3.503 visninger
|
Oprettet:
Adgang til mad {{forumTopicSubject}}
Hej kloge hoveder
Jeg er interesseret i at høre jeres erfaringer omkring hundens adgang til mad. Det er mit indtryk, at det er noget der er mange forskellige holdninger til, og jeg har allerede fået forskellige anbefalinger. Jeg håber I vil fortælle hvad i gør og hvilke tanker der ligger bag (:
Min hvalp er 9 uger og vi er allerede godt igang med renlighedstræningen. I den forbindelse er jeg i tvivl om jeg skal have mad stående hele tiden til ham, eller om han skal fodres fast et par gange om dagen? Jeg har fået at vide, at faste spiserider evt. kan hjælpe ifht. renlighedstræning - hvad siger i til det? (:
aug 2008
Følgere: 1077 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 2.754
Min voksne hund har mad stående fremme hele tiden - fordi han kan håndtere det. Da han var hvalp fik han 3 gange om dagen.
dec 2011
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 126 Svar: 736
Jeg er ikke fan af at hundene har mad tilgængelig hele tiden.
aug 2017
Følger: 10 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 32
jun 2016
Følger: 2 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 39 Svar: 349
Om det hjælper på renlighed er vel lidt forskelligt, Bandit var meget usikker og havde derfor svært ved at blive renlig, han var 7-8 måneder da han blev renlig.
Monty var ikke særlig usikker og var vant til at være meget udenfor, han var 4-5 måneder da han blev renlig.
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Renlighed er en ting, men også aktivering og træning i hverdagen...
Jeg ønsker at min hund skal betragte maden som en eftertragter ressource som den skal arbejde for at få.
jul 2009
Følger: 20 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 78 Svar: 3.291
Mange af os med små hunde har nok siddet på gulvet, og jublet, når kræet spiste et lille stykke tørfoder.
Hos nogle virker det, at man fodrer 3-4 gange om dagen, hos andre virker det, hvis der står mad fremme hele tiden.
Her har hundene adgang til mad hele tiden, jeg har tidligere haft hvalpe, og har ikke haft problemer med at få den renlig.
Ergo skal du gøre, som det passer bedst hos jer, det vigtigste er, at den lille fyr får noget at spise.
En hundehvalp virker, når der kommer noget fornuftigt ud af bagenden
aug 2017
Følger: 10 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 32
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1319 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.629
sep 2017
Følgere: 523 Emner: 137 Svar: 10.233
En hvalp bør fodres 3-4 gange om dagen, og spiser den ikke op i løbet af 10-15 minutter, fjerner man maden.
Der er mange fordele ved at servere maden: det er nemmere at arbejde med renligheden (de 11 timer passer nok ok), hunden lærer at yde noget for maden og spiseglæden bliver større.
Min den store har aldrig syntes at mad var særlig fedt, og jeg har kæmpet for at få hende til at spise. Da nummer to kom til, kom der lidt konkurrence om maden, og det hjalp. Men først da jeg indførte vådfoder som morgenmad, og tørfoder i aktivitetsbolde til aftensmad, blev det virkelig til en fest. Ved hvert måltid har jeg et par hunde der hyler, piver, gør og hepper, fordi de GLÆDER sig til at spise.
jul 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 93
dec 2010
Følger: 89 Følgere: 66 Hunde: 4 Emner: 1 Svar: 932
men de kommer muligvis os ud om natten. men der er nogle som bor i . hus heller bolig hvor der ikke er en have (:
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.758
Og når man fodrer varieret, fx med råt kød, så giver det sig selv at maden ikke kan stå fremme. Den ædes når den serveres, færdig, tak.
jun 2010
Følger: 42 Følgere: 62 Hunde: 11 Emner: 383 Svar: 3.516
Adgang til mad