{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
611 visninger | Oprettet:

Alene hjemme problem efter sygdom {{forumTopicSubject}}

Vi måtte desværre i går konstatere, at Nicki ikke længere kan være alene hjemme. Jeg tror, det er kommet efter vi har været hjemme med dem i en periode (ca. 2-3 måneder) i forbindelse med lungeormen.. Easy har intet problem.

Vi står nu i den situation at vi har 2 uger til at rette op på det, og jeg vil egentlig bare gerne have input til, hvordan vi gør det bedst muligt. De skal om 2 uger fra nu være alene hjemme 2 gange ugentligt, 5 timer den ene dag, 4 timer den anden dag..

Vi har her til morgen trænet alene hjemme i 5 minutter - og hun gøede efter 4. minut (vi optager dem altid). Vi prøver derfor igen senere i dag med 2 minutter.

Hvor mange gange om dagen er det ok at træne alene hjemme? De får selvfølgelig et par timers pause mellem træningen, så vi ikke kommer og går lige efter hinanden smiley

Hun bliver ikke stresset af den faktor, at vi går - de får altid lidt foder, og de går begge villigt og glade med ind i stuen, så de kan få deres mad, og de kigger ikke engang på os eller efter os, når vi siger farvel, lukker døren og går - de har travlt med at spise.

Jeg oplever ikke hun stresser ved f.eks. fodtøj, sko, nøgler, overtøj eller lignende - problemet er først når vi ER gået, så bliver hun ked af det. Så derfor tænker jeg vi bare skal have trænet denne her tid med at være alene hjemme en hel masse? Tænker at træne en masse x 2-3 minutter, så hun ikke når at gø, og så forsøge med 4-5 minutter om et par dage, og se om vi kan øge tiden?

Lyder det som en god plan?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alene hjemme problem efter sygdom
  • #1   9. jan 2018 Jo det lyder fint.
    I må jo bare starte forfra smiley

• #2   9. jan 2018 Det er møg irriterende smiley

• #3   9. jan 2018 Ja der er nok ingen vej udenom smiley
    Da Jessie var mellem 3 / 9 mdr blev hun opereret 2 gange i forbindelse med et benbrud. Så i alt trænede vi alene hjemme 3 gange på hendes første 9 leve mdr...
    Mon ikke hun lærer det igen hurtigt Nicki smiley

• #5   9. jan 2018 #4 Hmm, tror du måske vi skal nøjes med at træne én gang dagligt? Også selvom det kun er f.eks. 3 minutter?

• #7   9. jan 2018 Ville også træne flere gange. Mon ikke hun ender med at blive ligeglad hvis I går og kommer mange gange på en dag.
    I har jo ikke uendeligt med tid.

• #8   9. jan 2018 Vi havde samme problem med Qwerty for ikke så længe siden, og vi gik helt tilbage til basics... virkeligt irriterende, men det tog midlertidigt ikke særlig lang tids træning før hun var tilbage til 5-6 timer alene uden problem smiley Tror det tog ca 8-10 dage, det skulle bare genopfriskes at der altså ikke var noget farligt ved at vi gik smiley

• #9   10. jan 2018 Ser hun, at I går? Altså, registrere hun det eller har hun travlt med at spise?

Jeg oplevede nemlig med min egen hund, at han ikke bemærkede, at jeg gik, fordi han havde mad. Så når han var færdig med at spise, blev han rigtig rastløs og ledte efter mig.

Jeg ved godt Nicki måske ikke er så madglad som sådan en labrador, men tænkte at jeg lige ville nævne det smiley

• #10   24. jan 2018 Tænkte at jeg lige ville opdatere: Hundene var alene hjemme i mandags i 1½ time uden problemer, så træningen har båret frugt.

De skal være alene hjemme ca. 4 timer på fredag, så det håber jeg de klarer lige så godt! Vi forsøger at lukke dem fra én gang dagligt, så det med at være adskilt fra os, ikke bliver helt fremmed igen - og for at de ikke tror at det er 4+ timer vi går fra dem hver gang.

I øvrigt kan Nicki nu lukkes fra i et andet rum, uden at blive ked af det - det har hun ikke kunne før, så det er jo faktisk meget dejligt smiley

Begge hunde drøner ind i soveværelset, for at træne alene hjemme, når jeg tager en håndfuld foder (alene hjemme træning giver jo maaaad smiley ) .

Jeg håber ikke vi får flere tilbagefald nu!

• #11   26. jan 2018 4 timer alene i dag. Jeg kan på lydsporet se hun har gøet 1 gang ca. 1½ time inde i. Det er samme gøen (3 vuffer og et hmgrfrrrrr) som når der kommer nogen i vores opgang, så det er garanteret det. Jeg kan på videoen se at de ligger og sover, og vågner begge på samme tid, så der må være en lyd, der har udløst det. smiley

Ud over det er der INTET - ingen piven eller noget. Kun lyden af poter på gulvet engang i mellem smiley

Åh jeg er lettet nu smiley

Kommentér på:
Alene hjemme problem efter sygdom

Annonce