22. jun 2014 Følger: 3 Følgere: 95 Hunde: 2 Emner: 344 Svar: 3.162
Alene hjemme problem efter sygdom {{forumTopicSubject}}
Vi måtte desværre i går konstatere, at Nicki ikke længere kan være alene hjemme. Jeg tror, det er kommet efter vi har været hjemme med dem i en periode (ca. 2-3 måneder) i forbindelse med lungeormen.. Easy har intet problem.
Vi står nu i den situation at vi har 2 uger til at rette op på det, og jeg vil egentlig bare gerne have input til, hvordan vi gør det bedst muligt. De skal om 2 uger fra nu være alene hjemme 2 gange ugentligt, 5 timer den ene dag, 4 timer den anden dag..
Vi har her til morgen trænet alene hjemme i 5 minutter - og hun gøede efter 4. minut (vi optager dem altid). Vi prøver derfor igen senere i dag med 2 minutter.
Hvor mange gange om dagen er det ok at træne alene hjemme? De får selvfølgelig et par timers pause mellem træningen, så vi ikke kommer og går lige efter hinanden
Hun bliver ikke stresset af den faktor, at vi går - de får altid lidt foder, og de går begge villigt og glade med ind i stuen, så de kan få deres mad, og de kigger ikke engang på os eller efter os, når vi siger farvel, lukker døren og går - de har travlt med at spise.
Jeg oplever ikke hun stresser ved f.eks. fodtøj, sko, nøgler, overtøj eller lignende - problemet er først når vi ER gået, så bliver hun ked af det. Så derfor tænker jeg vi bare skal have trænet denne her tid med at være alene hjemme en hel masse? Tænker at træne en masse x 2-3 minutter, så hun ikke når at gø, og så forsøge med 4-5 minutter om et par dage, og se om vi kan øge tiden?
Lyder det som en god plan?
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.118
I må jo bare starte forfra
jun 2014
Følger: 3 Følgere: 95 Hunde: 2 Emner: 344 Svar: 3.162
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 89 Hunde: 2 Emner: 159 Svar: 2.252
Da Jessie var mellem 3 / 9 mdr blev hun opereret 2 gange i forbindelse med et benbrud. Så i alt trænede vi alene hjemme 3 gange på hendes første 9 leve mdr...
Mon ikke hun lærer det igen hurtigt Nicki
jun 2014
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.118
I har jo ikke uendeligt med tid.
aug 2016
Følger: 1 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 296
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 1.451
Jeg oplevede nemlig med min egen hund, at han ikke bemærkede, at jeg gik, fordi han havde mad. Så når han var færdig med at spise, blev han rigtig rastløs og ledte efter mig.
Jeg ved godt Nicki måske ikke er så madglad som sådan en labrador, men tænkte at jeg lige ville nævne det
jun 2014
De skal være alene hjemme ca. 4 timer på fredag, så det håber jeg de klarer lige så godt! Vi forsøger at lukke dem fra én gang dagligt, så det med at være adskilt fra os, ikke bliver helt fremmed igen - og for at de ikke tror at det er 4+ timer vi går fra dem hver gang.
I øvrigt kan Nicki nu lukkes fra i et andet rum, uden at blive ked af det - det har hun ikke kunne før, så det er jo faktisk meget dejligt
Begge hunde drøner ind i soveværelset, for at træne alene hjemme, når jeg tager en håndfuld foder (alene hjemme træning giver jo maaaad ) .
Jeg håber ikke vi får flere tilbagefald nu!
jun 2014
Ud over det er der INTET - ingen piven eller noget. Kun lyden af poter på gulvet engang i mellem
Åh jeg er lettet nu
Alene hjemme problem efter sygdom