1.030 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Slidgigt og foder? Slidgigt og foder?

Da Torro fyldte et år for nogle uger siden, har han været i røntgen for tjekke kroppen igennem. De fandt desværre en lille bitte smule slidgigt i ryggen. Jeg er derfor på udkig efter noget godt foder - så jeg kan forebygge så meget som muligt. Han går absolut ikke på trapper. Han får flexadin som tilskud og skaga olie i foderet.
Så jeg leder foder der er godt mod leddene - men også mod pelsen og der skal være ret meget krudt i, da han stadig vokser og har tendens til at tabe sig. Jeg har kigget en smule på Arion joint and mobility - men de skriver intet om pelspleje. Nogen der har erfaringer med lignede dilemmaer?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • plæneklipper knivslibning 500 kr.
  • Afmontering af induktionskogeplade og installation af ny induktionskogeplade samt opsætning af kontakt på væg til samme. 1.000 kr.
  • Flytte kommoder mm. 2.293 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Slidgigt og foder?
  • #1   20. nov 2017 J/D fra Hills feks.

• #3   20. nov 2017 Zenta: Hmmm... Det ser fint ud - men havde ikke lige tænkt at han skulle have foder med reduceret fedtindhold, da han er mere end til den slanke side... Men tak for dit bud smiley

• #4   20. nov 2017 Den findes også som normal smiley

• #5   20. nov 2017 Emma med Kenzie - tænker du det er nok med tilskud som Flexadin og skaga olie? Eller skal han have andet tilsku? Mange tak for dit svar smiley

• #6   20. nov 2017 Du skal gå udenom den der hedder reduced

• #8   20. nov 2017 Jeg er kæmpe fan af J/D. Min har været smertefri i mange år efterhånden - han har været på det i omkring 7 år nu.
    Han har super fin pels, skider to gange om dagen og holder fin huld. Han er til den slanke side, hvilket jo er super i forhold til hans skavanker (løse knæskaller og traume i ryggen)

• #9   20. nov 2017 Hov og det er den almindelig slags - ikke kalorielet

• #11   20. nov 2017 Royal Canin joint mobility

Det er ihvertfald rigtigt godt til vores malle smiley

• #12   20. nov 2017 Et år gammel og allerede slidgigt? Det var ikke godt. Hvad siger opdrætter??
    Jeg ville straks begynde at give StrongJoint. Det har gjort mirakler hos mange hunde.

Hvad er hunden vokset op på?

• #13   20. nov 2017 Jeg ville give Orijen eller Acana, da det indeholder mere glokusamin end hills og lignende. Derudover er det naturligt og har et bedre animalsk indhold.

Jeg undre mig dog også over at den kun er 1 år og allerede har slidgigt i ryggen - der er jo noget galt, det kommer ikke bare uden grund?

Udover Acana/orijen vill jeg måske give grønlæbet musling.

• #14   20. nov 2017 orijen/Acana - indeholder mere glucosamin end mange andre produkter. Essentials er også rig på MSM og chondroitin. Men hvad jeg høre så skal særligt glucosamin gives som tilskud fordi der skal store mængder til før det batter.
    Og ellers har mange mærker en variant tilegnet hunde med led problemer.

Du kan også sørge for at holde hunden slank og sørge for moderat motion, særligt i en styrke form som svømning og gå på bakker. En fejl nogen begår er at holde hunden stillestående for at skåne den. Man skal ikke lege voldsomt, men sørge for at muskulaturen bliver brugt.

• #15   20. nov 2017 Min hund har også gigt og jeg giver ikke noget særligt foder. Han får en blanding af tørfoder, vådfoder og råt kød, men intet der er decideret til leddene. I stedet får han to forskellige tilskud og smertestillende efter behov. Det fungerer helt fint for os smiley

Han får flexadin advanced og dog stride plus.

Derudover kan du også give cartrophen indsprøjtninger.

Back on track dækkener skulle også være gode til gigt, men det har jeg ikke selv erfaring med.

• #16   20. nov 2017 Mange tak for jeres gode råd. Torro er en halv gade hund fra Portugal, der er derfor ingen stamtavle og opdrætter fralagde alt ansvar ved salg - derfor havde jeg ingen forventning om sundhed, men ville give ham et godt liv, så længe som muligt. Dyrlægen siger at prognosen er god, det er så lidt - at det næsten ikke var til at se. Hun foreslog også kun at vi skiftede foder og gav tilskud - det er ikke fordi det nødvendigt. Jeg vil bare gerne forebygge så meget som muligt - da jeg ingen kendskab har til gigt. Det er kommet af alt for meget motion som lille hvalp, trapper og tæsk i Portugal - altså ikke noget jeg har budt ham. Han har heller ingen smerter eller er hæmmet af det. Men da han ikke fejler andet, vil jeg gerne have ham i lang tid. Han får dagligt motion og bliver ikke holdt i ro - jeg har kigget på svømmehal, men syntes det er afsindigt dyrt. Jeg siger tak for jeres svar og har i samarbejde med foderkonsulent kommet frem til almindelig foder og tilskud smiley
    Har I flere råd eller tips, modtages de med kyshånd smiley

• #17   21. nov 2017 Gang i lavt vand og sand kan give nogle af de samme fordele som svømning.

Kommentér på:
Slidgigt og foder?

Annonce