922 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Samme ballade hver dag Samme ballade hver dag

Mine hunde er altså nogle tumper!

Hver morgen når vi har gået tur, lægger Bella sig på måtten i køkkenet et par minutter, med Dorit løber ind i Bellas seng og lægger sig på Bellas plads.

Sengen er købt for at være stor nok til begge, og de kan sagtens være der. Men Bella er lidt autistisk, og vil kun være på sin egen plads.

Når så Bella vil i sengen, ligger Dorit jo i vejen. Hver morgen! Så Bella piver så hjerteskærende. Jeg går ind og konstaterer at Dorit ligger der, og siger til Bella at hun så må hoppe i sofaen og lægge sig.

Så med himmelvendte øjne og dybt suk, hopper hun i sofaen og tager sig en lur. Hver eneste morgen!

Hvorfor er det at Bella ikke lærer det, og skynder sig ind i sengen? smiley

Har jeres hunde også sådanne uoverstigelige problemer i deres hverdag? smiley

Her er de begge i sengen. Som det ses er den rigeligt stor til begge tøser smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Samme ballade hver dag
  • #1   16. mar 2018 Jeg synes bare det er skægt. smiley vi har ingen ballade da Ziva er alene udover hun er lidt skuffet over jeg ind i mellem ligger mig til at putte uden at hun skal nusses imens vi ser film.

Hver morgen går hun begejstret med ud til det bagerste værelse hvor der står mad, og henter hendes morgenmad. Når jeg senere har været i bad og gjort klar til at tage på arbejde løber hun med stor forventning med igen i håbet om at i dag er dagen hvor jeg henter morgenmads portion nr. 2 og ikke er på vej ud af døren.

• Eva
    Eva Online Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.063
    #3   16. mar 2018 Hver gang Ingle og Basso får okseører, går der højst et par minutter, før Basso begynder at hyle, fordi han vil bytte. Så må jeg pænt spørge Ingle, om han også vil bytte og sørge for udvekslingen, og scenariet gentager sig med jævne mellemrum, indtil begge okseører er spist smiley

Hvor andre får lidt fred, når de giver hundene okseører, kommer jeg på overarbejde, men okay, jeg var jo selv så smart at lære dem, at de ikke må stjæle fra hinanden smiley smiley

• Eva
    Eva Online Tilmeldt:
    jul 2012

#5   16. mar 2018 Nicole: Kan de selv ordne byttehandlen, eller skal du også jonglere rundt med halvspiste tyggeting?

• Eva
    Eva Online Tilmeldt:
    jul 2012

#7   16. mar 2018 Ingle er forresten en smule neurotisk, når det kommer til liggepladser. Han skal helst have sine vante pladser, så han vandrer hvileløst rundt, hvis Basso har indtaget buret i entréen eller Ingles yndlingsplads i sofaen. Helt galt går det, hvis der ligger et krøllet tæppe på hans plads i sofaen; Ingle stavrer rundt og rundt på tæppet og kan slet ikke finde ud af at lægge sig ned smiley

• #8   16. mar 2018 Nogle hundeejere er lettere at træne end andre. Her hjemme kan Asger sagtens hoppe op i sofaen i kærestens side. Men på den anden side af sofabordet hvor jeg normalt har min plads, der er sofaen for høj til en lille hund selv kan hoppe op. Der skal man bæres op.

• #13   16. mar 2018 Eva, her er krøllede tæpper også forfærdelige smiley Hvis måtten i sengen er krøllet, eller tæppet i sofaen ligger skævt, kan Bella næsten ikke rumme det, og bliver helt ulykkelig over at verden kan være så ond smiley

Dorit synes så at det er en fest at rode rundt i tæpper og lave små huler, så det kan godt blive lidt et cirkus med de to smiley

• #15   16. mar 2018 Hver morgen når vi har gået tur og der lige er faldet ro over gemytterne (der skal gerne lige drønes lidt rundt og leges tagfat med meget lyd på indendørs i 5-10 minutter efter at vi har været ude i 1 - 1½ time ) lægger Perle sig op i sofaen ved siden af hendes tæppe. HVER morgen går jeg ind og beder hende flytte sig over på tæppet. Hvilket hun så gør med et udtryk som en stakkel der får tæv med en våd søndagsberlingerne smiley

• #16   16. mar 2018 Hver eneste morgen præcis 5.30 står Rosa og piver for at komme op i sengen, for der står kæresten op, det er fint i hverdagene for vi har jo selv lært hende det, men i weekenderne hvor vi gerne vil sove lidt længere er det altså en virkelig træls vane. Hun er heldigvis blevet bedre, men det sker stadig.

