1.904 visninger
|
Oprettet:
Farvel til min bedste ven {{forumTopicSubject}}
Hej alle,
Idag har jeg måtte sige farvel til min bedste ven igennem 13 år. Den mest fantastiske hund i verden
Jeg føler mit hjerte er blevet revet midt over og jeg kan ikke være i min krop af sorg.
Hvis der er nogle som kan komme med gode råd, er I meget velkomne, da jeg næsten ikke kan holde smerten ud.
Samt en kæmpe følelse af skyld.
/Mette
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.403
Det er svært at sige noget der trøster, men vil da sige at 13 år er en flot alder for en hund, selvom det er en ringe trøst.
Et kram skal du have
aug 2017
Følger: 10 Følgere: 66 Svar: 1.099
https://markingourterritory.com/2014/12/03/on-losing-a-dog/
(kommentarerne især!)
"There is a cycle of love and death, that shapes the lives of those, who chose to travel in the company of animals.
It is a cycle unlike any other.
To those who have never lived through its turnings, or walked it's rocky path, our willingness to give our hearts with full knowledge, that they will be broken, seems incomprehensible.
Only we know how small a price we pay, for what we receive; our grief, no matter how powerful it may be, is an insufficient measure of the joy we have been given."
aug 2017
Følger: 10 Følgere: 66 Svar: 1.099
nov 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
jan 2013
Følger: 23 Følgere: 110 Hunde: 3 Emner: 7 Svar: 1.151
Stort kram til dig
Stod selv i samme situation i August i år,måtte selv sige farvel til min lille pølsepige
Jeg følte også skyld,bankede mig selv i hovedet om jeg kunne have handlet anderledes og blev ved med at hviske undskyld når jeg lå i mørket
Giv dig selv lov til at sørge og græde og snakke om din elskede hund
Men tænk også på de 13 år i fik sammen med kærlige tanker
Det er SÅ hårdt at miste
Kram
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.772
De to ting tilsammen giver dig stille og roligt kræfterne tilbage, og en dag vil du huske alle de sjove, rare og glade minder i stedet for den smerte, du føler lige nu.
13 år er en flot alder. Har hunden haft et meningsfuldt liv, har man som ejer gjort sin opgave perfekt og kunne ikke have gjort det anderledes
sep 2017
Følgere: 524 Emner: 137 Svar: 10.246
Den største gave vi kan give, er at sikre vores hunde en værdig afsked, når tiden kommer. Med tiden vil din tvivl forsvinde, og du vil huske din hund med smil i stedet for tårer.
Sov sødt
mar 2017
Følger: 85 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 13 Svar: 130
Da min tæve skulle bort købte min mand en anden hund til mig og da hun var væk var hvalpen der og trøstede mig, det hjælper at have en anden at snakke til og være sammen med.
nov 2016
okt 2005
Følger: 59 Følgere: 245 Hunde: 2 Annoncer: 1 Emner: 147 Svar: 5.616
Det er hårdt, og vi fleste har prøvet at føle, at sorgen æder os op. Jeg tænker heldigvis for det viser jo, at vi har elsket dem mens de var her
At skynde sig ud og købe en ny hund er ikke altid løsningen. Det er det for nogen og ikke for andre. Du skal mærke efter.
Da jeg mistede Harley alt for tidligt havde jeg brug for at sørge. Hvis jeg købte med det samme er jeg ret sikker på, at jeg havde købt noget forkert og i en desperat handling. Perioden uden hund gav mig lov til at savne Harley, hjælpe mine 2 piger gennem sorgen og i mellemtiden fandt jeg den rette soulmate, nemlig Albert.
Mærk efter, og lad dig selv give lov til at være ked af det
nov 2016
nov 2016
Fredag morgen begyndte han at gå lidt rundt, var dog fuldstændig smadret efter to min. Jeg var lykkelig for troede at nu skulle alt blive godt igen, men god ide at dyrlæge tilså ham. Men dyrlægen sagde at nu var det tid. Jeg var i chok og prøvede at få ham til at gå igen, men han sagde at det ville tangere til dyreplageri og dermed var beslutningen taget.
Men jeg føler bare ikke, at jeg fik sagt ordentligt farvel, for havde jeg vidst at det var sidste aften havde jeg sidde på gulvet ved hans kurv fra torsdag aften til fredag morgen. OG DET FIK JEG BARE IKKE GJORT.
Jeg føler virkelig jeg har svigt min hund og det æder mig op.
okt 2012
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 2.615
Jeg føler med dig
nov 2016
mar 2017
Følger: 85 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 13 Svar: 130
nov 2016
okt 2008
Følger: 37 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 3.787
Selv om du havde siddet ved hans kurv hele natten, så havde det jo desværre ikke ændret på slutningen.
Andet end at han havde kunne mærke på dig, hvor ked af det, du var.
Og det havde været endnu mere synd for ham.
Du fik dyrlægen ud, da du kunne se, at han var dårlig.
Så klap dig selv på skulderen og glæd dig over, at din hund fik en værdig afslutning på livet
Og så lige et kram
nov 2016
Jeg bliver helt rørt og varm om hjertet over alle jeres søde og omsorgsfulde ord.
Af hjertet tak og et kæmpe kram tilbage!!!
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.403
jul 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 93
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 3.220
Det er det værste, og jeg kan slet ikke forestille mig at leve videre uden hund, men på den anden side kan jeg heller ikke forestille mig en anden hund i huset som det er lige nu.
nov 2016
Pernille det gør jeg virkelig ondt at høre. Det er bare så forfærdeligt, føler og forstår dig så meget!
Det føles som om ens hjerte er flået ud og den smerte er så skrækkelig, at man bare selv har lyst til at følge efter
jun 2008
13 år, jeg var blot et barn da jeg fik ham jo.
nov 2016
Jeg selv hopper rundt fra veninder/venner/familien da jeg bare IKKE vil være alene?
jun 2008
De første nætter hørte jeg ham, det var faktisk rart.
Men mest af alt giver jeg mig selv lov til at være i sorg. Det er pisse hårdt, men sundt at komme af med det.
jan 2011
Følger: 39 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 166 Svar: 5.326
Sorgen er hård men for mig betyder det alt at gå igennem denne sorg den er nødvendig og sund da ens hjerte er sat i disse dejlige hunde.
Heldigvis var der 4 andre hunde i hjemmet som osse skulle passes og vide at det var ok at matriarken i hundeflokken var væk.
De sørgede osse men så kom der så andre ting de lige skulle have på plads herhjemme, så det hjalp osse med at komme over tabet.
nov 2016
Anika: det gør mig virkelig ondt, føler meget med dig.
jan 2011
Følger: 39 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 166 Svar: 5.326
Farvel til min bedste ven