{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.797 visninger | Oprettet:

Unghund spiser græs - har kastet lidt op {{forumTopicSubject}}

Undskyld, det bliver langt det her.....

Måske er jeg bare pyller mor, men efter at vores hund har vist os at han på ingen måde tåler varmen (som vi lige har været igennem i 5 uger), er jeg nok blevet lidt hysterisk omkring ham. Varmen gav ham hedeslag et par gange, selvom vi var enormt forsigtige med ham og efter 2 episoder med hedeslag efter kun 30 min i haven med masser af mulighed for skygge (og han kunne søge indenfor hvis han ville), så holdte vi ham simpelthen indenfor fra morgen til aften og gik kun ture morgen og aften, al tis/prut der imellem foregik i haven under opsyn eller i den nærliggende skov (1 min gang) i så kort tid som muligt. Han blev skyllet jævnligt for at køle af, også selvom han kunne være i husets køligste rum.

Nå, men i løbet af de 5 uger holdte han næsten op med at spise (han har aldrig været et madøre, på trods af racen...), det hjalp med lidt vand i foderet og supplement af vådfoder, men kun et minimum, godbidder var han heller ikke interesseret i. Efterfølgende er han begyndt at spise enormt meget græs. Det har nok stået på de sidste 3 uger. Vi kan næsten ikke gå tur uden han bruger meget lang tid på at indtage store mængder græs... Her til aften har han så for første gang kastet op efter at have spist græs og han er gået fra foderet igen..... Men nu er der jo ikke varmt længere.... Dyrlægen var indover tidligere, da vi naturligvis var bekymret, men da han begyndte at spise igen så snart temperaturen faldt, sagde de at alt var ok, og at han nok spiste græs fordi han kunne lide smagen(?).

Jeg ved ikke helt hvad der er normalt for hunde, men hans mave rumler og snakker, som vores kan gøre det. Der er gang i både tis og prut. Han er frisk og opfører sig fuldstændig som han plejer, bortset fra at han ikke rigtig vil spise. Vi har tilbudt ham vådfoder også, det er han heller ikke rigtig interesseret i.
Næste skridt er dyrlægen på mandag hvis det fortsætter, men jeg vil bare høre om nogen har prøvet noget lignende? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Unghund spiser græs - har kastet lidt op
  • #2   15. jun 2018 Ja da min hund havde for meget mavesyre ville hun ikke æde noget udover græs som hun åd ret manisk og hun kastede af og til gul galde op når mavesyren blev for voldsom..

Sørg for at få hvad som helst ned i maven på ham så maven har noget at arbejde med! sådan undgik jeg opkast også skal han måske prøve noget mavesyre nedsættende medicin feks antepsin (håndkøb) ellers kan man få noget stærkere på recept smiley

Hendes mave knurrede iøvrigt også rigtigt meget..

• #3   15. jun 2018 Hvid brød kunne være en ide da det samtidig suger mavesyren smiley

• #4   15. jun 2018 #1 det var dyrlægens konklusion, og fordi 1. episode kom efter 30 min hundetræning i fuld sol og 27 grader.

• #5   15. jun 2018 Pernille F - Kan man bare købe det på apoteket? smiley De sidste dage har der intet være, han har haft en glubende appetit, men så lige pludselig i dag værgrer han sig igen.... smiley

• #6   15. jun 2018 Ja antepsin kan du bare købe i håndkøb - min hund på 12kg skulle have en halv pille.. Men hvis den virkelig har mavesyre problemer er det ikke sikkert antepsin er nok - min endte med at få noget på recept da hun fik voldsomme "anfald" engang imellem selvom hun fik antepsin.. Men man gir feks også antepsin ved hyppig opkast for at beskytte slimhinden i maven - min hund fik det feks også i forbindelse med mave tarm betændelse hvor hun kastede op, så der sker ihvertfald intet ved at prøve det af indtil i kan komme til dyrlæge..

Men det lyder som da min Emma havde for meget mavesyre ihvertfald.. Selv hvis i gir antepsin SKAL i gi ham noget at spise, næsten ligemeget hvad! maven skal ha noget at arbejde med (bare lidt) så der ikke med tiden kan komme mavesår..

