1.266 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Irriterende teenage adfærd - hjælp søges! Irriterende teenage adfærd - hjælp søges!

Halløj alle i kloge mennesker derude smiley

Jeg er den heldige ejer af Mille - en fransk bulldog på 1år og 4mdr.. En bullie der er kommet i lømmel alderen og som pt gir mig utrolig mange grå hår!!

Mille har tidligere hoppet ved døren når jeg har sagt de magiske ord "Vi skal ud at gå" MEN...

Her på det sidste er hun begyndt på at gemme sig/ville lege fangeleg og jeg kan Tydeligt se på hende det er fordi hun sys det er skide sjovt... hvilket gør at det tager mig op til 45min at fange kræet - også igår blev det endnu værre... jeg kunne på ingen måde fange hende og jeg tænkte NU stopper legen så må damen komme når hun skal tisse nok til ikk at gide lege mere og jeg opgav at prøve at fange hende fordi ja, det er at gi hende ret i at det er okay og sjovt (selvom jeg nu er ret sikker på hun godt kan mærke jeg ikk sys det er sjovt)... det hele endte med at hun først kom frem da det ringede på døren 4timer senere, SUK!!

Det hun gør er at gemme sig under sengen (kan fysisk ikk få hende ud, har prøvet) også løber hun i ring rundt om spisebord og sofabord... plus hun vil ikk komme tæt nok på mig til at jeg kan få fat i hende og den her "leg" har vi nærmest hver gang vi skal ud... har virkelig prøvet at la vær med at lege med - er der andre ting jeg kan gøre end konsekvent bare sætte mig ned også vente til hun kommer også ind imellem prøve og se om hun kommer frivilligt?

vil lige tilføje at den eneste grund til at jeg overhovedet har prøvet at fange hende var fordi jeg havde en aftale der ikk ku aflyses - fordi jeg er godt klar over at det fremmer den dårlige adfærd at gå med på legen, men her står jeg så nu..

al input er velkommen...

Hold venligst igen med den negative stemning der til tider sniger sig ind...

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Irriterende teenage adfærd - hjælp søges!
  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.268
    #1   17. jan 2018 Hvorfor ikke tage snor på hunden inden i skal ud at gå. Altså. Hunden har opdaget at det er sjov at lege når i skal afsted.

Så inden den opdager det,tager du snor på hunden. Nu kan du så selv gøre klar. Snoren på bordet og så træne eller bare give godbidder.

Tag fat i halsbånd og snoren på. Ellers smid en godbid hvor den ikke kan komme væk. Nu tager du snoren på og først der gør i jer klar.

• #3   17. jan 2018 Hun har desværre luret selv de mindste tegn på at nu skal vi afsted samt ved de normale tidspunkter som feks morgen, eftermiddag og aften...

har prøvet det med at ta snor på hende inden hun lurer det men det vil ikk virke hver gang og er bange for det ikk løser problemet.. hun er MEGA snu den bette skid smiley

• #4   17. jan 2018 Og hun er klog nok til at se at godbidder er lig med at blive fanget..

og når hun først begynder holder hun sig på god afstand af mig ligemeget hvad jeg laver - derfor det er SÅ svært!

• #5   17. jan 2018 Hvad hvis du går uden hende? smiley

Simpelthen for at lære hende at hvis hun ikke kommer ud til dig, jamen så kommer hun ikke med..

• #6   17. jan 2018 Hvad hvis du går uden hende? Min egen gør det en sjælden gang imellem - står og venter på toppen af trappen og vil ikke med. Går jeg efter ham, stikker han af.
    Jeg har gjort det bare at gå.. så finder han hurtigt ud af at det er sjovere at komme med.

• #9   18. jan 2018 Det med at gå uden hende vil hun reagere på eftersom hun er UTROLIG knyttet til mig og ikk er ret meget alene - hun kan være alene men er bestemt ikk fan af det... Men problemet bliver - jeg kan jo kun i så lang tid før jeg bliver nødt til at gå tilbage - har jo ikk rigtigt et andet hjem og jeg går hjemme...

• #10   18. jan 2018 8# tro mig det er afprøvet og har fejlet..

• #11   18. jan 2018 7# kunne godt være en mulighed - men som sagt kender hun klokken ret godt så ved ikk helt - har på fornemmelsen hun har luret det - har prøvet det med at ta tøj af og på - har endda prøvet at gå så langt at ta tøj på, åbne døren og alligevel kommer hun ikk - ej heller selvom jeg går ud og venter x antal tid - hun har luret at jeg kommer tilbage så for hende er det en del af legen.. har Viiiiirkelig prøvet alt jeg ku komme i tanke om...

• #12   18. jan 2018 Lang snor på hele tiden. Så lære hun at det ikke nytter at lave ballade, fordi du har fat i hende hele tiden. Naturligvis skal hun ikke have den lange snor på hvis hun er alene. Du skal jo kunne holde øje med at hun ikke kvæler sig. smiley

• #16   18. jan 2018 En tynd flagsnor i halsbåndet hele tiden - hvordan vil du ellers få en hund fra A til B, der ikke vil ?

