{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Arbejde med hundens selvstændighed.
  • #2   27. dec 2017 Jeg tænker nok mest i forhold til træning, altså at kunne arbejde selvstændigt, uden at skulle søge alt for meget hjælp, og på afstand.


  • #5   27. dec 2017 Lens: De ting du nævner gør, og har vi gjort hele tiden, hun elsker feks at træne "gå baglæns op ad trappe" og hopper selv op på alt hvad der er højere end græsset, hun elsker at klatre mm.
    Den der med papkassen kan vi også lave, hun elsker alt der handler om at kravle op i, oven på mm. træner også med platform og potetarget.

    Vi har gået meget spor, men hun begyndte at flakke og virke koncentreret, søge hjælp og forlade sporet.
    hun mister nemt koncentrationen når hun skal gøre noget på egen hånd, feks at søge efter en genstand og komme tilbage med den.
    Hun elsker at træne, men helst at vi gør det sammen og så skal hun ledes/vejledes, hun gør sig supert i rally.


  • #9   27. dec 2017 Linda: var lige ved at skrive et svar til dig angående frit søg, vil prøve det med genstand med noget lækkert i.

    Lens: Ja enten søger hun mig, eller også begynder hun på oversprings handlinger såsom at tisse.
    Jeg har prøvet at opmuntrer hende og give hende ny kommando, eller fysisk gået ind i feltet og hjulpet hende med at finde genstanden.

    Jeg har prøvet at sætte kravene ned, både til spor og frit søg, men jeg synes ikke glæden og energien kommer igen. Altså når jeg bruger bolden i et let frit søg, hvor hun ser jeg kaster bolden og derefter sender hende ud efter den, så går det stærkt, men kan ikke rigtig komme videre.
    Med spor, er vi gået helt tilbage hvor jeg ligger et kort spor, og går det med det samme, uden at hun skal noget med plads eller ligende, hun får lov at gøre det som hun vil, men det bliver ikke rigtig koncentreret som jeg gerne ville ha det.


  • #11   27. dec 2017 Linda: I stort set alle fodspor, ok, så hellere bare stoppe og så vente til en anden dag? Har nok været for hurtig til at hjælpe/løse problemet for hende.

  • #13   27. dec 2017 Hendes bold er hun glad for, men apporten og de fleste andre ting er hun ikke vild med at ha i munden, vi arbejder på det, men ved ikke lige hvordan jeg skal gøre det til en fed øvelse. Altså hun henter og aflevere apporten ok, men det er tydeligt at hun ikke synes det er ret fedt.

  • #14   27. dec 2017 Nu kender jeg jer jo en smule, og mit bedste råd ville være at du giver hunde FRI. Prøv at holde 3-4 dage hvor du ikke beder hende om noget som helst, og ikke belønner hende for at tilbyde sig. Ingen tricks, ingen nosework, ingen "kom op på mine lår", ingen boldleg, ingenting! Og ikke mere en 2-3 gåture om dagen. Din hund trænger IMO til fred og til at lære at være i ro, og hun trænger til at lære hvornår du beder hende arbejde, og hvornår I bare hygger.

    Efter 3-4 dage (gerne længere), lægger du et spor med virkelig lækker godbid i hvert fodspor og går tæt bag hende. Ros hende for hvert fodspor hun tager korrekt, og hav en lækker (og rolig) belønning for enden af sporet.

    Alternativt et feltsøg (hvor du selvfølgelig har trampet kanten og hele feltet rundt), og der ligger én virkelig god genstand (et par brugte sokker eller lign.), og så max belønnning for afleveringen.

    Igen, mit bedste bud er at din hund er overstimuleret, og synes at hun skal præstere 24/7. Af naturlige årsager kan man ikke præstere 100% når man er på i døgndrift. Spar hendes kræfter til det du synes er vigtigt.



  • #16   27. dec 2017 Maya, jeg arbejder 37 timer om ugen, og får 40.000 kr. om måneden. Min chef kunne godt bede mig arbejde 50 timer for 50.000 kr., og jeg ville stadig præstere. Men du er lidt der hvor du beder hende arbejde 100 timer for 100.000 kr. Lønnen er god, men med den store arbejdsbyrde, er det umuligt at lave noget af god kvalitet.

    Jeg ville skære ned på både byrden og lønnen. Du skal nok finde rette niveau.


  • #17   27. dec 2017 A: Det tror jeg du har meget ret i, synes jeg prøver at lade hende være. Jeg vil bare gerne så mange ting, men jeg tror jeg forvirrer og stresser både mig og hende.

  • #18   27. dec 2017 Løsningen er selvfølgelig en hund mere smiley

  • #19   27. dec 2017 Ja så den ene kan afløse den anden smiley Det er bare lidt frustrerende når man gerne vil en hel masse og samtidig er et fjols til at ha overblik over hvad man har gang i.

  • #20   27. dec 2017 Det er faktisk ikke kun ment som en joke. Jeg tror både du og Tessa ville have stor glæde af endnu en hund! Og så skal du bare igang med at føre træningsdagbog for begge hunde.

  • #22   27. dec 2017 En træningsdagbog ville måske ikke være en dum ide, for at overskue hvad det egentlig er jeg træner med hende og hvilke mål vi har.
    Det med en hund mere, kan jeg ikke lige overskue, men vil da ha det i baghoved.
    Kan du og hundene ha et rigtig godt nytår.


  • #23   27. dec 2017 Linda: Ja det kan jeg godt se, føler bare der er lang vej, jeg vil prøve at se hvordan jeg lige kan gøre det. Men det er nok egentlig mig der skal arbejdes med, få lidt ro og overblik ind i mit hoved, i første omgang.
    Men tak for dine råd, tager dem til mig, godt nytår.


Kommentér på:
Arbejde med hundens selvstændighed.

Annonce