Behandle allergi overfor hund {{forumTopicSubject}}
Er der nogen herinde som har erfaringer med at
behandle en allergi overfor hunde?
Vi står i den situation at vi har måtte sige farvel til vores gamle 12 årige tæve og vi er derfor ved at kigge os omkring efter en ny hund.
Desværre udviklede min kone en allergi over for vores gamle hund i løbet af de 12 år vi havde hende. Hun kunne godt være i samme rum osv, men hun reagerede ved direkte kontakt.
Vi ønsker os brændende en ny hund, men vi skal jo alle kunne være her.
Jeg har prøvet at google emnet og der kommer feks. ting frem som Sensistop og AllergiKompagniet, men jeg kunne godt tænke mig at høre fra folk som har prøvet det
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 1.451
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.758
Først når I ved det, kan I vælge race.
Jeg har det svært med at allergikere køber hundehvalp. Jeg kan godt forstå at man gerne vil leve livet færdig sammen med den hund man har, men hvorfor starte forfra, når man ved man bliver syg af det?
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
Jeg synes hun skal snakke med sin læge om hvad muligheder der er. Og hvis i vælger at købe hund, så må i ud og besøge en masse opdrættere af forskellige racetyper som både passer ind i jeres liv, og som hun måske er knap så reaktiv på.
jul 2009
Følger: 20 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 78 Svar: 3.280
Hvis I så kommer frem til, at I skal have en ny hund, så find nogle racer, som I kunne tænke jer, og så skal I besøge opdrættere. Men nu kommer det mærkelige, hvis I finder ud af, at det fx skal være en puddel, så skal I besøge den valgte opdrætter flere gange, og gerne i længere tid, hvor din kone virkelig er i nærkontakt med hundene. Min erfaring er nemlig, at selvom man kan tåle den ene puddel, betyder det ikke automatisk, at man kan tåle alle puder.
Som Ginne også skriver, hvordan er planerne mht børn? Det er ikke sjovt, hvis man bliver nødt at afsætte hunden, fordi et evt barn udvikler allergi. Og tro mig, det er en umulig situation med at allergisk barn og et husdyr, som barnet ikke kan tåle.
nov 2017
Følger: 10 Emner: 2 Svar: 18
@Nicole
Hvilken behandling fik du?
Hvis det ikke kan løses køber vi selvfølgelig ikke hund igen, men det ville godt nok være trist
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 89 Hunde: 2 Emner: 159 Svar: 2.252
Eks. havde vi en Westie i 14 år, der var intet problem. Den næste Westie reagerede min bror astmatisk på: og det var jo ellers samme race...
Allergi er lort, lort, lort, lort..... !!!
Jeg selv voksede heldigvis fra hunde og katte allergi (7-9-13)...
Behandle allergi overfor hund