{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
749 visninger | Oprettet:

Hund med HD og gigt - dos and don'ts... {{forumTopicSubject}}

Nu hvor vores yngste hund har fået konstateret svær HD og gigt, kunne det være fedt med en masse gode råd om dos and don'ts for at give hunden det bedst mulige liv (selvfølgelig inden for rimelighedens og økonomiens grænser).

Så jeg vil da gerne høre jeres gode råd, fra jer der selv har stået og/eller står i samme situation.

Her snakker vi behandlinger, foder, tilskud, motion, indretning af hjemmet og bilen, træning osv osv.

På forhånd tak smiley

PS - som jeg skrev i en lignende tråd tidligere, ønsker jeg ikke at høre om de forskellige grunde til, hvorfor vi står i denne situation. Situationen er svær nok i forvejen og jeg ønsker blot at gøre det bedste for min hund, og søger derfor kun råd om hvad der kan gøres herfra. I var så søde til at overholde dette i den anden tråd, og det gjorde mig virkelig glad. Tak. Jeg fik mange gode råd og har allerede lagt en plan, men vil da modtage flere gode råd med kyshånd. Jeg skriver med vilje ikke alle tiltagene ned her. Og dyrlægen er selvfølgelig inde over (med behandling der er sat i gang) også.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund med HD og gigt - dos and don'ts...
  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

Følgere: 5 Emner: 49 Svar: 971
    #1   21. mar 2018 svømning.det er en utroligt skånsom men effektiv måde at bygge og vedligeholde en god muskelmasse på.

• #3   21. mar 2018 Bine fik konstateret D-hofter meget tidligt, men nåede dog at blive næsten 10 år.
    Vi gav lakseolie, foder med glukosamin og sørgede for at holde hende i gang.
    Derudover tog jeg et kursus i hundemassage til husbehov, og gav hende massage ind i mellem.
    Da hun kom op i årene, begyndte jeg at gå til akupunkturbehandlinger med hende ved Tove Due.

Jeg købte også et B.O.T dækken til hende, som jeg brugte om vinteren smiley

• #4   21. mar 2018 Tak for de gode råd ind til videre smiley

• #5   21. mar 2018 Min den gamle har en ringe hofte, et knæ der er slidt op og begyndende spondylose i ryggen.
    Han bliver fodret med en leddiæt, får kosttilskud, behandling ved osteopat hver 6 uge, har bot dækken og en seng af memoryfoam. Derudover består hans træning i at vedligeholde hans muskulatur da det sådan set er den der holder sammen på ham. Det kan f. eks. være at vi træner på en luftmadras så underlaget er ustabilt. Ujævnt terræn, bakkeøvelser op af bakke og ned af bakke og mange flere.
    Han bliver også holdt slank.
    Håber I finder det der virker for jer.

• #6   21. mar 2018 Tak for svar smiley

Kommentér på:
Hund med HD og gigt - dos and don'ts...

Annonce