{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
730 visninger | Oprettet:

Amstaff - køb {{forumTopicSubject}}

Hah, de fleste sover nok smiley

Men har bestemt mig, og snakket det igennem med famillien..

Jeg skal have en amstaff =)

Har fundet en masse som sælger dem, nogle er blandede med retriver andre er 100 % amstaff..

ved i hvad jeg skal kigge/spørge efter? Har aldrig forstået hvad en stamtavle skal bruges til, og syntes selv den er unødvendig, da jeg ikke skal avle smiley

Tak på forhånd =)

Godt nytår!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Amstaff - køb
  • #1   31. dec 2007 Tror jeg poster det imorgen smiley

• #2   31. dec 2007 Stamtavlen er ikke kun til avl, men et ret nyttigt redskab der dokumenterer hvilke hunde din hund indeholder. Det er interessant i kraft af at det er en garanti for at hundene i din hunds aner opfylder nogle eksteriør og sundhedsmæssige minimumskrav (herunder HD og mentaltest). Det er ikke en 100% garanti for at netop din hund ikke kan blive syg, men et bevis for at parringen er forsvarlig ud fra nogle fysiske og psykiske kriterier (og altså ikke bare fordi ejeren synes at han og tæve er søde, skulle have lov el.lign.).
    Især for AST er det vigtigt fordi racen har problemer med netop HD, og ellers kan indeholde pit hvilket både er ulovligt og gør at hunden kan stille højere krav til ejeren.

Der findes en masse dygtige opdrættere i danmark og jeg vil foreslå dig at tage kontakt til Dansk Terrier klub for at få nærmere råd og vejledning omkring racen og valg af kennel. De har også en hvalpeliste hvor aktuelle kuld postes. www.dansk-terrier-klub.dk

• #3   31. dec 2007 Derudover vil jeg stærkt råde til at finde ud af hvilke muligheder du har for at komme til træning med en amstaff inden anskaffelse, da mange steder ikke tager imod dem.

• #4   31. dec 2007 vil lig sige a jeg da også syns stamtavler er vigtige men fordi jeg har emma som ik er ren amstaff eller amerikansk bulldog er hun stadig en dejlig hund , hun er faktisk til tider en hund jeg er meget stolt af da hun tit viser sig mere lydig og venlig ik amstaffs med tavler a dem jeg kender! så det med a en ikk ren hund er små dumt tjaa jeg sku ligeglad for emma ville jeg ik bytte med en der har tavle

• #5   31. dec 2007 Lige præcis den race vil jeg også vælge med Tavle... Super hunde men i de forkerte hænder kan det gå rigtig galt... Ved at vælge en ordentlig opdrætter er man bedre sikret hvad angår kvaliteten og hvilket temperment den har. Så tavlen er vigtig også selvom du ikke skal arvle... HVIS du vælger uden tavle ville jeg vælge der hvor forældrehundene har tavle men hvor hvalpene ikke er blevet stambogført. Det er bare min mening...

• #6   31. dec 2007 louise

hvad har lydighed med stamtavle/ikke tavle at gøre?

• #7   31. dec 2007 søster> har fået a vide a blandinger kan være sværere a opdrage hvis der meget selvstændige racer blandet samm

Kommentér på:
Amstaff - køb

Annonce