aggressiv om natten aggressiv om natten
vi har et problem med vores tæve...
om dagen er hun den gladeste, mest logrende hund på jorden....
men om natten.... der er hun ikke sjov...
(vores hunde sover i sengen med os, dårlig vane)
hun ligger og sover.. og hvis enten vores ben, eller dusty kommer i nærheden af os... knurre og gør hun på en RIGTIG ondskabsfuld måde.. det lyder virkelig som i en skræk film med hunde... og hun truer også med at bide..
er her andre som oplever det???
dusty bliver tit bange for hende, og kravler op til vores hoveder og ryster... for hun er jo glad om dagen...
hvad kan der være galt med hende
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 196 Svar: 431
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 68 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.422
En hunds soveplads er vigtig for hunden, og den ønsker at forsvare sin høje position..
Jeg har vist ikke andre gode forslag men jeg håber du får løst problemet...
Jo forresten..... En adfærdsterapeut ville måske være en ide...
jul 2005
Følger: 33 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 569 Svar: 4.639
Og hun skal IKKE have muligheden for at hoppe op igen - om hun så skal lukkes i andet run - i bur eller andet -
Og det - efter min mening - helst starte i nat - !!
dec 2005
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 2.516
Nej jeg synes at i gør det rigtige. Mine forældre havde for nogen år siden en mini gravhund, som gjorde lige som jeres. Min far blev til sidst så træt af at blive ved med at sætte hende på gulvet, så han til sidst tog hende i nakken og skænnede hende, så hun blev meget lille. Hun gjorde det 2 gange mere, og min far gjorde det samme, og så var det slut...
Hun vil simpelthen bestemme i sengen, og i har bare at ligge stille, når hun sover.
dec 2005
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 2.516
aug 2006
Følger: 20 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 121 Svar: 1.473
Men hvis jeg var jer ville jeg ikke lade hende være i sengen for hun ved ikke hvem der bestemmer hjemme ved jer.
sep 2006
hvis vi lige vil flytte hende fordi vi skal ud og hente noget... så truer hun med at bide, og siger den der uhyggelige knurre/gøende lyd.. den kan ike beskrives
aug 2006
jul 2005
Din hund er FORVIRRET, - og skal hjælpes -
Og det du skal hjælpe hende med - er at lære hende at hun er en HUND...
HUn er IKKE føreren af flokken - og skal aldrig nogensinde blive det -
NED på gulvet -
Hun skal ALDRIG mere i sofa etc - det kan hun åbenlyst ik styre - og... no offence - men du har åbenbart også fejlet i din lederrolle -
Så igang med træning og med at få vist hunden hvor den reelt hører til...
sep 2006
vi vil nemmelig ikke forskels behandle.... og dusty er sådan en lille pyllerøre
jeg er rigtig pyller overfor dusty.. fordi det mindste man hæver stemmen eller vil skælde ud, så har han halen melllem benene og gemmer sig under sofaen
jul 2005
Og normaltvis er de slet ik i tvivl om hvilke regler der skiftes over til når han kommer hjem - Men her for noget tid siden glemte Dunse det -
DAMN den stakkels hund - halv i søvne mærkede Claus at hun var på vej op i sengen - rejste foden - satte den på hendes bryst og ... Ja - Dunse fik en flyvetur - helt ind i stuen... ( ja - en del meter faktisk - )
Det var lige på vej til skilsmisse - jeg fløj efter Dunse - og var lige ved at slå manden ihjel...
Men en ting forstod hun - man skal INVITERES i sengen når far er hjemme -
Det stakkels pus...
aug 2006
jul 2005
Tager de INGEN skade af -
Bare husk at opmærksomheden jo stadig skal være der -
Men dine hunde har tydligvis ik de samme behov og ik det samme reaktionsmønster - derfor skal de behandles forskelligt -
jan 2007
Følger: 11 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 23 Svar: 544
Hvis han begynder med sine "leder jeg ikke flokken" attitude, benytter vi samme metode som MGP
Fat i ham, ind over ham og vis at i MENER det her. Det vi har fået vist, er at han skal stoppe med at logre, fjerne blikket fra dine øjne og begynde at "smaske"... Først der skulle hunden for alvor vide at det ikke er sjov, men det kan nu virke hårdt på denne måde og der er sikkert andre mere "bløde" metoder at bruge.
Mvh
Henrik
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.303
Emma ligger også i både seng og sofa men peger jeg på gulvet så går hun ned..........jeg kan slet ikke ha en hund som opfører sig sådan.
Sandie......hvad gør du når hun opfører sig sådan ?
jan 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 207 Svar: 4.293
husk på dere spiser først, hunden går ikke før deg i døre.i snor osv. jeg har villet be hunden gå i sin kurv...
jan 2006
mine spiser før os og går i døre før os osv.
Men de hved hvem som er leder. de hved hvilken "rang" de har...
Men er det et ekstrem tilfelde at hunden styrer hele familien så må man vise hunden hele tiden hvem som er lederen. for at få hurtigst styr på problemet...
nov 2005
Emma spiser godt nok altid sidst men hun går altså ikke bag mig som prinsen efter dronningen........hun sover i sengen og sofaen.......trods dette "sløserri" fra min side, så har jeg absolut ingen problem med, at hun ikke ved, hvem der bestemmer her.
Jeg jeg har også haft den "hårde" mine på i opdragelsesfasen.............ingen slinger i valsen.........for Emma var et bette bæst som hvalp/unghund ;o)
jan 2006
mine hved hvem som er sjef og de spiser da når de er sultne osv. de sover også i sengen...
men jeg mener hvis hunden tror den kan styre familien og blevet aggresiv, så må man minde hunden på konstant hvem som er sjef, med at spise osv først... så måske det går hurtigere at få et normalt liv uden aggresiv hund...
nov 2005
aggressiv om natten