Lucky har ALDRIG gidet at putte med Rosa, og brokker sig meget højlydt hvis hun alligevel er så fræk at nærme sig hvor han ligger og det er altså lige meget hvor han ligger.. efter 3 år har Rosa stadig ikke fattet det og vader bare ovenpå ham eller ligger sig helt opad ham osv. Hun ignorere bogstaveligtalt at Lucky siger SKRID!
    Det komiske er, at efter hun er begyndt kun at sove i sengen om morgenen, så hvis Lucky kommer op og vil putte også, så får han at vide at han skal skride for lige præcis der hvor han vil ligge er Rosas plads, også selvom hun aldrig ligger der. Så der bliver hun altså bedt om at holde sin mund og ligge sig til at sove smiley

• #17   16. mar 2018 Når jeg går på soveværelset om aftenen, vil alle hunde med. Der er en sofa til en enkelt hund derinde, og så har jeg lagt et vetbed ved siden af sengen, det kan der godt ligge 2 hunde på, hvis den første ikke breder sig på midten. Der ud over er der en plads under bordet, som også er ret populær. Vetbed'en er lagt der mest af hensyn til Celtia, der er en ældre dame, og jeg vil gerne have han skal have lidt isolering under sig, men først til mølle princippet gælder normalt i forhold til liggepladser.

Så jeg så jo gerne, at Celtia skyndte sig først derind, men næ nej, hun lader som regel de andre gå først, fordi hun vil følges med mig, og så er de gode pladser nemt taget, når hun kommer derind.
    Nogen gange er hun ligeglad og lægger sig bare et andet sted, og så er det kun mig, der er irriteret over, at hun ikke har fået en god plads med lidt isolering ud over gulvtæppet. Andre gange vil hun - koste hvad det vil - sove lige ved siden af sengen og masser sig bare frem. Det falder forståeligt nok ikke altid i god jord hos dem, der allerede ligger der smiley

Så jeg river mig også lidt i håret over, at hun øjensynlig ikke fatter ideen med at skynde sig at få en god plads.

• #18   16. mar 2018 Hver aften... HVER eneste aften, udspiller dette sig:

De får hver en tyggedims (to, faktisk, en hurtig blød og en lidt længerevarende hård) og Coffey får den fra hans faste position - midt på sengen. Bellen får den fra SIN faste position - på gulvet ved siden af min mand. Coffey lægger sig ned og t ygger i sig på stedet, Bellen går ned for enden af sengen på et tæppe.

Når de har tygget færdigt, lægger Coffey sig til rette i smørhullet og bliver nusset lidt med. Nogle gange falder han i søvn og nyder livet der.
    Alt imens står Bellen på min side af sengen og stirrer på Coffey - for det er HENDES plads, han okkuperer....
    Hun venter længe - men falder han i søvn, må hun i protest lægge sig på hans plads - en kurv i hjørnet i soveværelset. Hun er IKKE tilfreds.

Heldigvis for hende, så gider Cof sjældent at ligge i sengen særlig længe, faktisk vil han hellere ligge hvor hun ligger.
    Så han hopper ned af sengen, hun står fluks op af kurven og smider sig i smørhullet....
    Og Cof lusker hen i sin kurv - og så går vi til ro smiley

Dag ud og dag ind smiley :)

Tosser...

• #19   16. mar 2018 Vi har også nogle sære putteritualer.

