pels.
    Efter 2 år med en pille hver dag viste testen at han kunne nøjes med 1 pille hver anden dag.
    Det fungerer fint og han har det rigtigt godt.


  • #4   7. jun 2011 Jeg har ingen erfaring med det ved hunde, men har haft en hest med cushings. Jeg ved ikke om der er en sammenhæng ved hunde, men ved heste følges cushings og sukkersyge ofte ad, så det tror jeg jeg ville forhøre mig om ved dyrlægen.

    Ved heste er der rigtig gode erfaringer med parkinsons-medicin, men desværre har det så osse nogen bivirkninger som vi rendte i, hvor hesten blev trist, mistede appetitten osv så vi endte med at aflive da hun ikke fungerede med medicin og heller ikke uden. Men som sagt har rigtig mange gode erfaringer.

    Hvad får din hund af medicin?



  • #5   7. jun 2011 Hej Michelle

    I dag bruger man Vetoryl.
    Det fås i 3 styrker, og regulerer det hormon i hypofysen, der giver besked om produktion af binyrebarkhormon (cortison).

    Jeg har ikke hørt om sukkersyge i den forbindelse.


  • #6   7. jun 2011 Lige en tilføjelse

    Cushing er overproduktion af cortison


  • #7   7. jun 2011 Ja cgico har os fået vetoryl, men ser ingen ændring endnu, hvor længe går der før det virker???

    Jeg har heller ikke hørt om sukkersyge i sammenhæng, men symptomerne virker ret sukkersygeaktigt ;o) jeg troed først det var det nemlig ;o)


  • #8   7. jun 2011 Mette

    Hos os virkede det ret hurtigt (nogle dage).
    Hvad er symptomerne.
    Er Cushing konstateret med en blodprøve


  • #9   8. jun 2011 han drak overdrævet meget og virkede ekstrem sulten. ja det blev konstateret via blodprøve, han fik taget 3, den ene hvor han var ved lægen 4 timer, den anden hvor han var der 8 timer. Han er os blevet scannet, da den første blodprøve viste for høje levertal, så han røg på lever diæt. men de mener leverprøblemet er sekundært og scanningen viste ingen knuder eller noget.

    Vi har idag fået pille nr. 2 smiley


  • #10   10. jul 2011 Lige lidt opdatering. han får nu 2 piller om dagen, har tabt sig, halser meget og drypper lidt smiley syntes ikke det har hjulpet overhovedet .... hvorfor virker det ikke :-(((((

  • Sally S
    Sally S Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Svar: 1
    #11   17. dec 2011 Hej...
    Jeg har i flere år søgt efter andre hundeejere med hunde der lider af MB Cushing. Min lille Yorkieterrier på nu 7 år har i 2 år haft denne sygdom. Da han kun vejer 2.2 kg...var det i starten svært at indstille hans veroryl..på 10mg.men nu kører det.
    Der gik 8 måneder inden han fik hår på ørene igen. og det tror jeg rent faktisk var fordi jeg startede med lakseolie.
    Jeg oplever ikke andre symptomer end hårtab og så er han mere træt. Han orker ikke at gå lange ture mere (vi har en yorkie mere, der gerne vil gå) , men han nyder at blive båret og komme med på opdagelse alligevel.
    Kan se dit indlæg er gammel...Så hvordan går det med din hund nu??
    Mvh Sally


  • #12   18. dec 2011 hej vores lille dansk svensk fik insulin i ca 1 mdr nu uden det rigtig har virket så gav lægen os vetoryl fordi han havde mistanke til det ku være cushing men vi skulle stadig blive med og give insulin sammen med pillerne, og hvad jeg kan læse her er symptomerne de samme som ved sukkersyge. hvordan med synet hos jeres hunde blev det bedre når i kom over på pillerne ?

  • #13   19. dec 2011 Jeg har jo en dreng som har haft et i 7 år nu. Jeg synes vetoryl gik ud over hans humør, og virkede trist, samtidig med at hans grå stær blev meget slemt. Jack var på Vetoryl i 5 år, og for 2 år siden tog jeg beslutningen at jeg ville stoppe med Vetorylen i en periode for at se hvodan han reagerede, og pludselig fik han alt sin pels igen, og blev en glad og levende hund igen.. Han lever i bedste velgående, og bliver 14 år til maj.

    Jeg vil ikke anbefale andre at stoppe medicinen, og min dyrlæge kan ikke komme med en forklaring på Jacks "helbredelse", men om hans cyste er blevet mindre/forsvundet og ikke længere laver ballade i hovedet på ham?

    Jeg er kommet til konklutionen at jeg hellere vil have en glad hund så længe jeg kan få lov til at beholde ham, end jeg vil have ham i et par år mere og så han er deprimeret.

    Jack har aldrig vist andre tegn på sygdommen end hårtab, og det lider han bestemt ikke af mere! (-;


  • Conny T
    Conny T Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Svar: 1
    #14   30. jul 2015 Jeg har en border collie tæve, der lige har fået konstateret Cushings, samt sukkersyge. Hvor dyrt blev det for jer at behandle for Cushings?

Kommentér på:
Cushings Syndrom

Annonce