{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
800 visninger | Oprettet:

brug og smid væk tæver {{forumTopicSubject}}

under min og tessas morgentur kom jeg til at tænke på at hun mindst 2 gange i hendes liv har fået et kuld hvalpe hos mindst 2 tidligere ejere for derefter at blive solgt vidre, når hun havde leveret et kuld til dem, er det nu også en del af tidens trend at købe en tæve med det formål.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  brug og smid væk tæver
  • #1   26. jan 2007 stakkels tæver, ja jeg fatter ingen ting. Sådan har jeg ihvertfald ikke hund.

• #2   26. jan 2007 Vil det sige at Tessa har haft 3 kuld hvalpe?

• #3   26. jan 2007 Det er bare så synd at der er nogle mennesker der bruger hundene på den måde smiley

• #4   26. jan 2007 Jeg tror ikke det er så udbredt her i danmark, men f.eks. USA er det rimeligt almindeligt at en kennel tar 1-2 kuld på en tæve, og så sælger den videre.

• #5   26. jan 2007 ja det er godt nok synd for de tæver der bliver udsat for det

• #6   26. jan 2007 ja, jeg viste hun har fået et kuld som 2 årig, og har nu fundet ud af hun havde et kuld forige år måske ægte uden papir eller blandinger det ved jeg ikke kun det foregik i eller omkring ølgod.

• #7   26. jan 2007 Ja der er nogen der anskaffer sig tæver med henbik på avl. der er mange meninger om det. Personligt kunne jeg ikke selv sælge en hund videre jeg har haft ( er blevet tilbudt at sælge min han til den kennel/vagtselskab han kommer fra). Men for dem som går op i avl, så er spørgsmålet at bliver man tilbudt den rette pris så sælger man videre. Og også hvis tæven lavere hvalpe som man ikke selv synes er ok.

• #8   26. jan 2007 Det er ikke kun et spørgsmål om pris, men også om hvad man vil. Man skal også som opdrætter kunne aktivere sine hunde, og tilbyde dem et godt liv. Hvis man som opdrætter har fået nogle kuld på sin avlstæve, og det er gået på pension, så er det vel bedre at den får et nyt hjem, end at den bare skal gå fordi det er synd at komme af med den. Jeg har godt nok ikke prøvet det endnu, men kommer sikkert til det på et tidspunkt.

Og jeg synes ikke det er synd at finde et nyt hjem til en tæve bare fordi hun er færdig med at få hvalpe. Det er selvfølgelig vigtigt at finde et godt og varigt hjem. Vi opdrættere kan stadig ikke ha 100 hunde ad gangen, og en tæve der er færdig med at få hvalpe kan jo leve godt i mange år efter hun er gået ud af avlen.

• #9   26. jan 2007 Ja..det er meget almindeligt i opdrætter/udstillingsverdenen..man hører ikke så meget om det,da det mest foregår internt...det er jo nærmest et tabu emne!...men står man som opdrætter og skal vælge imellem nyt blod til avlen eller en tæve man måske har avlet på, og som har vist sig ikke at være en god videreformidler af sine egne kvaliteter..tja..så ved jeg da også hva mit valg vil være...

• #10   26. jan 2007 Annika, Ja mange opdrættere har jo ikke hund som vi andre har hund. Det er lige som nogle vagtselskaber - det er en brugshund/arbejdsredskab for dem. Vi er helt enige om at det er bedre at tæven får et andet hjem når man som opdrætter ikke vil avle mere på hende, hvis man ikke har tiden til hende. Men så ville jeg nok lade hende sterrilisere, for at vide at hun ikke blev udnyttet som "avlsko"hos en ny ejer. men heldigvis kan Dkk sætte en stopper for for mange hvalpe på samme tæve

• #11   26. jan 2007 Jeg kender også til en som købte min fars hund, fik et kuld hvalpe og solgte hende igen da hvalpene var 8 uger.

• #12   26. jan 2007 Hvis jeg en dag skulle af med en af mine tæver, så blev hun da også steriliseret først. D.v.s. Dinky bliver også steriliseret når jeg først har besluttet at hun ikke skal ha flere hvalpe ( ved ik endnu om hun skal ha et sidste kuld)

• #13   26. jan 2007 Ps- hun skal ikke sælges, kun steriliseret, så sker der heller ingen ups-kuld.

• #14   26. jan 2007 Og hvis ikke andet , så kan man jo tænke på at mange avlstæver er blevet født på kennelen, så det er tit ikke spørgsmål om at de skal ha nr 4 eller 5 hjem, men 1 andet hjem- ligesom en hvalp, bare lidt senere.

• #15   26. jan 2007 jamen jeg forstår godt når det er en kennel med flere hunde, det sætter jo sine begrænsninger når man opdrætter, men ved i tessas tilfælde det er privat personer og ikke kenneler som har brugt hende, det er der jeg vil hen, som i tinnas fars tilfælde.

• #16   26. jan 2007 Det kan vel være at de havde andre grunde til at komme af med hende?

• #17   26. jan 2007 ja hun kan ikke med andre hunde, men det er ingen undskyldning i mine øjne. så skulle de da hellere sælge den hvalp de beholdt end tessa, men hva nu kommer hun ikke vidre dette er hendes 7-8 hjem på 4 år.

Kommentér på:
brug og smid væk tæver

Annonce