2.436 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 42 Svar

Lille hund med kort pels? Lille hund med kort pels?

Heej alle:-D
I min familie overvejer vi i øjeblikket at anskaffe os en "hundi"<3
Vi har dog ikke helt besluttet racen endnu, så vi kigger på lidt forskelligt.. Jeg vil aller helst ha' en pomeranian, men vi kunne godt tænke os nogle andre "valgmuligheder"...
Derfor vil vi gerne høre om nogle racer med kort hår og som ikke er så store!
Så hvis I ku fortælle mig om en race med disse "krav" ville det være SÅ dejligt, og en rigtig stor hjælp:-D
- Det er jo lidt hurtigere end at sidde og kigge ALLE de foskellige hunderacer igennem herinde, når vi ved hvad vi søger;-)

Mange hilsner Isabella, som håber snart at ku' oprette en hund herinde:-D

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lille hund med kort pels?
  • #1   19. jan 2006 En jack russel terrier er lille og fås både med ru og kort pels...

• #2   19. jan 2006 en chihuahua:)

• #3   19. jan 2006 Tja... En lille Bella kunne være perfekt, hvis I godt kan lide racen Pommeranian. Hun er nemlig ½ poms og ½ Griffon brabancon. Hun ligner dog kun griffonen. Også af sind.

Hvis man vil have sig en griffon, skal man vide at man får en MEGET opmærksomhedskrævende hund. Og den er i sin tid oprdrættet til at passe på hestevogne-taxier. Så de gøer en del af natur.
    Men en pommeranian, er næsten en større udfordring, end en griffon. Selvom griffonen normalt ikke anbefales til første gangs hundeejere.
    Em poms skal opdrages med en fast hånd, ellers overtager den styringen.

Håber at I finde den perfekte hund til jer.

• #4   19. jan 2006 Joo<3 De er da søde alle sammen:-D
    Det må egentlig godt være en hund med lang pels..
    - Den må bare ikke fælde! Det er min mor ikke så vild med, da vi i forvejen har to langhårede katte, der fælder ENORMT meget!
    Suk.. Hehe:-D

• #5   19. jan 2006 Det fleste små langhårede racer fælder ikke ret meget.

Nu har jeg været vant til en Pekingeser/shi tzu og hun fældede ikke ret meget. Nu har jeg korthåret... og når vejret skifter så fælder hun som en i h.......

• #6   19. jan 2006 Border terrieren:

Er kort rughårret og fælder næsten ikke. Er en lege syg lille men robust hund. Du kan evt se min hund Milou, hun er sådan en. Den elsker at være sammen med sin familie men kræver tilgengæld også noget motion fx i form af træning, leg eller gåture.
    Og så er de fantastisk lærenemme og e´lsker at lave triks...

• #7   19. jan 2006 Men hvad leder I efter, når man tænket på sindet hos hunden?
    Skal den være nem at træne? Hvilket temperement?

For jeg ved da at min hund, som er en blanding mellem en Pekingeser og Foxterrier ikke er nem at træne og har et stort temperement, mens at min gamle hund var lige modsat.
    Så for at finde den rigtige race skal man også se på sådan noget :o)

• #8   19. jan 2006 Nutella-mor:
    Jamen ej:-D Fælder en lille langhåret ikke ret meget?
    Ej hvor ville det være fantastisk! Hehe..
    Så ku det være min mor ville gå med på en lille pomeranian<3 Ved du om de fælder meget?

• #9   19. jan 2006 Som Julie siger, så er hårene helt anerledes på de langhårede hunderacer. Og de fælder mindre...

Men en pommeranian er kendt for at gø meget og skal opdrages med lidt hårdere hånd. Det skal I være forberedte på.

• #10   19. jan 2006 en miniature bull terrier er en rigtig dejlig hund:-)

• #11   19. jan 2006 Tinna:
    Ja, det ved vi godt, og det ser vi skam også efter!
    Den skal være sådan rimelig nem at træne.. Altså ikke ha sådan over meget brug for motion.. Vi vil selvfølgelig gå meget med den og alt det der, men den skal ikke ha brug for flere km hvis du forstår:-D
    Mht. til opdragelse betyder det ikke SÅÅ meget for os igen.. Den skal selvfølgelig være sød og alt det der, men det er alle hunde jo:-D
    Den kommer nok aller mest til at være MIN hund, og jeg må nok indrømme at det betyder ikke så meget for mig med temperament og kæle-procent:-D
    Eller.. Jo!.. Hehe
    Den må faktisk godt være meget opmærksomhedssøgende og en rigtig hyggehund, som jeg kan ligge og nusse med i sofaen i lang tid:-D

