880 visninger
|
Oprettet:
Amstaff køb...? {{forumTopicSubject}}
Hejsa...
Jeg skal købe en Amstaff hvalp men er lidt i tvivl med pris..-På den blå avis koster de næsten max 5000 kr men på hjemme sider koster de op mod 10.000 kr..
Hvad er forskellen..?-
Ville godt vide lidt mere fra nogle der evt har Amstaff og er der nogle der overhovedet har nogle dårlige erfaringer med dem mht dårlig bagoarti ryg osv..??
Er det også kun hanner der har spidse ører..?
Håber på nogle serisøs svar;o)
Jonas
maj 2005
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 49 Svar: 1.514
Det er rigtig mange amstaffer der har dårlige hofter (HD), og det er også svært at sige med de papirløse, da de som oftest ikke er testede eller fundet for dårlige.
maj 2005
maj 2005
jun 2005
Følger: 166 Følgere: 164 Hunde: 7 Emner: 636 Svar: 5.371
Hvalpene skal være tillidsfulde og kontaktsøgende , og som en naturlighed se sunde og raske ud .
Lad dig ikke logge af en sød hvalp ..sæt krav .
Hundene skal helst være i hjemmet ( ingen staldhunde mm ) ...
Priserne afhænger meget af om der er stamtavle på eller ej .. de stambogsførte er det bedste valg , da der følger visse avlskrav med stambogsførte hunde ( bla mental test ) som er vigtigt ved netop visse racer .
Du nævner selv bagparti og rygproblemeer ..igen en god grund til at købe stammbogsført hvalp, da forældre dyrene bla er undersøgt for HD mm.
Dejligt med en der spørger inden man køber og selv er opmærksom på visse ting
Held og lykke med købet .
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Hunde: 1 Emner: 154 Svar: 172
Jonas
nov 2005
Følger: 60 Følgere: 60 Hunde: 6 Emner: 102 Svar: 1.904
dec 2006
Følger: 27 Følgere: 25 Hunde: 1 Emner: 27 Svar: 351
Må indrømme at det første jeg tænker på, når jeg anskaffer mig hund er ikke hvor meget den koster.
Så vil råde dig til i stedet at tænke på, at du ønsker dig en sund hund og gøre op med dig selv/forhøre dig ligesom du gør det nu, om du vil betale for en hund som du kender bagrunden på, hvis forældre er mentalttestet/HD testet etc. og du derved kan finde/få flere oplysninger om hunden evt. udstille osv. Eller det ikke betyder noget for dig, at vide præcist hvor den er fra, om den evt. kan have dårlige hofter fra fødslen mv.
Altså at den blot skal være familie/gå-turs hund. ALtså hvad vil du bruge hunden til? Samt som det så fint er skrevet før, så får du hvad du betaler for.
I stedet for at tænke i "indkøbspris", synes jeg det er langt vigtigere, at du tænker på fremtiden for dig og hunden, når den er købt. Du skal have in mente er, at det er en følgesvend du skal have kapital til, at forsørge de næste mange mange år.
Du skal bruge penge på: Ordentligt foder, træning, dyrlæge, forsikring, udstyr, uforudsete udlæg på den ene eller anden måde etc. etc.
Altså i hvert fald have så god økonomi, at du ikke går på kompromis med din hunds velbefindende. Altså øremærke omkring 1000 kr. om måneden til din hund, så hvis du fx pludselig akut skal til dyrlæge med hunden, så kan du betale regningen.
En fuldvoksen amstaff spiser for 400-600 kr. om måneden og dette kun for foder. Så kan det være du ønsker at købe tilskudsprodukter til den mv. som også koster. Der vil også skulle bruges penge på vacciner. Og træning, hvilket er essentielt for dig og din hunds samspil, koster jo også en sjat. Hvalpen vokser og skal have ny sele eller halsbånd i ny og næ, legetøj, soveplads osv. osv.
Alt i alt: TÆNK LANGSIGTET!
Mht. ører, bygning etc. kan jeg foreslå dig at læse FCI standarden, hvilken fx. kan findes på følgende link:
http://www.dansk-kennel-klub.dk/files/pdf/Amstaff.pdf
Amstaff køb...?