1.604 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Dårlig samvittighed over alene hjemme Dårlig samvittighed over alene hjemme

Puha, jeg får det simpelthen så dårligt over, at gå fra hundene.

De er pt. alene 4 timer om tirsdagen og 5 timer om fredagen, mens jeg er i praktik. Jeg skulle gerne stille og roligt stige i tid, men allerede nu har jeg det så svært ved at gå fra dem smiley

Jeg får utrolig dårlig samvittighed, Nickis alene hjemme problemer ligger bare og summer i mig, selvom det går fint med dem begge nu.

Jeg har mulighed for at rykke min ene dag til torsdag. I så fald vil min kæreste ofte komme hjem tidligere eller tage afsted senere eller helt have fri, men ikke altid..

Har I det også dårligt over at gå fra hundene? Hvordan kommer man over det? Det er jo ikke helt optimalt..

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dårlig samvittighed over alene hjemme
  • #1   6. feb 2018 Ja det har jeg - særligt efter vi er flyttet og har længere tid til arbejde, her prøver vi med fleks-tid og når vi får lavet vores have, vil vi spørge vores nabo, evt få en ung pige til at komme forbi og lufte dem i haven (vil gå med hundene selv)

• #2   6. feb 2018 De fleste hunde er jo alene hjemme meget mere da mange har en normal arbejdsuge på 37+ timer så tænker det er luksus for dine hunde. smiley

• #5   6. feb 2018 Vi har også lige været igennem en periode, hvor Atlas heller ikke kunne være alene mere. Den video, hvor jeg opdagede det, den gjorde godt nok ondt at se. Men nu har vi kommet igennem det, og jeg har det ikke længere dårligt over at lade ham være alene, eller jo, lige når jeg går, og han kigger på mig med sine store, brune øjne, så har jeg lyst til at blive ved ham. Når jeg ser videoerne igennem og ser, at han bare ligger og sover, så har jeg det fint nok. Han sover næsten bedre, når han er alene, så skal han ikke hele tiden holde øje med os smiley .

Og bare tænk på, hvor godt dine hunde egentlig har det, i forhold til mange andre, som skal være alene meget længere tid smiley .

• #7   6. feb 2018 Min kæreste er flyttet ud, så Sam har nu skulle vende sig til at være alene hjemme hver mandag til fredag i lidt over 8 timer.
    Før var han kun alene i 2-3 timer og slet ikke hver dag, jeg synes det er utrolig længe han skal være alene og jeg har det så dårligt med det, men han klarer det uden problemer, heldigvis for det da, han bider ikke i inventar eller noget men sover også bare.
    Han er med i bilen når jeg handler lige nu, han har ingen problemer med at være alene i bilen.

• #8   6. feb 2018 Nu er jeg jo på barsel, men da både min kæreste og jeg arbejdede, var de alene i ca 7 timer hver dag.
    Det gav mig ikke dårlig samvittighed, for de har hinanden, og de ligger alligevel bare og sover, når vi ikke er hjemme smiley

Så selv hvis jeg arbejdede hjemme en dag, så lå de bare og snork sov indtil det tidspunkt, hvor vi normalt kommer hjem.

Til gengæld sørger vi altid for at have dem med rundt eller sørge for pasning, hvis vi skal noget udover arbejde. Ellers ville jeg få dårlig samvittighed.
    Nu hvor jeg er hjemme hele dagen, lader vi dem dog bevidst blive hjemme hvis vi skal noget, så de ikke pludselig helt glemmer hvordan man er alene smiley

• #10   6. feb 2018 Det med dårlig samvittighed kender jeg ikke rigtig til. Nok mest fordi jeg ved at han blot indtager sengen med stængerne i vejret, når jeg går smiley

Som enlig med fuldtidsarbejde + indimellem overarbejde, så er Ulvar, hvis han er hjemme, alene i 8-9 timer hver dag. Ofte er han dog med i bilen, og hvis jeg på forhånd kender til overarbejde, så er han også med. Her ligger han i bilen, og jeg lufter ham så hver anden time, enten løs på vores indhegnede græsplæne eller med fodersøg i hallerne.

Jeg kan ikke mærke om det ene er bedre end det andet for ham. Men arbejde og penge skal der jo til, hvis jeg med god samvittighed skal kunne have hund. Og jeg nyder mit arbejde, og ville som Ida og Figo ikke undvære det. Så vi tilpasser os, og har det egentlig ret godt begge to ??

