1.646 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Kort pels Kort pels

Det er helt sikkert et fjollet spørgsmål, men nu har jeg i et stykke tid undret mig over, om alle racer med kort pels har samme stive hår (de satans små hår som mener, de skal borer sig op i ens fod) eller er der korthåret racer som har en mere "blød" pels? smiley

Jeg har kun været vant til langhåret racer.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kort pels
  • #1   25. feb 2018 Der er stor forskel! - Selv indenfor samme race - jeg har haft franske bulldogs med lækker "blød" pels og tyk pels også er der feks Mille jeg har nu (også fransk bulldog) og hun har en tynd og meget grov pels - hun har lige præcis hår man træder op i fødderne..

• #2   25. feb 2018 Jeg var slet ikke klar over at der kunne være så stor variation i samme race og det var ikke fordi nogle af dem var steriliseret eller kastreret?

• #3   25. feb 2018 Tjaeh, mine var vist bare født med den pels (skal så lige siges de var uden stamtavle) men jeg har altså også mødt mange franske med stamtavle som også har ret forskellig pels.. Mille er klart den hund af alle jeg har haft med tyndest og groveste pels - hun er virkelig en kost smiley Dog mest udtalt på ryggraden.. Så jo, der er skam forskel smiley Min mor har en fransk bulldog/kinesisk hårløs blanding og hun har kort pels men den er simpelthen silke blød og tyk.. Så en kort pels kan bestemt være blød smiley

• #4   25. feb 2018 De fleste whippets har kort og meget blød pels.
    Jeg oplever at folk bliver meget overraskede, når de rører en whippet første gang og kommenterer, at de ikke troede en korthåret hund kunne være så blød, at røre ved. Nogle trækker endda hånden til sig, som havde de brændt sig smiley

Der er lidt forskel på mine. Bianchi er som silke at røre ved, Cala lidt mere "grov". Jeg har aldrig hevet whippethår ud af fødderne, men gravhundehår kan jeg pille ud engang imellem og hun er endda langhåret.

• #5   25. feb 2018 Den sorte mops har sådan en ekstrem blød og tynd pels, angiveligt fælder de næsten ikke (men den har jeg hørt før fra folk med hunde med fældepels, og ift fx trimmehunde, så har det nu været en sandhed m modifikationer smiley )

• #7   25. feb 2018 Sam har kort og blød pels, dog ikke silkeblød som en whippet smiley

• #9   25. feb 2018 A-S: Jeg kan delvist bekræfte det med mopsen smiley Berta, min sorte mops, har meget fin, blød pels og hun fælder meget lidt ift Elvis, fawn mops, som fælder i uanede mængder. Men jeg kan se fra nogle af de facebook-grupper, jeg er medlem af, at der er delte meninger om sorte mopser fælder meget smiley

Deres pels er i øvrigt ikke strid, har ikke fjernet nogle hår fra fødderne i hvert fald smiley

• #10   25. feb 2018 Hvor er det sjovt at der er så meget forskel, det havde jeg slet ikke regnet med og jeg er overrasket over, at folk også oplever det med en langhåret race.
    Jeg har selv en sheltie og har kun oplevet hår i fødderne et par gange på 6 år smiley

• #11   25. feb 2018 Den ene af mine dsg blandinger har den fineste silkebløde pels, meget tyndpelset dog, den anden har en ret grov tykkere pels, ala en labrador. De to spaniels har fin og silkeblød pels.

profilbillede
  • #13   25. feb 2018 Bare et lille ( måske) dumt input ..... Ville det ikke hjælpe , hvis I tog "sutsko" på ? smiley

• #14   25. feb 2018 Jo det kunne selvfølgelig være løsningen på problemet smiley
    Som sagt jeg har en langhåret hund uden nogen former for stride hår, så jeg kan heldigvis rende rundt med bare tæer om sommeren smiley

• #19   25. feb 2018 Balder har ikke så kort pels som mange andre. Hans pels er halvstrid, men den borer sig ikke ind i fødder. Heldigvis.

• #20   25. feb 2018 Også her borer de sig igennem sokkerne og ja også når man har bare fødder kan man få et hår op i foden..

• #21   25. feb 2018 A S

har en SORT han mops på 11 år.

han er bestemt ikke tyndpelset,tværtimod og hvert hår er groft og stridt .

han kræver ikke megen pelspleje,hans "efterladte" hår stikker ikke,men ligger til gengæld i alle hjørner og kroge,hvor de er svære at få samlet op.(gider ikke støvsuge hver dag). og ligger i div.hundetæpper,i mit tøj ect... men jeg overlever,da det kun er nogle mdr.om året jeg "drukner" i hundehår

For at modvirke evig fældning,får han lakse olie i maden hver dag(afpasset til hans vægt)og det virker.

hilsen vibeke og mopsen

• #23   26. feb 2018 Lanka har den blødeste tænkelige pels, som altid overrasker folk smiley Den sætter sig ikke hverken i tøjet eller under fødderne smiley

• #24   26. feb 2018 Altså min Dobermann har den der korte stive pels (føles glat og blød når man kæler med hårene, men sikker vildt hvis man kæler mod hårene). Jeg har da godt nok aldrig oplevet at hårene borer sig ind i mine fødder smiley Hun fælder selvfølgelig små sorte hår allevegne, men der er da supernemme at støvsuge op fra gulvet og ud af møblerne.

Kommentér på:
Kort pels

Annonce