{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
481 visninger | Oprettet:

Min unghund spiser afføring, hjælp! {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Min unghund har desværre fået sig den Meget irriterende og utroligt klamme vane at engang imellem at spise afføring - dog aldrig sin egen. - ca 1-2 gange ugentligt..

Jeg har efterhånden prøvet det meste jeg selv kunne komme i tanke om for at få det her stoppet, men hverken skæld ud eller afledning virker. Når jeg skælder hende ud så skal jeg helt hen og stoppe hende fysisk før hun stopper.

Har I nogle gode råd eller erfaringer der kunne være relevante for situationen? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min unghund spiser afføring, hjælp!
  • #2   24. jan 2018 Problemet med det er jo bare at så vil hun Altid skulle være i snor resten af livet for at undgå det - det er da ret surt hvis hun aldrig kan være fri og lege og få brændt krudt af?

• #4   25. jan 2018 Ligesom alle andre problemer handler det om at få brudt vanen. Dvs vend situationen på hovedet.
    Jeg kan slet ikke se problemet. Snor på, så er det problem jo væk!

• #6   25. jan 2018 Jeg har desværre en på 9 der også gør det og det er kun blevet værre efter kastration. En hundelort er simpelthen for lækker til at lade ligge trods skæld ud. Hestelort feks har jeg lært ham at lade ligge ved et nej, men hunde og kattelort ikke endnu.
    Han er i snor og trods det kan han stadig når at snuppe en haps eller hvis jeg tror han bare står og snuser, så kan det også blive til en hapser smiley

• #8   25. jan 2018 Problemet er at hun ikk rigtigt gør det når hun er i snor - tror godt hun er klar over at det er fy.. Men hvordan træner jeg det så når hun ikk gør det når jeg har kontrollen og hun er i snor?

• #9   25. jan 2018 Har du indlært et nej, og evt. en slip kommando? Sif spytter altid ud når jeg siger slip, for vi har virkelig trænet det med lækre godbidder. Hun er 10 måneder. Hun forsøger ikke engang at tage det i munden længere. Og så er hun selvfølgelig aldrig løs med mindre jeg har kontrol over hende, og i haven smiley

• #10   25. jan 2018 Er ved at opbygge en slip kommando da problemet er nyt - hun er også begyndt at samle gamle plastik glas osv op - så vi prøver virkelig at komme det til livs.. hun er Virkelig kommet i en ulidelig periode - hun gør pt ALT hun ikk skal og alt hun har lært er glemt.. Gir mig grå hår, gør hun!

• #12   25. jan 2018 Gør ellers utrolig meget ud af aktivering og hun gør det også selvom vi er ude med hendes bedste ven som hun leger helt amok med - men altså det kan da ikk skade at gøre tingene endnu sjovere smiley

• #14   25. jan 2018 Nu er Sif retriever, og vil sådan helt pr instinkt gerne samle alting op - særligt hvis det går lidt stærkt, og hun er ved at kamme over i et gear hvor der ingen kontakt er, og hun i virkeligheden bare stresser rundt. Det sker særligt i fri leg med andre hunde.

Hvordan aktiverer du? Hvad bruger du af belønning? Kan du se om hun stresser?

• #15   25. jan 2018 Hvordan mener du træne selvkontrol?

• #16   25. jan 2018 Kaster godbidder i græs hun skal finde, gemmer godbidder derhjemme hun skal finde, hun har noget aktiveringslegetøj hun bruger også leger vi meget med hendes bedste ven og går tur med hendes bedste ven samt snakker med mange hunde dagligt.. også leger vi med en Sok og trækkeleg.. hun får "bare" forskellige godbidder (som hun sys er meget lækre).. derudover så træner vi ja/nej og sit, dæk, hi5, pote samt gå pænt og alm. lydighed når vi går for at vedligeholde og forbedre..

Om hun er stresset - tjaeh nogle gange så virker det som om hun kommer op i et niveau og ikk kan komme ned/bliver overtræt efter feks en lang gåtur..

• #17   25. jan 2018 Jeg har hørt at de mangler nogle vitaminer når de spise bæ... Og da de fleste dyr ikke tager imod alle vitaminer... Og så er det et naturligt instinkt at tage dem da der er næringsstoffer i.

Kommentér på:
Min unghund spiser afføring, hjælp!

Annonce