• #17   18. jan 2018 Ud over de andre gode råd som du har fået, så tænker jeg at du vil have glade af at prøve at starte en ny vane ift. til fangelegen.
    Du starter legen på tidspunkter hvor det er mere belejligt for dig - måske når i kommer hjem fra turen?

Ciba ELSKER også at lege fangeleg, og hos os praktiseres den oftest når jeg kommer hjem fra arbejde.

• #19   18. jan 2018 Jeg havde samme problem med en af mine hunde, men han gjorde det ikke i leg, han gjorde det fordi han ikke ville ud. Han havde forbundet det med at være ude som noget negativt (koldt og vådt).

Tænkte om du er helt sikker på det er leg og ikke overspringshandling for at undgå noget ubehageligt.

• #25   18. jan 2018 Skal hun have sele på for at komme ud? Der er mange hunde der ikke er fan af processen at få sele på. Hvis det kan være årsagen, ville jeg bruge et halsbånd en tid og lade hende have det på hele tiden.
    Samtidig med ville jeg træne at få selen af og på udenfor gåturssituationen.

Er det ikke selen der er problemet, kan du træne at du tager fat i halsbåndet (tag fat - godbid) og lære hende at dutte med næsen i din hånd.
    Træn de to tæt-på øvelser så mange gange som muligt hver dag, så det at komme helt tæt på dig og det at du tager fat i halsbåndet er skønt og noget der sker tit uanset om hun skal ud eller ej.

Når hun er verdensmester i halsbåndsgreb og næsedut, kan du træne at der også kommer en snor i halsbåndet (godbid) og af igen (godbid).

Når du starter, så træn helt ude af kontekst med gåture og sørg for at gå så langsomt frem, at hun ikke synes det bliver ubehageligt.

Indtil I er der hvor det at komme på tur bare fungere, ville jeg prøve at forhindre at hun kan løbe væk. Kan du ikke lukke en dør eller sætte komposthegn eller lign om sengen?

• #26   18. jan 2018 Jeg vil også gerne se filmen, for jeg er heller ikke helt sikker poå hvad der præcis foregår.

• #29   18. jan 2018 Jeg passede min venindes lille skønne blanding i 7 uger, da han var omkring et år gammel. Han havde samme vane, hvor de normalt endte med at rende rundt om spisebordet efter ham i op til en halv time, før de fik fat i ham, så han kunne få halsbånd/sele på.

Jeg lærte ham et "touch" , hvor han satte forpoterne op på mit lår, som blev belønnet massivt med både godbidder og leg.

Efter få dage, kunne jeg kalde ham ind med et "touch", når jeg begyndte at finde halsbåndene frem, og problemet var løst.
    Jeg indrømmer, at én af de første dage, kom han slet ikke med på tur.
    Jeg VILLE ikke ud i at lege fangeleg, så da jeg havde opgivet, at få ham til at komme frivilligt, ja, så satte jeg snor på de andre, og gik min vej, og så måtte han nøjes med at gå i haven.
    Jeg skal ikke kunne sige, om det ikke også hjalp lidt til at bryde adfærden smiley

• #32   18. jan 2018 22# Det vil jeg prøve!

• #33   18. jan 2018 Er HELT sikker på at det er fordi hun sys det er sjovt - det lyser ud af hunden! min mor har en der gemmer sig fordi hun ikk vil ha sele på og det er noget HELT andet - desuden er Mille en fransk bulldog og de er PISSE stædige...

• #34   18. jan 2018 Hun ligger IKKE under sengen i 4 timer i træk - det skrev jeg overhovedet ikk... hun løber frem og tilbage - under sengen - rundt om bordene og prøver at undgå mig med det mest flabede udtryk.. hun har total adfærd som når vi leger.. desuden elsker hun også at lege fangeleg med sin bedste ven.. og tro mig, hun ELSKER at gå tur men hun vil bare gerne lege..

• #35   18. jan 2018 Hvis jeg lukker døren ind til soveværelset så tar hun bare legen ind i stuen hvilket ikk hjælper en pind desværre...

De her par dage har jeg taget snor på hende inden hun opfanger at vi skal ud - så der har ikk været noget at optage...

Men flere kyndige hundeejere i min omgangskreds har set hende gøre det og mener også at hun bare sys det er skide sjovt..

Har derudover prøvet at lade hende ha sele på indenfor for at se om det ændrede noget hvilket det ikk gjorde og udenfor er hun MEGET glad, ivrig og selvsikker så er ret overbevist om at der ikk er noget der gør hende utryg - derudover plejer hun 80% af gangene vi går ud at lege med hendes bedste ven som hun Virkelig nyder.. så er slet ikk i tvivl om at det er fordi hun sys det er sjovt, men kommer situationen så prøver jeg at filme det...

• #39   19. jan 2018 37# Tro mig tanken har strejfet mig et par gange smiley Ej spøg til side det er også Virkelig frustrerende!!!

Kommentér på:
Irriterende teenage adfærd - hjælp søges!

Annonce