{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
416 visninger | Oprettet:

Dårlig mave {{forumTopicSubject}}

Kom lige med Alle jeres tricks til at kurere hundens dårlig mave.
Hun har meget tynd afføring, og har svært ved at holde på det (når jeg er på arbejde) hun har os haft lidt opkast.
Jeg faster hende i 24 timer nu, Og derefter står den på kogt kylling , ris mm. Dog spiser hun ikke p.t risene. men måske det frister når der er kylling i ?

Hvad kan jeg ellers gøre ? Så mange forslag som muligt tak smiley
Kigger ind senere.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dårlig mave
  • #2   15. jun 2007 Mark.. Køb en stor tube Zoo-lac på apoteket.. Giv anbefalet dosis,ca 6 gange dagligt,indtil du ser bedring....Små måltider,kun en spiseske af gangen og gerne op til 6 gange dagligt... >Det samme med vand,hun må ikke bare bælle,da slimhinderne i mave og tarm skal ha ro.. Vandet skal være kulde slået... Du øger mængden af mad og vand over 3 dage.. Er hun ikke i bedring på 4 dagen,ville jeg søge dyrlæge.. god bedring med hende

• #4   15. jun 2007 Det er rigtig godt at give den kylling og ris, og den bliver nødt til at spise det, for da vores engang havde det ligesom din, blev vi i starten også nødt til at fodre den med en ske.

Hvis det begynder at blive meget slemt hvor den føles dårlig og skidt tilpas så tag den til dyrlægen. : )

• #5   15. jun 2007 Jeg bruger så pro-kolin istedet for zoolac, synes det er langt bedre, eneste ulempe er at hunden ikkke vil spise det direkte fra tuben.

Torskerogn eller fiskeboller er også rigtig godt mod dårlig mave

• #6   15. jun 2007 Pro-kolin er lidt ligesom zoolac, men der er også en form for ler i , som giver en bedre stoppende virkning hvis du spørger mig

• #7   15. jun 2007 Jeg køber det hos dyrlægen

• #8   15. jun 2007 Ja, jeg fik også pro-kolin med hjem til katten.. Har ikke prøvet det på Luna endnu..

Men det ville nok også være det jeg ville vælge..

Og så ville jeg, som du gør Mark, faste i 24 timer, hvis det er muligt.. Og så som også nævnt meget små måltider.. et par spsk ris (kogt i aaalt for meget vand og helst i 2 timer) og et par spsk kogt kylling eller hvid fisk (Luna kan ikke tåle kogt kylling) blandet med lidt a38...

Og så en masse små måltider...

• #9   15. jun 2007 Hos vores er det super effektivt med fx A38 med havregryn i eller lyst brød... Især det lyse brød virker hurtigt - ihvert fald herhjemme....

• #10   15. jun 2007 Hvis det er en bakterie er A38 decideret dynamit i en syg mave - så nej til det når du ikke er klar over hvad det er kommet af.
    Derimod som der skrives Prokolin der er en tand bedre end Zoolac - men lidt mere besværdligt at skaffe måske.
    Og så den diæt der er beskrevet af ris - kylling og fisk.

Ellers må du nok kapitulere og en tur til dyrlæge - for hvis det er bakterie skal der medicin til.

• #11   15. jun 2007 Køb Hill´s I/D på dåse hos dyrlægen, kombineret med pro -kolin, så er din hund fit for fight efter 4 - 5 timer.
    Taler efter erfaring.

Kommentér på:
Dårlig mave

Annonce