• #12   19. jan 2006 Julie:
    Jaa.. Det er jo faktisk rigtigt nok:-D
    Gud, hvor er det altså utroligt at vi ikke har tænkt på det!
    Hehe, helt komisk:-D Der er bare nogle tig der lige "smutter" engang i mellem*g*
    Så kan jeg rigtig fortælle min mor, om hvor smart en poms er*ggg*

• #13   19. jan 2006 Isabella--->
    Selvom det er en lille hund, så er opdragelsen skam vigtig. Det er jo ikke sjovt at have en hund, som fx ikke kan lide andre hunde. Så der skal du være lidt mere opsat på at sætte dig ind en god start til din ny hund. :oD

• #15   19. jan 2006 Når jeg tænker på temperement så tænker jeg mest på en der fx gør meget eller er lidt hidsig over for andre og derfor kræver ekstra træning.

Om den er nem at træne er ikke med hvor meget motion den kræver, men hvor hurtig den er til at forstå det du prøver at lære den ;o)

Jeg kan ud fra det du siger anbefale en Cavalier som er en lille hund.

• #16   19. jan 2006 Nutella-mor(igen*s*):
    Jeg vil rigtig gerne ha en hund der skal opdrages med hård hånd! (Altså ikke sådan så det er et must, men..) Jeg har det virkelig sådan at jeg er parat til nærmest at bruge al min tid på sådan en hund:-D
    Jeg vil virkelig gerne ha en hund som jeg får et rigtig rigtig tæt forhold til! Sådan en hel "soulmate" der kan tage med mig rundt til mine venner og familie.. Hvis I forstår:-)

• #17   19. jan 2006 (link fjernet)

Der er en poms tilsalg herinde hvis det har fanget din interesse.

Held og lykke med at finde den rigtige hund til jer. Og husk tænk godt igennem, i vil have hunden de næste 15 år..!

• #18   19. jan 2006 Men isabella... har I haft hund før?

En poms er jo meget kær at se på, men det er bestemt en hund der kræver opdragelse, ellers får man en problem hund.

• #19   19. jan 2006 Tina:
    Hahaha okay, så:-D
    Men så fandt du da også ud af lidt med motion.. Altså:-D
    Jeg er ikke sådan inde i det der hunde-tam-tam.. Vil bare så gerne komme det:-P

En Cavalier tager også en stor plads i vores overvejelser!
    Vi kender nogen der har sådan en, og den er da bare SÅ kær, med et skønt temperament!
    smiley

• #20   19. jan 2006 Nu er det næsten synd at Griffonen er så sjælden. Hvis du gerne ville have en hund som knytter sig 110% til sin ejer, så er griffonen perfekt. Det er det de er kendt for... og jeg skal love dig for at det passer.

Bella er MEGET opmærksom på alt jeg foretager mig, og hun er med alle steder. Hun kan med alle både hunde og børn og mennesker.

Men jeg er da sikker på at enhver hunderace, ville knytte sig til dig dens bedste ven. Og pomsen er jo en selskabshund.

Men husk ikke bare at købe den første du ser på. Undersøg forældrenes temperament og se om hvalpen passer til dig.

• #21   19. jan 2006 Se lige denne tråd.... det er hvad der sker, hvis man ike viser en pom hvem der bestemmer.

(link fjernet)

De er desuden heller ikke ret vilde med at lære nye ting. Kun hvis de har lyst til det.

• #22   19. jan 2006 Nutella-mor:
    Ja, vi har skam haft hund før.. En riesenschnauzer, som jo i den grad kræver opdragelse! Så vi har prøvet det før, men da jeg regner med at det bliver min hund mest, skal den naturligvis også flytte med mig hjemmefra, når den tid kommer (er snart 15)...
    Derfor skal den også passe mine behov og jeg synes også en poms dækker dem ret godt..
    Men vi tager netop ikke bare den-første-den-bedste og er jo i fuld gang med at udersøge og være 110% sikker at man tager det rigtige valg, da det er et stort valg man skal træffe, for det ændrer jo hele ens hverdag at få sådan en hund! - Derfor denne tråd:-D

• #23   19. jan 2006 Ang. det med at tage hunden med sig når man flytter hjemmefra. Du skal regne med at hunden måske når at blive 5 år inden du flytter. Det ville jeg synes var synd for hunden at blive taget væk fra sin familie på den måde. Samtidig vil du til den tid have MANGE andre ting at bekymre dig om og bruge din tid på.