• #11   6. feb 2018 Nej... jeg NÆGTER at have dårlig samvittighed over det, når jeg gør det så godt jeg kan... De er alene en hel alm. arbejdsuge (jeg har heldigvis kun 10 min. transport hver vej), men i den tid har de hundelem, så de kan gå i haven.
    Og de har topprioritet hele tiden, når jeg ikke lige er på job.

Samtidig er jeg jo så heldig, at jeg har valgt en selvstændig race, der - også selvom jeg er hjemme - sagtens kan vælge at lægge sig til at sove ude i haven. Det hjælper lidt på det smiley

• #12   6. feb 2018 Jeg forstår dig godt...... Men du har ikke det fjerneste at have dårlig samvittighed over......

JEG har det skidt over at tænke på de hunde, som er lukket i bur, når "mor og far" er på arbejde 8-10 timer om dagen....... OG ligger i bur om natten (ofte for nemhedens skyld).

• #15   6. feb 2018 Av ja Mette...

Når jeg ser video af min gennem en hel dag, så flytter han liggested efter solen, rejser sig og går hen og tager lidt vand, smutter hen i legetøjskassen og tager en bamse han kan slås lidt med og kaste rundt med, bruger tid på at "rede" min seng og ligger sig gerne, så han kan følge lidt med gennem vinduespartierne i hvad viceværten mon går og laver.

Kan slet ikke forestille mig, hvordan det må være at sidde i et lille bur 7-10 timer i streg, uden mulighed for at strække ud...

Nu sidder min jo så i bur, når han er med i bilen. Men der bliver tjekket til ham oftere end han bliver luftet. Og det at han kan give den maks gas hver anden time, får ham til at sove roligt i "ventetiden".
    Men havde han skulle ligge der i 8 timer i streg uden at kunne strække ud... Så var han slet ikke kommet med. For så havde han haft det bedre med en ekstra time derhjemme...

• #16   6. feb 2018 Jeg tror altid, man vil have en smule dårlig samvittighed, når man har en hund der ikke bryder sig om at være alene.. Annabell ligger/sidder foran døren indtil jeg kommer hjem igen, så selvfølgelig savner hun mig, men jeg skal jo arbejde.
    Da jeg havde to hunde (Annabell og Trille), havde jeg ikke dårlig samvittighed, for de havde hinanden og lå bare i sofaen og sov når jeg var væk.

• #17   6. feb 2018 De ligger begge roligt og slapper af normalt - og sover også.. men det er tydeligt at Nicki holder øje med døren, mens vi er væk, når hun er vågen. Hun ligger enten foran døren eller i sengen..

Det gør hun dog også hvis bare én af os ikke er hjemme..

Selvom de klarer det fint, synes jeg bare det er så synd, selvom det er nødvendigt.

Jeg føler lidt jeg svigter Nicki ved at være væk så længe fordi vi de resterende 5 dage max. lader dem være alene 30 minutter som træning. Så på en eller anden måde føler jeg at jeg misbruger hendes tillid til at vi kommer tilbage lige om lidt smiley

• #18   6. feb 2018 Jeg synes at jeg har fundet en god balance. Mine hunde GLÆDER sig til jeg tager afsted om morgenen, for først får de en dejlig tyggedims, og bagefter har de ro og kan snorke hvor det passer dem.

Når jeg er syg eller har ferie, er de sådan lidt "kan du ikke bare lade os få lidt fred", og vil helst bare sove. De kommer da og får klap og nus, og vil af og til også gerne ligge med mig på sofaen, men jeg tror virkelig at de sætter pris på deres fritid uden mig smiley

Når jeg ikke er på arbejde, er jeg altid sammen med hundene, uanset hvor jeg er. Vi træner jo en del, og når den ene trænes, er den anden i bilen. De kommer altid ud på skift, og virker til at det fungerer for dem.

Jeg ville nok begynde at indarbejde rutiner, som forbereder hundene (og dig selv) på at de skal være alene. At I går en bestemt rute inden du tager afsted, at de får en bestemt og lækker godbid eller noget andet.

Og så skal du nok begynde at se på det som en positiv ting i stedet. Hvis du ikke er glad, er hundene ikke glade.

