670 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

aggressiv om natten aggressiv om natten

vi har et problem med vores tæve...

om dagen er hun den gladeste, mest logrende hund på jorden....

men om natten.... der er hun ikke sjov...

(vores hunde sover i sengen med os, dårlig vane)

hun ligger og sover.. og hvis enten vores ben, eller dusty kommer i nærheden af os... knurre og gør hun på en RIGTIG ondskabsfuld måde.. det lyder virkelig som i en skræk film med hunde... og hun truer også med at bide..

er her andre som oplever det???

dusty bliver tit bange for hende, og kravler op til vores hoveder og ryster... for hun er jo glad om dagen...

hvad kan der være galt med hende

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Samle to små kommoder 450 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  aggressiv om natten
  • #1   3. feb 2007 glemte at skrive at når hun så gør det om natten, altså er aggressiv.. så kommer hun ned på gulvet.. men hun hopper jo op med det samme vi sover

• #2   3. feb 2007 Personligt ville jeg forbyde hundene i sengen. Om det så betyder at de slet ikke må komme i soveværelset.
    En hunds soveplads er vigtig for hunden, og den ønsker at forsvare sin høje position..

Jeg har vist ikke andre gode forslag men jeg håber du får løst problemet...

Jo forresten..... En adfærdsterapeut ville måske være en ide...

• #3   3. feb 2007 Der kan være det galt med hende at hun tror hun styrer sengen - UD med hende -

Og hun skal IKKE have muligheden for at hoppe op igen - om hun så skal lukkes i andet run - i bur eller andet -

Og det - efter min mening - helst starte i nat - !!

• #4   3. feb 2007 Jamen det er da også træls, at i bevæger jer, når hun ligger og sover.fyyyyyyyy.
    Nej jeg synes at i gør det rigtige. Mine forældre havde for nogen år siden en mini gravhund, som gjorde lige som jeres. Min far blev til sidst så træt af at blive ved med at sætte hende på gulvet, så han til sidst tog hende i nakken og skænnede hende, så hun blev meget lille. Hun gjorde det 2 gange mere, og min far gjorde det samme, og så var det slut...
    Hun vil simpelthen bestemme i sengen, og i har bare at ligge stille, når hun sover.

• #5   3. feb 2007 Hov glemte i farten, at hun blev på gulvet i sin kurv.

• #6   3. feb 2007 Vores ligger i sengen eller han hopper tit på til os om natten men der er intet hvis vi siger gå ned gør han det..
    Men hvis jeg var jer ville jeg ikke lade hende være i sengen for hun ved ikke hvem der bestemmer hjemme ved jer.

• #7   3. feb 2007 ja for hun gør det faktisk også hvis hun ligger og sover i sofaen om aftenen...

hvis vi lige vil flytte hende fordi vi skal ud og hente noget... så truer hun med at bide, og siger den der uhyggelige knurre/gøende lyd.. den kan ike beskrives

• #8   3. feb 2007 hun skal bare være nede og ikke op i nogen af jeres møbler overhovedet hvis en hund gør det som jeres...Er det fordi den ikke ved hvem lederen er i flokken....

• #9   3. feb 2007 SANDIE - Det du fortæller - også om sofaen om aftenen - siger jo alt -
    Din hund er FORVIRRET, - og skal hjælpes -
    Og det du skal hjælpe hende med - er at lære hende at hun er en HUND...
    HUn er IKKE føreren af flokken - og skal aldrig nogensinde blive det -
    NED på gulvet -
    Hun skal ALDRIG mere i sofa etc - det kan hun åbenlyst ik styre - og... no offence - men du har åbenbart også fejlet i din lederrolle -

Så igang med træning og med at få vist hunden hvor den reelt hører til...