Jeg siger ikke det er fuldstændig usansynligt at det vil gå godt. Forsøger bare at sige at det er allermest vigtigt at hunden passer ind i den familie hvor den skal bo de næste år frem.

Du må endelig ikke tage dette som en fornærmelse, men jeg har også prøvet at være 15 år og ville have min familie hund med mig når jeg flyttede.
    Den er sjældent det bedste for hverken dig eller hunden!

• #24   19. jan 2006 Nutella-mor:
    Ja, har lige læst tråden igennem.
    Og jeg VED godt at det er sådan det kan gå?
    Jeg ved godt at det er en bestemt race,
    og jeg ved også godt at den skal opdrages med hård hånd!
    Men nu er det sådan at jeg LÆNGE har kigget racerne igennem, og har fundet racen pomeranian, som jeg synes passer temmelig godt til det jeg gerne ser i en hund..
    Jeg synes dog du får mig til at lyde lidt uansvarlig og at jeg bare tager hunden fordi den ser sød ud?
    - Kan se at du har svaret på tråden, med mig som eksempel på folk der gerne vil ha' hunden uden at vide at det er en stor hund i en lille krop?
    Det bryder jeg mig egentlig ikke om, da jeg elsker dyr og har overvejet det længe!..

• #25   19. jan 2006 Haii
    Nu har jeg ikke læst hvad alle har skrevet,.. Men vi sad nemlig i samme problem, Vi havde kig på penkingeser, chihuahua, papallion og pomeranian, som vi ikke kunne vælge imellem, m dt endte så på milo som er en pomeranian.. Han fælder næsten ikke, og bliver redt godt igennem 1-2 gang om ugen, og kommer i bad når han lugter af hund.. Ellers er han meget nem at have når det "kun" er til hygge hund :o)

• #26   19. jan 2006 Louise:
    Ja, kan skam godt se hvad du mener!
    Men da det er mig der er aller mest interesseret i at få hund, og det også er mig der kommer til at gå til hundetræning, lufte den mest og i det hele taget gi den mest opmærksomhed, regner jeg også med at den knytter sig aller mest til mig, og at det derfor ikke bliver et stort problem for den at flytte hjemmefra:-)
    Det skal lige siges at jeg slet ikke flytter hjemmefra tidligt!
    Hehe.. Det elsker jeg mi mor for højt til, så der må gerne gå lang tid før jeg skal væk fra hende..
    - Men det er jo en helt anden sag:-D *s*

• #27   19. jan 2006 Isabella....

Jamen dog. Det var slet ikke sådan ment.
    Du lyder skam helt fornuftig som hundeejer! Du ved hvad du går ind til. Det var ikke meningen at du skulle bruges som eksempel på en dårlig hundeejer.

Du lyder som om at du har sat dig ind i racen du har forelsket dig i, og at du gerne vil have en udfordring i din nye lille hund.

Som du selv siger. Ja det er en stor omvæltning at få en hund. Det er en livsstil. Men jeg er nu sikker på at du bliver en hengiven hundeejer.

Så der var slet ikke noget ondt i mine ord overhovedet. :o)

• #28   19. jan 2006 Uha det med at flytte hjemmefra.

Vores efterhånden 12 år gamle familiehund, var mit et og alt, da jeg boede hjemme, og jeg ville for alt i verden gerne have hende med da jeg flyttede. Men det gik bare ikke, selvom det egentlig var min/vores hund.
    Hun var nemlig også mest knyttet til mig, og hun var fornærmet længe da jeg fik kærste osv, som skulle sove i HENDES seng. LOOOL
    Men altså det hører jo med. Så det skal du ikke tænke så meget over. Det er jo altid bare rart med en lille ven.