• #19   6. feb 2018 #18 Hundene får altid mad spredt ud over gulvet inden jeg går - så lige så snart jeg har sko og jakke på, og tager bæret frem med mad, så drøøøner de ind i soveværelset (hvor de er alene lige pt.) smiley

Så det er ikke fordi det er sådan noget jeg skal mase mig ud af døren for de ikke kommer med osv, selve jeg-går-fra-jer delen er ret nem smiley

• #21   6. feb 2018 Men det er jo nu engang et kriterie her i livet, at de fleste voksne mennesker arbejder 7 timer dagligt og har transport frem og tilbage.

Det er sådan det er, og "må" man ikke det, skal størstedelen af alle hundeejere skaffe sig af med deres hunde.

Så længe hunden aktiveres og får opmærksomhed når man kommer hjem, så synes jeg ikke det er et problem.

At man kan give hunden kort alenetid er jo ikke ensbetydende med, at man så laver noget med den i de timer. Mange tænker, at man jo har været hjemme ved den hele dagen/det meste af dagen, så det må da være nok.

• #23   6. feb 2018 #22 Tror du ikke det kommer an på, hvad hunden er vant til?

Vores får også kun 20 minutter om morgenen, vores lange ture eller træning ligger altid om eftermiddagen - også i weekenden og andre dage, hvor vi er hjemme hele formiddagen. Der ligger de også bare og sover (med mindre vi er til konkurrence eller et andet arrangement selvfølgelig) smiley

• #25   6. feb 2018 Mine forældres hunde sover hele natten, er oppe nogle timer om morgenen, hvor de ikke som sådan bliver aktiveret, men kun kort luftet. Og så sover de inde ved min far (han arbejder om natten) til kl 15.

Det tager de nu meget fint, men de er selvfølgelig heller ikke alene smiley

Hvis nogen er hjemme og er vågne i det tidsrum, beder de selv om at komme ind i soveværelset.

• #26   6. feb 2018 Stine, jeg står op kl. 5.15, drikker kaffe og lufter hunde 5.45. Vi går en halv time (som kun er knap 2 km), og der bliver snust grundigt igennem. Når vi kommer hjem hviler de sig i deres fælles seng imens jeg går i bad. Så er der morgenmad 6.45, og jeg tager afsted kl. 7.15. Jeg er typisk hjemme igen omkring 15.30-16, afhængigt af om jeg skal købe ind.

Når jeg kommer hjem, går resten af dagen med at jeg sidder på gulvet eller i sofaen, afhængigt af hvor hundene helst vil være, og så en aftentur på 4-6 km. Vi går aldrig samme aftentur 2 dage i træk. Nogle gange leger vi i løbet af aftenen, andre gange spiller vi spil, træner kropskontrol eller skruer bare op for nus.

Onsdag er vi i klubben, hvor de bliver luftet den sædvanlige tur, så træner jeg med schæferen en halv time, og med corgien i en time.

I vinterhalvåret træner jeg lørdag kl. 11-14, hvor de er ude på skift, dog med fokus på schæferen. Hver søndag går vi enten spor, eller træner eftersøgning i et par timer. I sommerhalvåret er lørdag skiftet ud med en hverdagsaften.

Jeg har et par ualmindeligt velstimulerede og tilfredse hunde, som nyder deres tid med mig, og lige så meget deres tid alene. Tit når jeg kommer hjem fra arbejde, ligger de stadig og snorker.

Ja, jeg ville da i den perfekte verden gerne have flere timer med dem, særligt her i den mørke tid, er det svært at finde tid til træning i hverdagene. Men hvis jeg ikke gik på arbejde hver dag, ville vi ikke have råd til at have tag over hovedet og god mad hver dag. Arbejde er en nødvendighed for de fleste. Og at jeg arbejder (og også sover hver nat), giver ikke mine hunde et dårligere liv. Tværtimod er arbejde noget af det der giver mig energi og overskud til fritiden. Hvis jeg ikke havde et indholdsrigt hverdagsliv, ville jeg blive lad og doven, og mine hunde ville ikke få samme kvalitet af min tid.