Når jeg finder tandbørsten, får pigerne deres natmad, og skal derefter i haven. Så får de deres puttesnack, typisk i køkkenet. Når de er spist, skal Bella have en tår vand, hvorefter hun stiller sig op og STIRRER på mig.

Her skal jeg så sige "skal jeg putte dig", og gå med i stuen og observere mens hun nøje overvejer om hun skal puttes i sin seng, i sofaen eller på gulvet. Når hun har truffet det store valg, skal hun kysses og nusses, og så kan jeg gå i soveværelset.

I soveværelset stiller Dorit sig op og STIRRER på mig. Jeg skal sige "kom, så går vi i seng", hvorefter hun løber hen til først det ene spejl, så det andet spejl og tjekker om hun stadig er lige lækker, for så at løbe om på den anden side af sengen og komme op af sin trappe og i seng smiley

• #20   16. mar 2018 Hvordan fanden får vi lært dem de sære ting der smiley :D smiley

• #21   16. mar 2018 Hvor lyder de alle bare skønne! smiley

Tucker har jo den der med at på hver evig eneste morgentur, præcis samme sted, der stopper han op og vil ikke med videre. Jeg kan kalde og lokke osv, han rykker sig ikke. Først når jeg bruger de gyldne ord "skal vi hjem og finde en guf?" SÅ følger han med smiley

Han forsøger også stadig - efter 5½år at tage godbidder med i sofa og seng, det har ALTID været forbudt..

• #24   16. mar 2018 Hov - vi har da også en anden lettere 'stereotyp' adfærd hjemme hos os. Inden vi går i seng bliver hundene lukket i have for at tisse af. Perle gør sig hurtigt færdig og næmest falder ind af døren, når man åbner den. Clinton er ingen steder af se. Der kaldes Cliiiiinton og der sker nada. Døren lukkes og gårdlampen slukkkes. Efter få sekunder kan man høre Clinton uden for døren. Så skal han ind. Så får de deres kiks og vi går i seng.

• #25   16. mar 2018 Sally er bange for ting der MÅSKE POTENTIELT MULIGVIS KUNNE vælte. Hvis en stol står forkert ude i køkkenet tør hun ikke gå forbi den selvom der er 1½m passage mellem objekter. Så piber hun indtil jeg kommer og redder hende smiley

Men så nogen gange kan lidt glæde overvinde hendes frygt, ala "hvis det skulle gå galt, så er far her jo til at redde mig". Når hun efterlades til at være alene hjemme, smider vi godbider, men hvis en har gemt bag et objekt, dør etc, så tør hun godt tage den når nogen kommer ind af døren.
    https://www.youtube.com/watch?v=bLjaIGbUq68

Nat rutinen er, sov under sengen, flyt sig til kurven, væg far for at få lov at hoppe op i sengen.

Om morgnen kl 5.00 står hun ikke op før hun høre mit bælte lukke, for så er jeg jo klar til fodring og gå tur smiley

• #26   16. mar 2018 Den med faste "nødvendige" bemærkninger kender jeg også godt til. Hvis jeg går en frem og tilbage tur med en eller flere af hundene, har jeg altid sagt: "så vender vi" Og jeg har egentlig ikke tænkt nærmere over det, indtil en veninde skulle lufte min første han en weekend, hvor han var alene hjemme. Hun kunne absolut ikke få ham til at vende om, så turen blev længere og længere mens hun kæmpede for at få ham hjem smiley

Næste gang hun skulle lufte ham fik hun kodeordet, og så var der ingen problemer.

