18. aug 2005 Følger: 23 Følgere: 47 Hunde: 5 Emner: 146 Svar: 4.186
Godt råd , vedr. løs hund.. {{forumTopicSubject}}
Her hvor jeg bor , er der en lille forhave og en lille baghave forsvarligt lukket så mine små rotter ikke kan løbe ud.... Men, vi døjer meget med en løs bull mastift , som render fridt rundet her i området og den forserer uden problemer ,hegnet omkring min forhave ,som er ca 1 m høj .. Jeg er simpelthen så gal over at jeg skal være nervøs for at have mine hunde i haven , fordi ejeren af hunde ikke fatter at holde hunde hjemme , jeg ved hvem ejeren er og har flere gange forgæves forsøgt at komme i kontakt med ham , men han tager ikke telefonen .. nu er det sådan at selv samme hund i sommers slog et lam i hjæl , men det er der ingen der har meldt .. så nu har jeg bestemt at hvis den kommer her op igen , vil jeg hvis det er muligt fange den , og ringe efter politiet , samt sige at jeg ikke ved hvem ejeren er .. den har ikke navne skildt på .. ( ejeren er dranker , og sidder sikker på kroen ) hvilket sikkert ender med en aflivning af hunden ... er jeg så ond ?? ( ved min nabo, har forsøgt at fange den i dag , han har også selv en mindre hund ) og ved han gør det samme ( ringer efter politiet )
nov 2006
Følger: 54 Følgere: 51 Hunde: 4 Emner: 103 Svar: 4.035
aug 2005
Følger: 23 Følgere: 47 Hunde: 5 Emner: 146 Svar: 4.186
aug 2005
nov 2006
det er det eneste du kan gøre!
er der nogen der så bull mastiffen dræbe det får?
eller er det bare noget du har hørt?
aug 2005
Hunden er set med Lammet ( det er ikke et får )
nov 2004
Følger: 33 Følgere: 31 Hunde: 6 Emner: 31 Svar: 356
Stakkels hund.
I din situation ville jeg ringe til politiet hvis det lykkes dig at få den indfanget.
Kan godt følge dit spørgsmål med om du er ond, da det måske vil ende med en aflivning.
Dertil vil jeg sige:
En hund hvis ejer er så ligeglad, at han ikke gør noget ved det, men i stedet bare sidder på kroen og får sig en lille en eller 20, så lyder det for mig ikke som et værdigt hundeliv/hundehjem. Der er det i mine øjne mere dyremishandling at den bliver hos sin ejer, end den blir aflivet. Hvis den ikke er ødelagt i hovedet, så er der jo mulighed for at de sætter den på et internat, og den så efterfølgende vil få sig et godt hjem, og får lov at prøve at være en elsket hund. Istedet for nu, hvor den bliver ladt til sig selv, og den er hadet at omegnens beborere som den går og genere.
Det er min mening. Ikke sikkert at andre deler den med mig, men det kan mine skuldre også bære.
Hilsen
Karina
aug 2005
nov 2006
jeg vil gå amok på ejeren, hvis det var mig der var dig! ville søge med lys og luge for at finde ham!
kan jo ikke være rigtigt at man ikke kan have sine små chier gående i sin EGEN have..han skulle skamme sig.... hader sådan ego mennesker....
aug 2005
Har lige snakket med naboen , den rendte efter ham og hans hun lige nu , men han fik jagtet den væk....
Godt råd , vedr. løs hund..