{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
994 visninger | Oprettet:

Hvilke røntgen billeder.... {{forumTopicSubject}}

Hej alle i kloge mennesker smiley

Står med en fransk bulldog på 1år og 4-5mdr som i den sidste uge 3 forskellige gange efter at ha lagt og sovet et par timer har gået underligt/forkert på sit bagparti - ikk sådan man kunne se om det var det ene ben den var gal med eller lign. bare forkert og måske lidt slingrende. Nu står jeg og skal til dyrlæge/kiropraktor med hende hurtigst muligt da dyrlægen ikk ved almindelig undersøgelse har kunnet finde årsagen, derfor vil jeg gerne have taget røntgen...

Jeg tænker selv at hofter, ryg, knæ og evt bækken er en rigtig god ide at få taget røntgen af men er der andre ting jeg bør tage med nu jeg er i gang? Tænker ledbånd/tæer, albuer osv.. Hvad ville I få taget røntgen af?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilke røntgen billeder....
  • #1   18. feb 2018 Tag en snak med kiropraktor om hvorvidt det er nødvendigt med røntgen, eller ej ?
    Da min pekingeser faldt ned af en trappe og fik en skade i nakken, var røntgen ikke nødvendig.

• #2   18. feb 2018 Lige pga hun er en fransk bulldog (de har tit misdannelser på ryggraden og desværre også HD) så vil jeg ligemeget hvad gerne ha taget røntgen - så kan ligeså godt få gjort det nu hvor der også er en anden grund til det smiley Men er mere hvad jeg skal be om at få røntgen af - tænker at jeg gerne vil ha billeder af alle relevante ting så hun ikk senere skal igennem det igen... Men udover knæ, albuer, hofter, ryg og bækken ved jeg ikk hvilke der er relevante at ta for en fransk bulldog/en hund med underlig gang smiley

• #3   18. feb 2018 Problemet med en skade er jo netop at den kan sidde alle mulige steder. Min pekingeser viste tydeligt ubehag/smerter ved lænden, da dyrlægen mærkede hende igennem. Hun fik smertestillende og blev sendt videre til kiropraktor. Kiropraktoren kunne så konstatere at skaden sad i nakken.
    Min pointe er at en dygtig kiropraktor vil kunne mærke sig frem til eventuelle problemområder, og råde dig til om det er nødvendigt med røntgen eller ej. Og i så fald hvilke billeder der skal tages.

Men hvis du gerne vil have hende undersøgt for HD og misdannelser på ryggen, jamen så er det jo bare det som du skal få røntgenfotograferet.
    Men jeg ville stadig snakke med kiropraktor først, i tilfælde af at vedkommende ønsker at der skal tages billeder af andre dele af hunden.

• #4   18. feb 2018 Min FB blev undersøgt for HD, AD og ryg. Der blev også taget røntgen for luftrør - bare for at se hvor stor det er. PL tager man ikke røntgen for, men få gerne det undersøgt smiley

• #5   18. feb 2018 Jmp tak, var helt i tvivl om hvor meget man "plejer" med de Fb'ere smiley

• #6   18. feb 2018 "Fuld pakke" er altid den bedste, dvs HD, AD, ryg og PL smiley God bedring med din FB smiley

• #7   18. feb 2018 Tak - kryds lige fingre for hendes røntgen - især ryggen! - tror ikk jeg vil kunne klare hvis ryggen bare er forfærdelig.. er Godt nok NERVØS!!

• #8   18. feb 2018 Hov! Jeg har helt glemt OCD! Få også det røntgenfotograferet smiley

Det kan jeg sgu godt forstå! Var også nervøs da min blev røntgenfotograferet. Heldigvis var alting tiptip i orden. Han har to misdannelser i ryggen, men de "sidder i de rigtige steder" hvor der ikke vil give gener senere i livet.

• #9   18. feb 2018 OCD?

• #10   19. feb 2018 Man kan sagtens tage billeder af knæene for at se, om de ser ud som de skal. Fx kunne vi på røntgenbillederne se, at knæskallen sad forkert og at benet manglede den ene "kant" til at holde knæet på plads.

Jeg plejer at sige, at de skal tage billeder af nakke, ryg, lænd, hofter, knæ, skuldre og albuer. Dvs næsten alt smiley
    Poter, hale og hoved burde ikke være nødvendigt... Men når de alligevel er i gang kan de jo lige så godt bare tage hele bevægeapparatet, så er det gjort.

• #11   19. feb 2018 Mon bækkenet kommer med automatisk under hofter? - det gør det vel næsten...

Er nemlig lige det, når nu jeg er i gang kan jeg ligeså godt gøre det ordentligt og ta det hele med så det er gjort og man får klar besked smiley

• #12   19. feb 2018 OCD er skulder - Noget med ledmus smiley

• #13   19. feb 2018 Vi havde det samme med ziva. Kiroprsktor fiskede det og anbefalede ikke røntgen men sagde tydeligt at de måske kunne vise noget hun ikke kunne se, men hun fandt det usandsynligt og da der ikke opstod mere venter vi til hun er 2

• #14   19. feb 2018 Hvis du ser slingerhed eller instabilietet i bagpartiet, så er det absolut første prioritet at tage billeder af ryg, lænd og nakke. FB er kendt for at være meget disponerede for rygproblemer, eks. disk..
    Jeg ville nu tage af albuer, skuldre og knæ når man alligevel er i gang også smiley

• #15   19. feb 2018 Spørg også dyrlægen om der er ide i at ta af hendes ben/poter - så vi får alt med hvor det kan gøre ondt (hun haltede lidt på den ene pote ugen før men om det "bare" var salt kan godt ske men alligevel....)

Kan bare ikk forstå hvis det er en diskusprolaps når det kun kommer efter hun har lagt og sovet flere timer og kun 4 gange i alt - spurgte også dyrlægen som sagde at det så burde være hele tiden men at vi alligevel tjekker... - har fået tid imorgen... Er allerede ved at være Meget nervøs!

• #16   20. feb 2018 Glæder mig til at høre hvad der bliver sagt. smiley knæk og bræk

• #17   20. feb 2018 Tak smiley

• #18   20. feb 2018 SÅ er dommen kommet - Dyrlægen sagde det var de pæneste røntgenbilleder hun havde set på en fransk bulldog i årevis smiley Super flot hele vejen igennem! - Er SÅ lettet - ku næsten tude af lettelse! Fik taget af ALT hun ku finde på...

• #20   20. feb 2018 Tak smiley Så gode nyheder.. har været virkelig nervøs igår og idag smiley Og det var ikk engang nødvendigt med narkose eller beroligende smiley

• #22   20. feb 2018 Ja, kommer til at sove godt i nat det er helt sikkert smiley

Kommentér på:
Hvilke røntgen billeder....

Annonce