Renlighed hos hvalp/unghund ude vs hjemme {{forumTopicSubject}}
Jeg har en dejlig malteser/havaneser på 6,5 måned, som er så godt som renlig. Han kan godt ind imellem have et enkelt uheld når han er alene hjemme en arbejdsdag, men ellers klarer han det så flot! Vi går normalt 4-5 ture om dagen, og der imellem holder han sig (stort set altid) uden problemer.
Han blev i weekenden passet et døgn af en veninde, og havde der 3 uheld med at tisse indenfor. Hun er hundekyndig, og han kender hende. Er det normalt, at renligheden kan "variere" alt efter om hunden er hjemme eller ude og er det så "bare" et spørgsmål om, at træne ham i at blive passet ude? Jeg tænker om det har været fordi det stadig er meget nyt for ham at blive passet, da jeg helst vil planlægge, så det ikke er nødvendigt. Han havde spist, leget, sovet og ellers opført sig som normalt, så jeg tænker ikke han har været utryg, men mere om det var "for spændende" og han så havde problemer med at holde sig, ligesom da han var mindre?
Alle gode råd modtages med kyshånd - tak
mar 2007
Følger: 69 Følgere: 288 Hunde: 5 Emner: 135 Svar: 4.368
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 216 Hunde: 4 Emner: 283 Svar: 8.326
Og så blev deres signaler anderledes når de ikke var hjemme, netop fordi de ikke bare kunne gøre det samme. Hvis de kendte stedet var det ikke et problem.
sep 2017
Følgere: 524 Emner: 137 Svar: 10.246
Jeg ville dog sørge for at tage hunden med en masse fremmede steder, gerne hjemme hos folk, så den lærer at det er ok at være andre steder end hjemme. Og når den passes ude, så sørg for at den har egen kurv og andet med, så den har noget der minder om hjem
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.772
Hunde kan også finde på at markere ovenpå spændende lugte, så hvis man kommer et sted hvor andre har tisset, fx hos dyrlægen, kan der sagtens markeres ovenpå. Da må man være lynhurtig.
aug 2017
Følger: 10 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 32
jun 2008
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 59 Svar: 1.202
Renlighed hos hvalp/unghund ude vs hjemme