Opkast m.m?? Opkast m.m??
Hej allesammen
Har lige været på besøg hos en af mine veninder som har en dejlig Rottweiler. Men som vist ikke helt er rask, selvom dyrelægen har sagt det modsatte...
Men vil lige komme med historien, og så kunne det være rart at få jeres mening.
I flere måneder har den haft afføring osv millioner af gange om dagen. Når vi er ude at gå en tur, så kan den tisse og lave 10 gange indenfor 5 minutter. of ofte er det meget tyndt.
De har været til dyrelægen som sagde at det skyldtes foder og de har derfor skiftet, men det har ikke hjulpet. De har prøvet med ris og kylling, heller ikke det har hjulpet. Og lægen siger stadig at det er foderet. hmmm..
Nå men, så her de sidste par dage er den begyndt at kaste op, og spiser ikke så meget mad som den plejer.
Den er stadig meget aktiv, glad og leger.
Nå men lægen bliver ved med at sige at de skal prøve noget andet foder (hallo, de har prøvet flere forskellige nu) så nu har min veninde bestilt tid hos en helt anden dyrelæge da hun er sikker på at der må være noget andet i vejen.
Ville i i denne situation tage dyrelægens ord for gode vare? Personligt ville jeg heller ikke.
Og nogen der evt. ved hvad det kan skyldes hvis en hund har så meget afføring/tis, samt opkast og mindre appetit??
Hilsen og på forhånd tak
Cat
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.303
Håber hun finder frem til problemet..........det er da synd for hunden, at have dårlig mave så længe
dec 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 4 Emner: 43 Svar: 477
okt 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 44 Svar: 710
okt 2005
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 84 Svar: 359
Spurgte hvad de helt nøjagtigt havde sagt og dette var hvad dyrelægen sagde;
"De symptomer du nævner, er symptomer på forkert foder - du skal derfor prøve dette (viser noget dyrt dyrelæge foder). de prøver det i et godt stykke tid, men med samme resultat. Og gå derned igen og får atvide at de bare skal blive ved med det foder. eller prøve noget andet, selvfølgelig lidt dyrere... Hmm..
Har anbefalet hende min dyrelæge, hun er vidunderlig og virkelig dygtig. Tager sig altid tid til at se til hunden også selvom man egentlig ikke har tid. og bruger gerne tid på at tale og svare på spørgsmål. Og er ikke en af dem der tager penge for at give råd osv. Jeps, så håber hun kan hjælpe den. For min venindes hund er så dejlig og får helt ondt i hjertet over at tænke på hvad den går igennem.
okt 2006
jan 2006
Følger: 28 Følgere: 27 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 1.493
Men jeg ville helt klart også få en anden dyrlæge til at kigge på min hund, når hendes nuværende dyrlæge holder fast i at det er foderet og ikke undersøger den nærmere.
Jeg håber din veninde finder ud af hvad det skyldes, det kan da heller ikke være sjovt for hunden at rende rundt og have det sådan.
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.736
okt 2005
okt 2005
okt 2006
okt 2005
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.989