• #29   19. jan 2006 Mille og Jens:
    Juhuu, endelig en pomeranian ejer, der har erfaring med sådan en.. Hehe. Det er nemlig det diskutionen mest går på:-D
    Dejligt at høre at han næsten ikke fælder! Det må jeg fortælle min mor;-D
    Jeg skal heller ikke ha en udstillingshund, men en helt igennem hygge-hund! Hehe<3

Det er forresten en virkelig flot hund i har! Lige den farve jeg synes er flottest! smiley

• #30   19. jan 2006 Mille og Jens---->
    Uha han er flot!!!
    Sjovt at tænke på at Bellas far ligner jeres... det kan man ikke se på hende. Griner

Isabella--->
    iiiih er vild med dit navn....
    Nå noget andet... har du så besluttet om det skal være en han eller en hun?

• #31   19. jan 2006 Nutella-mor:
    Okay, det var rart at høre:-D
    Kan ikke lide at ses som uansvarlig*ss*

Det med at flytte hjemmefra, kan jeg se på til den tid:-D
    Synes bare det ville være rarest, hvis jeg nu endner med at tage den med, at det ikke er en stor golden retriever jeg skal bo med i en lille lejlighed.. Hehe, det ku blive et kønt syn..
    Men jeg tager det som sagt til den tid, det er heller ikke sikkert den skal med hjemmefra...

• #32   19. jan 2006 Nutella-mor:
    Hehe i lige måde.. Jeg bliver faktisk kaldt nutella af alle mine venner;-P
    Men ja, jeg vil gerne ha' en hanhund..
    Ved egentlig ikke rigtig hvorfor.. Hehe..
    Er der ikke fordele og ulemper ved begge køn?
    I så fald, hvilke?

• #34   19. jan 2006 Mange tak for komplimentene ;o)
    En pomeranian er en rigtig dejlig hund, og vil varmt anbefale en, man skal bare læse meget om dem inden, da der er mange små ting ved den race som er lidt for sig.. Men det er ting man sagtens kan vænne sig til ;o) Han er også min første hund, og jeg syntes at han er nem ;o)

• #35   19. jan 2006 Men det er en STOR hund i en lille krop ;o) *GG*

• #36   19. jan 2006 Hun hund: kommer i løbetid ca 2 gange årligt (varer ca 3 uger hver gang), meget familie orienteret

Han hund: Kan have problemer med andre hanhunde, kan have en tendens til at løbe efter hun hunde i løbetid, mere vagthund end hun hunde, mere en ener end en hun hund.

Ja det kan godt være det blev lidt farvet af hviket køn jeg foretrækker.. Men sådan er det jo..

• #37   19. jan 2006 Mille og Jens:
    Hehe, dejligt at høre!
    Jeg synes også udfra det jeg har læst om hunden, at det sku være en dejlig lidt temperaments fuld "stor" hund:-D
    Også godt at høre at han er nem.. Han er virkelig flot!
    Skal han være far engang? Så er der en interesseret køber her*ggg*
    smiley

• #38   19. jan 2006 Louise:
    Jaah.. Lad mig gætte din favorit?
    - Hun hunde? Hehe:-D
    Men jeg ved det heller ikke endnu.. Vi har bare to katte og der er vores hunkat meget sky, mens vores hankat er noget af det mest sociale!
    Derfor har jeg det nok lidt sådan at hunhunde er mere sky en hanhunde? Ved det ikke, men det er bare lidt sådan jeg har det.. Hehe.. Nok pga. kattene.. Da jeg bedst kan lide sociale dyr, har det nok haft lidt betydning med den store forskel hos kattene, som har gjort at jeg simpelthen skal ha' handyr.. Hehe:-D

• #39   19. jan 2006 Vi har godt nok snakket om det, men ved ikke helt hvornår det bliver endnu, men ellers skal jeg da nok skrive ;o)

• #40   19. jan 2006 Mille og Jens:
    Haha, det gør i bare:-D

• #41   19. jan 2006 ;oD

• #42   19. jan 2006 Gennerelt siger man at hun hunde er flok dyrene i en gruppe og derfor mere sociale men der kun er en hanhund i en gruppe som derfor vil være mere vagtsom og mindre social. Men det er bare min opfattelse..

• #43   19. jan 2006 Okay.. Der fik jeg lige lidt tænkestof..
    Hehe. Det ku da være jeg sku overveje lidt mere med kønnet..
    Hehe, det finder jeg ud af;-P
    Jeg ender sikkert med at oprette en tråd hvor jeg spørger:-D

Kommentér på:
Lille hund med kort pels?

Annonce