• #7   15. jun 2018 Og netop når de ikke spiser så får de nemt for meget mavesyre og når de har for meget mavesyre vil de ikke spise pga ubehag og kvalme, så det bider sig selv i måsen smiley Derfor KA det ske at den manglende appetit er et tegn på noget andet som så bare giver mavesyre problemer.. Men det kan også "bare" være mavesyre problemer - hjælper mavesyre nedsættende medicin ikke på appetitten så skal man finde årsagen til det smiley

• #8   15. jun 2018 Tusind tak for svar, jeg tager en tur på apoteket i morgen. smiley Min hund vejer 30 kg, så jeg tænker at starte med bare en pille og se hvad vi kan få i ham af mad.

• #9   15. jun 2018 Lyder som en plan smiley Håber det hjælper! Giv gerne en update smiley Krydser fingre for ham smiley

• #10   16. jun 2018 Min mand har netop forsøgt med lækker dåsemad (Wilderness) og han nægter at spise (desværre har vi intet brød i huset, da vi ikke spiser det selv..)... Jeg sidder på job er og bare hamrende bekymret for min basse, der i forvejen er slank og nu helt nægter at spise.... Glæder mig til 7.30...
    Tak smiley

• #11   16. jun 2018 Altså alting er bedre end ingenting - jeg måtte også tit gi menneskemad smiley Er bare at prøve sig frem.. - når først han får lidt i maven og noget antepsin så bør han også være mere tilbøjelig til at spise andet end det Aller mest lækre (tit er det Menneskemad, ihvertfald for mine hunde)..

Kender virkelig godt til at være bekymret! Er aldrig spor rart når de ikke er som de plejer!

• #12   16. jun 2018 Præcis, min mand har lige haft plukket en burgerbolle i stykker, og han vil heller ikke spise den... smiley Jeg må se om jeg kan lokke et eller andet i ham i morgen når jeg kommer hjem.

• #13   16. jun 2018 Er ikk andet for.. Smasker han eller synker ofte? - det er som regel tegn på kvalme..

Hvis ikk han vil ta pillen med mad omkring kan man blive nødt til at tage pillen og ligge den ind bagerst i munden på tungen også hurtigt lukke munden på ham også holde den lukket til han har sunket den.. Har jeg desværre været ude for dengang pga kvalme/mavesyre smiley

• #14   16. jun 2018 Nej slet ikke. Han opfører sig helt normalt, bortset fra at han ikke vil spise.

• #15   16. jun 2018 Hmm ja okay, men siden han skider så må han jo spise et eller andet?

• #16   16. jun 2018 Jeg ville nu ikke bare gå ned på apoteket og købe nogle piller.
    I min verden hælder man ikke piller på hverken en hund eller et menneske uden at der er en diagnose.
    Selv om det er håndkøbsmedicin, så er det ikke ufarlig.

• #17   16. jun 2018 Og skal det endelig være, så er Omeprazol 10 mg et bedre valg at hælde i hunden uden en dyrlæge ind over. Anton tåler fx ikke Antepsin, han bliver totalt hyper, og må derfor aldrig få det igen. Selvom det er håndkøbsmedicin ER det medicin, og dyr og mennesker reagerer ikke ens, et gør ikke engang to hunde.

Det bedste er i min verden at få ham ordentligt udredt hos en dygtig dyrlæge, inden man selv eksperimenterer med alt muligt, det forlænger bare og hjælper sjældent hunden.

God bedring med bassen.

• #18   16. jun 2018 Nu har han lige fået 1 tablet antepsin. Jeg kunne ikke få omeprazol. Jeg har prøvet med leverpostej og blødt brød, han nægter at spise.
    Han spiste morgenmad i går og har intet fået siden. Han snuser til det, nogen gange tager han det vi tilbyder og går lidt væk for så at spytte det ud igen. ???? Jeg er i gang med at koge kylling og ris til skånekost.... Jeg er i syv sind for han virker ellers normal....

• #19   16. jun 2018 Måske det står et sted, men er hans tænder og mundhule tjekket?

• #20   16. jun 2018 Ja jeg har kigget og mærket. Kan intet finde der er unormalt.

• #21   16. jun 2018 Jeg ville ikke uden udredning give hunden medicin på den måde.

At hunden går fra maden kan være symptom på en bunke ting.
    En vens hund gik fra maden, få dage senere fjernede dyrlægen over 2 kilo betændt livmoder.
    Det var det eneste symptom.
    Så gå til dyrlæge.