• #10   3. feb 2007 men er det så fair at dusty er i sofaen når hun ikke må????

vi vil nemmelig ikke forskels behandle.... og dusty er sådan en lille pyllerøre smiley

jeg er rigtig pyller overfor dusty.. fordi det mindste man hæver stemmen eller vil skælde ud, så har han halen melllem benene og gemmer sig under sofaen

• #11   3. feb 2007 Min Dunse ligger i min fodende når manden ik er hjemme - Han hader hunde i sengen - Men er meget væk, - så derfor har vi en del vores egne regler herhjemme -

Og normaltvis er de slet ik i tvivl om hvilke regler der skiftes over til når han kommer hjem - Men her for noget tid siden glemte Dunse det -

DAMN den stakkels hund - halv i søvne mærkede Claus at hun var på vej op i sengen - rejste foden - satte den på hendes bryst og ... Ja - Dunse fik en flyvetur - helt ind i stuen... ( ja - en del meter faktisk - )

Det var lige på vej til skilsmisse - jeg fløj efter Dunse - og var lige ved at slå manden ihjel...
    Men en ting forstod hun - man skal INVITERES i sengen når far er hjemme -

Det stakkels pus...

• #12   3. feb 2007 jeg vil sige at de begge skal være nede:) jeg ville ikke gøre forskel på dem.

• #13   3. feb 2007 Og det med forskelsbehandling - hunde har ik følelser på samme måde som mennesker - så de vil ikke føle sig forudrettet, - hvilket vil sige at du sagtens kan have forskellige regler for de forskellige hunde -

Tager de INGEN skade af -

Bare husk at opmærksomheden jo stadig skal være der -
    Men dine hunde har tydligvis ik de samme behov og ik det samme reaktionsmønster - derfor skal de behandles forskelligt -

• #15   3. feb 2007 Vi har osse måtte tage vores kampe med lile Scotty. Han har aldrig måtte være i sengen og det har han overholdt... Næsten... De gange han har hopeet op har han fået et "puf" ned igen og det har været hurtigt, koldt og konsekvent. Han har ikke prøvet i mange måneder nu.
    Hvis han begynder med sine "leder jeg ikke flokken" attitude, benytter vi samme metode som MGP smiley
    Fat i ham, ind over ham og vis at i MENER det her. Det vi har fået vist, er at han skal stoppe med at logre, fjerne blikket fra dine øjne og begynde at "smaske"... Først der skulle hunden for alvor vide at det ikke er sjov, men det kan nu virke hårdt på denne måde og der er sikkert andre mere "bløde" metoder at bruge.
    Mvh
    Henrik

• #16   3. feb 2007 Hvis det var Emma så ville hun få læst teksten med MEGET store bogstaver og så var det UD af soveværelset og ned af sofaen.........og det kan kun gå for langsomt.
    Emma ligger også i både seng og sofa men peger jeg på gulvet så går hun ned..........jeg kan slet ikke ha en hund som opfører sig sådan.

Sandie......hvad gør du når hun opfører sig sådan ?

• #17   3. feb 2007 du må vise hvem der er sjefen af jer "hundeflokk"
    husk på dere spiser først, hunden går ikke før deg i døre.i snor osv. jeg har villet be hunden gå i sin kurv...

• #18   3. feb 2007 i nogen tilfelde . ..
    mine spiser før os og går i døre før os osv.
    Men de hved hvem som er leder. de hved hvilken "rang" de har...

Men er det et ekstrem tilfelde at hunden styrer hele familien så må man vise hunden hele tiden hvem som er lederen. for at få hurtigst styr på problemet...

• #19   3. feb 2007 Altså den med at spise først og gå først gennem døren har jeg ikke den store tiltro til har den store betydning for lederskabet.

Emma spiser godt nok altid sidst men hun går altså ikke bag mig som prinsen efter dronningen........hun sover i sengen og sofaen.......trods dette "sløserri" fra min side, så har jeg absolut ingen problem med, at hun ikke ved, hvem der bestemmer her.

Jeg jeg har også haft den "hårde" mine på i opdragelsesfasen.............ingen slinger i valsen.........for Emma var et bette bæst som hvalp/unghund ;o)

• #20   3. feb 2007 Smilende......
    mine hved hvem som er sjef og de spiser da når de er sultne osv. de sover også i sengen...

men jeg mener hvis hunden tror den kan styre familien og blevet aggresiv, så må man minde hunden på konstant hvem som er sjef, med at spise osv først... så måske det går hurtigere at få et normalt liv uden aggresiv hund...

• #21   3. feb 2007 Det er rigtig, marianne..........hvis hunden ikke har lært det fra start, så må man lige kridte linjerne ekstra op ;o)

Kommentér på:
aggressiv om natten

Annonce