{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mavedrejning
  • #1   4. dec 2017 Hvis hunden stadig er oppe at kører er der stadig en højere risiko for mavedrejning idet den måske sluger maden hurtigt.

• #2   4. dec 2017 Desværre er fakta at man stadig ved ufattelig lidt om, hvad der trigger en mavedrejning og der har gennem årene været forskellige råd, som har været noget svingende underbygget.

Mit bud er, at den anbefaling kommer af at man ved, at kroppen ikke fordøjer så længe der fiser stresshormon rundt i kroppen. Det betyder så, at maden befinder sig i længere tid i ufordøjet form i mavesækken og dermed øger risikoen.

Det er et gæt - desværre er der ikke så meget andet end gæt at hænge hatten på...

• #3   4. dec 2017 Godt bud. Det var også den enste ting jeg kunne finde på. Men altså, en ulv eller andre dyr ligger da ikke og chiller 1 time før der åbnes op for buffeten.

Ser man det mere hyppigt ved bestemte racer? Jeg forestiller mig store hunde med store bryskasser/maver.

• #4   4. dec 2017 Der er racer, der er disponerede og også her gætter man på at det handler om hunde, med stort brystomfang og derfor meget plads i brysthulen..

Min egen race er relativt disponeret. Men den, der vel topper listen er jo nok grand danois...

• #8   4. dec 2017 Jeg anede det heller ikke for min sluger uanset tidspunkt. Fordelen ved at fodre efter tur er at der er garanti for at hun sover en time efter spisning

• #9   4. dec 2017 Topslædehunde bliver fodret inden for 20 min efter udfoldelse og det vil sige op til 50 km med en snithastighed op til 30/32 km/t

• #12   5. dec 2017 Fik engang at vide det var vigtigt at skifte foder over tid, iblandet det gamle, men har har siden hørt man bare kan skifte fra dag til dag hvis det er det man vil, men de sagde det gav mavedrejning?

Min nye Basse er halv lab og halvt Rottweiler, han hugger noget i sig øjeblikkeligt han kommer ind fra løbetur, 8-10 stykker, 2-3 mundfulde max.

Kommentér på:
Mavedrejning

Annonce