Jeg tror det er nemt at blive fokuseret på sin egen situation, og tænke at andre vel ikke kan få det til at hænge sammen på fornuftig vis. Men mennesker er forskellige, og jeg vil garantere at mine hunde har et mindst lige så tilfredsstillende liv som din og mange andre smiley

• Trine A
    Trine A Tilmeldt:
    aug 2017

Følger: 1 Emner: 12 Svar: 71
    #28   6. feb 2018 Til at starte med havde jeg det skidt over at forlade vores hund, men det var fordi jeg ikke var sikker på om hun nu stadig synes alene tid var ok. Men nu har jeg slet intet problem med det. Vores er en hund der elsker nærkontakt, så hun er med i alt hvad vi laver når vi er hjemme. Da intet kan gå forbi hendes næse, uden hun har været med. Dette gør også at når vi skal på arbejde, kan man næsten se roen falde over hende, og hun kan få sovet.
    Når vi er syge eller pt min kæreste går hjemme, så kan hun faktisk virke helt rastløs, som alla "lad mig da få noget ro". Så hun nyder hendes alene tid i stor stil, og vi sørger også for at hun alene tid nu kæresten går hjemme, ligeledes vi har planer om det når jeg her om nogle måneder går på barsel.

Samtidig vil jeg også sige at man selvfølgelig lægger sit liv efter man har hund, men hvis man aldrig kunne forlade hjemme uden hunde, ville jeg godt nok føle mig låst. Så kunne jeg jo ikle tage i biograf/middag med kæresten, eller på shoppetur med veninderne.

• #30   6. feb 2018 De to hverdage om ugen, hvor jeg er på arbejde fra 7-23, er whipperne alene 8-9 timer indtil min mand kommer fra arbejde, det har jeg ingen dårlig samvittighed over.

Vi er så stygge, at de kun bliver "sparket" i haven, så de kan tisse af, inden vi kører. Morgen aktivering/gåtur er afprøvet og det fungerer bare ikke, de hader det som pesten. Pokker skulle da stå i og stå op klokken fem og hale 3 søvndrukne hunde ud på en gåtur, hvor de går 3 skridt bag en med hængende hoveder og tydeligt viser, at de egentlig hellere ville ligge under en varm dyne.
    De får heller ikke morgenmad inden vi går, de spiser nemlig ikke så tidligt på dagen smiley

De dage jeg er hjemme står de typisk op ved 11-12 tiden, til gengæld er de oftest aktive en time eller to her i de sene aftentimer, hvor mange andre hunde nok sover.

• pettydk
    pettydk Tilmeldt:
    maj 2016

Følger: 8 Emner: 3 Svar: 42
    #31   7. feb 2018 Du skal ikke have dårlig samvittighed, - hunde indpasser sig. Da vi fik vores første hund for mange år siden, arbejde vi begge ude. Jeg var afsted fra 8-15.30. Da jeg så gik på barsel, opdagede jeg, at jeg slet ikke så hunden om dagen. Vi gik morgentur, hvorefter den lagde sig på sin seng og var sovedyr,- indtil det tidspunkt hvor jeg plejede at komme hjem. Da jeg efter et par dage syns at nu skulle vi rigtig gå ture, var den først meget uforstående og fortumlet, - men efter et par dage havde den vænnet sig til, at hov - nu sker der noget om dagen, jeg er "på".
    Da jeg begyndte at arbejde igen, var der ingen problemer med at være alene, - den vidste jo vi kom igen.

• #32   7. feb 2018 Ærlig talt har jeg det kun dårligt over at gå, når jeg for 2.-3. dag i træk er væk i over 7-8 timer.
    Det sker vitterligt nærmest aldrig heldigvis smiley
    Eller hvis hun enkelte gange har en ekstrem lang dag (10t).. eller hvis jeg er nødsaget til kun at være hjemme i få timer og så gå igen..
    igen, virkelig sjældent at det sker smiley

Nej, at hun er alene 5-6 timer i hverdagene har jeg godt nok ikke dårlig samvittighed over. Min havde det svært m at lære alene hjemme, så jeg havde det nogle gange svært m at gå, da hun var yngre, men når jeg så var afsted, var mit fokus jo på det, jeg lavede. Sjældent jeg sad ude og fik dårlig samvittighed, men det er da sket smiley

• #33   7. feb 2018 Så længe jeg kan tilbyde en god morgen tur, så har jeg ikke. Men lige pt møder kl 06, med afgang kl 05.25 fra min bopæl. Og det er alligevel jævnt tidligt at skulle stå op kl 04.45 for bare at kunne nå en tur på bare 15-20min smiley

Nogen gange - SÅ misunder jeg lidt når jeg ser billeder/opslag med "dovne" hunde der ikke gider stå op om morgnen. Sally er ude af fjerene og klar så snart hun høre jeg tager bukser, strukket sig, rystet sig og fået en krammer på smiley

Kommentér på:
Dårlig samvittighed over alene hjemme

Annonce