{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.786 visninger | Oprettet:

Hvilke frugter er gode for hunde.. {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Jeg spiser selv meget frugt og har en frugt glad hund, men kan ikk rigtigt finde ret meget om hvilke frugter hunde kan/ikk kan tåle...

Er godt klar over at de ikk kan tåle vindruer og at gravide tæver ikk må få hindbær men derudover er jeg helt lost...

Er der nogle af jer der ved hvilke frugter hunde gerne må få og endda har godt af? - skriv også gerne hvilke de ikk må få...

Tak for jeres hjælp smiley Den værdsættes!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilke frugter er gode for hunde..
  • #1   19. jan 2018 Som udgangspunkt skal hunde helst ikke spise kernerne, der er i mange frugter. Nogle af kernerne er ligefrem meget giftige, og andre kan blokere tarmsystemet.

Og så skal frugter gives med mådehold pga. sukkeret. Der er grønsager noget sundere (med undtagelse af bl.a.: hele majskolber, da kolben kan sidde fast i fordøjelsessystemet,
    rå kartoffel, rå broccoli og løg i alle former smiley )

Men som en dejlig snack bør hunde kunne tåle:
    - Bananer (kan dog give forstoppelse i for store mængder)
    - Æbler (men fjerner du ikke kerner, skal du moderere mængden, da kernerne er giftige)
    - Blåbær
    - Melon (pas på med sukkeret i meloner, der ikke er vandmelon)
    - Jordbær
    - Hindbær
    - Brombær
    - Pære
    - Appelsin
    - Mandarin

Udover vindruer/rosiner, avokado, kakifrugter, solbær, og alle former for nødder (inkl. agern), i særdeleshed Macadamianødder, tror jeg hunde kan tåle de fleste frugter, som de selv vil spise. Lad være med at give dem hvad de ikke selv vil spise, mange hunde er gode til selv at fravælge unaturligt og/eller giftigt mad.

• #2   19. jan 2018 Ved du om de kan tåle ribs? - Mille ville meget gerne smage men turde ikk... det samme med stikkelsbær

• #3   19. jan 2018 De kan ikke tåle druer ... jeg mener ribs er en drue ... Så jeg ville ikke give det. Men jeg ved det ikke med sikkerhed ...

Stikkelsbær må de gerne få smiley

• #4   19. jan 2018 Min hund rører ikke frugt, hun bliver såå skuffet hvis jeg spiser frugt, og vender sig væk i væmmelse, hvis hun bliver tilbudt frugt. Hun er tosset.

Men jeg ved mange der råfodrer som jeg gør, bruger frugt. Frugt er en kilde til masser af vitaminer.

• #5   19. jan 2018 Hehe, kan lige forestille mig det smiley

Mille Elsker det - og jo mere jo bedre.. selv kiwi kan hun li og sure granny Smith æbler.. sågar ananas.. hun er Virkelig vild med frugt!

• #6   19. jan 2018 Kia kan kun klemme det ned hvis det er most i flødeskum ... smiley Jeg gad godt hun ville spise noget der er sundere. Hun vil heller ikke have grønsager, medmindre selvf. at de er most ind i sovs smiley
    Og salat skal være most ind i dressing ...

Hun er så mærkelig når det kommer til madvaner. Men hun lider af fødevareallergi, så hun får ret meget lov til at bestemme, hvad hun putter i munden, da hun indtil videre altid har skyet alt der er giftigt for hunde ...

• #7   19. jan 2018 Man får heller ikk meget ud af "at tvinge dem" til at spise noget de ikk kan li - ihvertfald ikk noget godt smiley

• #9   19. jan 2018 Jeg mener altså godt de kan tåle ribs.
    Der er jo ingen der siger hunden skal spise kilovis.
    Og Jeg mener ribs er i familie med stikkelsbær.

• #10   19. jan 2018 Ingen problemer med ribs.
    I moderate mængder, naturligvis, det gælder jo alt frugt.

Hos os forsyner hundene sig selv med hindbær, æbler og jordbær. Desværre også kirsebær og mirabeller - det er noget skidt på grund af stenene.
    Ribsene rører de ikke.

Ydermere forsyner de sig med diverse spirer og grønne planter. Burresnerre og brændenælde står højt på listen og i denne tid er brombærblade en favorit.

• #11   19. jan 2018 Lobo og jeg deler ribs, brombær, hindbær og jordbær om sommeren når jeg er ude og plukke smiley
    Det er så hyggeligt.

Resten af tiden får han alt hvad der ikke er giftigt smiley

• #13   19. jan 2018 Vi har været nødt til at hænge jordbærplanterne op i små spande for at kunne holde hundene af dem. smiley

• #17   19. jan 2018 Hindbærblade har vestimulerende virkning. Jeg har ikke før hørt det om hindbær.

• #18   19. jan 2018 Endelig ikke fersken, stenen er hammer giftig, så ingen grund til at give hunden smag for fersken, så den risikere æde en sten på gåturen.

Ved godt fersken ikke er nævnt, men en herinde havde nær mistet sin hund pga slugt ferskensten( for the record, siger ikke at hun har givet hunden fersken)

• #20   19. jan 2018 jeg har aldrig hørt at ribs skulle være giftige har to buske indenfor hundenes område og især gamle Blondie, 12 år, har ÆDT af dem i årenes løb, hun er gennemsund! smiley

profilbillede
  • #21   19. jan 2018 Troede egentlig granaæblekerner var giftige fordi det er kerner? måske ikk den bedste logik men alligevel...

• #22   22. jan 2018 Granatæblekerner var jeg nok også gået udenom. Et æble med kerner har de i det mindste hele æblet. I et granatæble er der ikke andet end kerner. Et enkelt sker der ingen ting ved men man skal altid overveje mængden af kerner.

Avocado er vel teoretisk set en frugt man skal huske er No go

Kommentér på:
Hvilke frugter er gode for hunde..

Annonce