• #27   16. mar 2018 @25: Rart at hører at min Perle ikke er den eneste hund med nogle lidt sære 'fobier'. Perle er godt nok ikke glad for huller og andre afgrunde. Går man en tur i en by med hende går hun i en stor bue uden om kældertrapper, lyskasser osv. Hun skal heller ikke nyde noget af at komme for tæt på udgravninger ved vejarbejde og den slags. Men det bliver lettere komisk, når hunden så pludselig finder huller på under 10 cm i diameter i græsplænen farlige smiley
    Da vi skulle renovere vores førstesal pillede vi gelændret der var rundt om trappehullet ned (det skulle skiftes). Det var et meget åbent gelænder (kun to vandrette pinde rundt om trappen). Perle havde drønet op og ned af trappen i mange og rundt om trappen og havde da ved gud aldrig brugt gelænderet til noget. Uden gelænder PUUUHHA så var det godt nok pludseligt farligt at være på førstesalen smiley Nå, da det jo skulle stå på et stykke tid valgte jeg at lære hende at hun godt kunne være deroppe uden gelænder (det tog kun et par godbidder smiley ). Næste issue opstod da vi så havde fået lagt undergulv (varmefordelene spånplader til vandbåret gulvvarme). ARRMEN altså der faldt Perles verden sammen igen. Hun kom glad op af trappen og GISP smiley smiley smiley smiley Gulvet var underligt og fyldt med meterlange afgrunde (.... ca 2 cm dybe smiley )

• #29   16. mar 2018 Haha, jeg er vild med de sindssyge hunde smiley Og sikke nogle dramaqueens de er. Det er vist meget godt at de ikke skal forestille at være ulve smiley En flok divaer, er de!

• #30   16. mar 2018 Min forældres hund kan SLET ikke finde ro, hvis min Coco har lagt sig på Bibbis sædvanlige plads i sofaen. Så vandrer hun rundt.. I starten kunne Coco så efter lidt tid finde på at flytte sig, måske aht. Bibbi..? Men hun er efterhånden blevet lidt mere hård, og nu flytter hun så sgi ikke smiley

Men Coco selv har vidst ikke rigtig noget af den slags... Måske lige at hun i en alder af 5 år stadig ikke har opdaget, at vi bor på 3.sal og ikke 2...........

• #31   16. mar 2018 Vi har et kloakdæksel på vores fortorv. Kommer vi oppe fra, så kan Tucker IKKE gå på det, han skal gerne ud på vejen for at komme forbi. Kommer vi der imod nede fra, så vader han bare over smiley

Den med manglende gelænder på trappen havde Tucker også problemer med hjemme hos min mor. Han plejede altid at storme op og ned af trappen (han skulle altid lige op og rulle i sengen når vi var på besøg). Så blev der en periode hvor gelænderet var væk. Han kunne sagtens løbe op af trappen, men så stod han også og pev noget så ynkeligt og måtte bæres, når han skulle ned igen smiley

• #33   17. mar 2018 Her er der ikke faste pladser. Selvfølgelig er der pladser, der oftest bliver brugt af den ene eller den anden, men det blander jeg mig ikke i. Men jeg blander mig, hvis den ene forsøger at flytte på den anden - det accepterer jeg ikke. Jeg siger simpelthen nej "navn på den, der vil have den optagede plads", og går den så ikke selv væk, så puffer jeg den væk.
    Efter min mening hører det til almindelig dannelse blandt hunde, at de lærer at acceptere hinandens space. Når de er alene hjemme, skal de jo klare det selv (og det gør de jo også, medmindre I lukker dem hver for sig, hvad jeg ikke læser at I gør).
    Ligedan med tyggeting. Her byttes der ikke medmindre den ene forlader sin ting, og den anden så tager den. Og forlader man sin ting, men ikke vil acceptere, at den anden tager den, så bliver tingen fjernet helt. Det har dog aldrig været er problem her. De ved, at forlader man sin ting/plads, så står det den anden frit for at tage den.
    Jeg giver altid en tyggeting, når jeg tager på arbejde. Så er jeg nødt til at kunne stole på, at selvom de ikke bliver færdige samtidig, så får den langsomme lov til at gnave færdig i fred.
    Ligedan, hvis vi har en hund til pasning, så er det rart at kunne stole på, at der ikke bliver ballade, fordi den nye ikke først skal lære husets uskrevne regler.
    Det gør bare tingene nemmere, når de har lært takt og tone og acceptere hinandens frirum. Og gevinsten er også mere ro i hverdagen - vi har vores rutiner, men ingen panikker eller går i sort, hvis de brydes og ikke går som vanligt. Prøv det smiley

Kommentér på:
Samme ballade hver dag

Annonce