• #23   16. jun 2018 Jeg tør godt give en enkelt tablet og se hvordan det går. Mere forskrækket over den slags er jeg ikke.

Vi ringer selvfølgelig til dyrlægen på mandag mhp udredning.
    Nej han nægter alt. Har tilbudt alt fra rå kylling til lækker vådmad og blødt brød med leverpostej. Lige nu er jeg ved at koge ris og kylling til skånekost.

• #25   16. jun 2018 Jeg har ikke lige muligheden for at give oksekød lige nu. Han plejer at elske kylling. Ja vi holder ham hjemme, græsset i haven spiser han ikke.

• #26   16. jun 2018 Det normal hunde spiser græs. for og kaste op. det deres måde og gøre det på ligesom katte de slikker sin og kaste en hårbolle op (: varmen kan os gøre at hunden ikke giver og spise, bare den få væske nok så kan hunden godt klare sin. men tag op til dyrlægen på mandag og får en god snak der for en sikkehedes skyld

• #27   16. jun 2018 Logan er nu indlagt hos vores dyrlæge. Hun frygter enten parvo virus eller et fremmedlegeme. Det sidste tror vi ikke selv på, da vi ikke har set ham spise noget.

Så kryds gerne fingre for mit hjertebarn. Dyrlægen ringer til os så snart hun har taget røntgen og fået svar på den første blodprøve. Og vi håber vi kan hente ham i morgen.

• #29   16. jun 2018 Godt I fik ham afsted.

• #30   16. jun 2018 Nej da smiley Ja godt i fik ham afsted! - Og ja, selvfølgelig skal man ha det udredt hos en dyrlæge og ikk bare begynde at medicinere permanent uden diagnose!! Personligt ville jeg ikke være super bange for lige præcis antepsin (en pille) eftersom det faktisk også skåner maven i forbindelse med opkast.. - Der blev også skrevet dyrlæge mandag i indlægget smiley

Hmm, lyder meget underligt mht parvo virus.. har haft en hund med det tidligere.. hun havde MEGA dårlig mave og kastede voldsomt op.. Lyder bestemt ikke om parvo virus i mine ører.. Men ja, skader selvfølgelig ikke at undersøge det smiley Håber dog virkelig ikk det er parvo da man kun kan gi støttende behandling (kunne man ihvertfald kun dengang Emma havde det, og dengang var vi hos landbohøjskolen)

• #31   16. jun 2018 Krydser alt der krydses kan smiley

• #32   16. jun 2018 Så kom der svar fra dyrlægen. Heldigvis hverken parvo virus eller fremmedlegeme, dog en kraftig infektion med infektionstal på mere end 4x normalen. Samt skyhøjt antal hvide blodlegemer. Så de beholder ham natten over til observation, væske og antibiotika. Vi kom heldigvis i tide, og han var kun på grænsen til kritisk dehydrering. Tak for jeres tanker og råd. smiley

Dyrlægen sagde i øvrigt at det var helt fint vi havde afprøvet antepsin.

Som det ser ud lige nu må vi hente ham i morgen kl 11. ?

• #33   16. jun 2018 Åh hvor godt i kom afsted!! Dejligt at I nu har fået et konkret svar! Håber på det bedste og krydser forsat fingre smiley God bedring med ham! smiley

• #34   16. jun 2018 Ved i iøvrigt hvor infektionen var henne? - eller hvordan man skal formulere det..

• #35   17. jun 2018 Ja i maven et sted omkring bugspytkirtlen. Men alle organer havde fine tal på blodprøven.

• #37   17. jun 2018 Underligt at hans afføring ikke var påvirket hvis det var maven.. Men det er jo nok fordi tarmen ikke var påvirket smiley

Rigtig god bedring!!

• #38   18. jun 2018 Tak alle sammen smiley

Pernille; afføringen blev først påvirket lørdag middag, hvor det nærmest var vand iblandet græs....Græsset kom u-opløst igennem systemet smiley

Han er heldigvis i bedring! Han har fået mere appetit, og har lige lagt en semi-fast prut! Yay! smiley

• #39   18. jun 2018 Super dejlige nyheder smiley

Kommentér på:
Unghund spiser græs - har kastet lidt op

Annonce