{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cushings syndrom
  • #1   27. okt 2011 Min Fluffy har det pga lang tids medicinering med prednisolon, hun havde en periode hvor hun ikke var på toppen men så skiftede vi foder til Hill`s L/D pga for høje levertal samt prednisolonen ud med Medrol og så gik der få dage så havde hun det godt igen, hun har tabt sig er ikke så opsvulmet af væske og puster ikke længere konstant, så de kan altså godt leve med den sygdom i mange år, min bliver snart 7 år og har haft det siden hun var ca 7 måneder.

  • #2   27. okt 2011 Min gamle hanhund har levet med det i 6 år, så jeg kender rigtig godt til sygdommen! Synes dog ikke han har været særlig hårdt ramt af den, udover pelstab har der ikke været noget at mærke på ham. Pelsen er langsomt kommet igen på ham, og i dag er han 13 år, glad frisk og med masser af pels.



  • #3   27. okt 2011 Dusty har ikke tabt pels, men han har øget drikke og tisselyst og øget bugomfang.
    Og tak for jeres svar - jeg håber også, at Dusty bliver god igen,


  • #4   27. okt 2011 Hej
    Min dreng på 13 år har haft det i de sidste 4 år, og han lever fint med sygdommen.
    Han får en pille Vetoryl hver dag, og det virker.
    Har gået til kontrol een gang om året, hvor en blodprøve bruges til at måle mængden af binyrebarkhormon, og om pillen stadig virker med sammen dosis.
    Cushing er når der produceres for meget binyrebarkhormon (Cortison) i kroppen - ofte på grund af en mikroskopisk svulst i hypofysen.
    Han har tabt noget pels (neget er kommet igen).
    Vi opdagede det ved han fik en blødning i lungen. Den kom fra Cortisonet. Med pillerne forsvandt blødningen på een uge.


  • #5   27. okt 2011 Vi havde en cairn terrier, der havde det, det endte med at den blev urenlig og brækkede sig oftere og oftere...så vi fik ham aflivet til sidst:-(
    For det var ikke værdigt for en hund, der dårligt nok ville tisse på sin egen grund, at han så ikke længere kunne holde sig...

    Han havde også en del af de klassiske tegn, øget bugomfang, pelstab osv...


  • #6   27. okt 2011 Ja Dusty er desværre også blevet urenlig og vi troede faktisk, han havde blærebetændelse, men ja vi blev klogere smiley

  • #7   21. mar 2012 Jeg har en fransk bulldog, som har haft det i et halvt års tid. Han er nu på medicin og er blevet frisk. Han får dog en betændelsesform i pelsen nogle gange, som er store åbne sår, som skal opereres væk smiley

  • #8   22. mar 2012 En gennemgribende undersøgelse viste at han ud over crushing, havde en begyndede kræftsvulst ved rygraden.
    Han har egentlig haft det okay indtil videre, men vi har besluttet at han skal aflives efter påske. Vi står desværre i den situation at vores anden hund Sif også skal aflives grundet sygdom, så de to venner vil sammen drage over regnbuen.


  • #9   22. mar 2012 uha det må være hårdt at miste 2 på én gang...føler med jer, men i gør jo det rigtige for hunden/hundene...

  • #10   22. mar 2012 Tak Lykke - og ja det bliver usigeligt hårdt - jeg ser frem til dagen med frygt.
    Vi er dog glade for at vi stadig har Ludvig - så vi bliver ikke total hundeløse.

    Så må vi se om han vil trives om alenehund eller skal have en kammesjuk


Kommentér på:
Cushings syndrom

Annonce