1.562 visninger
|
Oprettet:
Hund bliver ved med at anagribe vores kat {{forumTopicSubject}}
Jeg har en terrier tæve på snart 11 mdr. En af hendes problemer er hun hun angriber vores gamle kat på 11 eller 12 år ved en hver mulighed hun får.
Går katten forbi hende, bliver han lagt ned med en pote. Ligger han of sover på sofa'n, hiver hun fadt i pelsen og river ham med sig.
hun har aldrig kunne med ham og det er jeg lidt ked af fordi der skal altid holdes øje med dem hvis de er i samme rum og vi frygter at der er en dag hvor vi ikke er hurtige nok og hun ender med at slå ham ihjæld.
Hendes jagt lyst er meget stor, til trods for at den ikke bliver opmundret.
Hvad kan jeg gøre.
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1331 Hunde: 1 Emner: 204 Svar: 13.775
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 940 Hunde: 8 Emner: 354 Svar: 8.061
Men er det ikke normal adfærd for en terrier? Jeg tror ikke i nogensinde kan lade dem være alene sammen.
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1331 Hunde: 1 Emner: 204 Svar: 13.775
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 89 Svar: 7.732
Du skal ikke nødvendigvis forvente at din hund kommer til at se din kat som andet end bytte.
jul 2017
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 3 Emner: 3 Svar: 5
Jeg har forstået til mine forældre (jeg bor hjemme pt) at købe en mundkurv til hende, så kan hun i hvert fald ikke bide katten.
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 940 Hunde: 8 Emner: 354 Svar: 8.061
Vores hunde er heller aldrig alene med katten, netop fordi de 2 af dem kan være voldsomme, hvis ikke de stoppes promte.
okt 2011
Følgere: 5 Hunde: 5 Emner: 46 Svar: 1.542
edit: Jo, næsten alle kan lære at acceptere katte, men det er ikke alle ejere, der formår at få det til at lykkes.
feb 2013
Du må meget undskylde, men du køber en køber en hund med kraftigt jagtinstinkt med åbne øjne; forventede du at den skulle kunne lade katten være ? Sagde opdrætteren ikke noget om at kat sammen med pågældende hvalp nok var en dum ide ? Som inkarneret terriermenneske undre jeg mig bare lidt og Manchester Terrier er jo lidt en 'specialvare' som man ikke lige finder på hvert gadehjørne
Du skriver at du bor hos dine forældre lige pt. Er det så fordi du er flyttet hjem igen med din hund og skal du kun bo der midlertidigt ?
Rigtig mange hunde - også terriers - kan godt lære at lade være med at jagte husets kat kontstant. Men man skal vide at så snart man har vendt ryggen til så gælder reglen ikke længere. Så det er ultravigtigt at sørge for at de to dyr ikke er alene sammen i bare få minutter og at katten har et sted den kan søge tilflugt hvor hunden ikke kan få fat i den. Måden at træne hunden til at katten ikke hele tiden skal jagtes er træning i selvkontrol. Det er noget der kræver ekstrem konsekvens og at man er virkelig dedikeret til at det bare SKAL lykkedes og det tager virkelig lang tid at få et resultat. Jeg kan godt forklare det men KUN hvis det er noget som i tror i vil gennemfører.
... også skal man med en terrier alligevel være forberedt på at det måske alligevel lykkedes
jul 2017
De er aldrig alene sammen, da Frigg uden opsyn selv finder på noget at lave, men det er lidt irreterne at skulle side med en kraftig vandpistol når man sidder og spiser aftensmad.
Jeg bor hjemme da jeg pga voksende dyrlæge regninger ikke har råd til at bo alene sammen med hende længere
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 107 Svar: 6.459
feb 2013
Min Dobermann er også en meget 'jagtdrevet' hund, men det er meget anderledes end det man ser hos terriers. Hun synes det er tæskeskægt at løbe efter noget der bevæger sig (hvilket så er træls nok når kræet har kastet sin kærlighed på cyklister og kondiløbere
TS: Kan i ikke løse problemet med fx børnegitre ? Det med at bruge vand vil i mange tilfælde bare optrappe det hele og være medvirkende til at 'tænde hunden endnu mere'. Det er endnu en ting der er en smule anderledes med en terrier end med en hvilken som helst anden hund
jul 2017
feb 2013
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Samarbejde, træning og BESKYTTELSE.
De angreb skal overhovedet ikke finde sted og I er forpligtede til at passe på både kat og hund.
Mundkurv? Vandsprøjt, hvor I måske rammer hunden. Rammer I så også måske katten?
Nej, den pose skal godt nok rystes!
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 39 Emner: 193 Svar: 10.578
Arme hund og arme kat.
Hvorfor anskaffer man sig en hund, når ikke man gider at opdrage den ?
Jeg er fuldstændig enig med Stine i # 15
Måske du skulle overveje at finde et andet hjem til hunden, frem for at plage den med mundkurve og stærke vandpistoler.
Sådan en behandling er der ingen levende væsener der har fortjent, og katten skal hellere ikke plages af hunden.
eg bor hjemme da jeg pga voksende dyrlæge regninger ikke har råd til at bo alene sammen med hende længere
Når økonomien er så dårlig, har du så råd til dyrlægen, hvis hunden bliver syg eller kommer til skade ?
men det er lidt irreterne at skulle side med en kraftig vandpistol når man sidder og spiser aftensmad.
Vi rammer hende ikke med vandpistolen, ikke med vilje. Hvis vi rammer hende er det hendes bagben
De der to udtalelser passer ikke rigtig sammen.
Hvorfor sidder i med en kraftig vandpistol når ikke i bruger den ??
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
De fleste hunde ville finde sådan en vældig sjov og jagte vandstrålen..
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.923
feb 2013
apr 2015
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 29
mar 2015
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 48
feb 2016
Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 4
Hund bliver ved med at anagribe vores kat