Hunde der bruges til deres formål!! {{forumTopicSubject}}
Hejsa alle sammen.
Jeg har i længere tid (faktisk sålænge jeg kan huske) undret mig over, hvorfor folk køber hunde og ikke bruger dem til det de er avlet til. Mange mennesker vælger hunde, der ikke møder deres behov! dette er alment kendt, men at aflive hunde fordi de er ustyrlige i hjemmet eller udviser uacceptable adfærd, er ikke i orden 90% af tiden, fordi de folk, der køber dem ikke bruger dem fornuftigt.
Det nyeste i USA er flyball.. denne sport er skabt for mennekser (Ikke for hunde)ad mennesker.. ikke for hunde fordi det som regel er den hurtige Border Collie der bliver brugt i denne "Sport" Dog ved de færreste, der anskaffer sig en sød lille hængeøret Border, at denne race kan blive "boldskør" og endda mere end andre racer, da den er skabt til at hyrde.. Mit oplæg er bare en bøn til at vi alle spreder budskabet med at hunde er skabt for en grund og at de gerne skal bruges.. ellers ender det med manglende tapet på væggene eller ødelagt sko... eller i værste fald et barn, der bliver bidt.
Med venlig hilsen Camilla
okt 2004
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 470 Svar: 8.276
feb 2005
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 3 Svar: 9
Det er vildt at se, hvor misinformeret folk er.. Jeg er glad for at der er nogen, der er enige med mig.. Har en kamp hver gang jeg er ude med Kenzo.. Mange siger: sådan en hund skal jeg have en dag, men de vil næppe høre når jeg siger, det kræver mere end bare lange gå ture- sjovt nok tror de fleste, at det er det der virker og at så behøver de ikke foretage sig mere.. men NEJ der skal hjernetræning til.. men det gider de ikke høre om for ham jeg har er jo sød og ROLIG og ikke den vilde utålmodige hund jeg prøver at fortælle dem at borderen bliver, hvis de ikke bruger dem.. *GG* Nogen er SKU IKK for kloge *G*
Hunde der bruges til deres formål!!