1.702 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

Laura B
Laura B
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Jeres syn på GPS tracking af hunde. Jeres syn på GPS tracking af hunde.

Jeg vil rigtig gerne høre om jeres meninger i forhold til GPS tracking af hunde.

P.t. er der et marked med halsbånd samt hundeskilte.
Hundeskiltene har en QR kode hvor det kræver en har fundet hunden som scanner koden for at ejeren kan se hvor deres hund befinder sig.

Halsbåndet der kan man selv tracke sin hund når man har lyst, alt efter udbyderen kan det være en app eller konto man skal oprette f.eks.

Mange er på abbonnement og derfor ikke en engangs ydelse.

Jeg studerer til multimediedesigner, og denne uges gruppe projekt er at få en idé til et salgbart produkt.
Vores idé går ud på, at registrerings chippen som man skyder ind i sit kæledyr i dag, skulle videreudvikles så den indeholdte en GPS.
Derved kunne man finde sit kæledyr når det enten løb væk eller blev stjålet, fordelen frem for halsbånd og hundeskilte er at den er usynlig, dvs. tyven kan ikke bare fjerne den og smide den væk.
Samtidig med tyven ikke vil kunne se om hunden kan spores eller ej.

Men vi har behov for lidt feedback på om der er noget som vi måske har overset eller om i har nogen forbehold for sådan et produkt, samt hvad der taler både for/imod.
Vil også godt høre hvad i tænker om de alternativer som allerede findes i dag. smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • buske med rødder graves op og fjernes 3.000 kr.
  • Montering af hasvik skydedøre. 300 kr.
  • Hurtig løsning af småopgaver 1.050 kr.
  • elektriker 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeres syn på GPS tracking af hunde.
  • #3   16. nov 2017 Ingen metoder er fuldstændig sikre, men jeg ville hjertens gerne betale gode penge, for at mine hunde havde en GPS i chippen.

En grå, lad os forestille os at Pablo, som vel er ham du henviser til, havde haft en GPS, så ville man faktisk kunne have sporet ham op til det øjeblik hvor chippen blev skåret ud. Det ville have været en hjælp, uanset hvordan man vender og drejer den.

• #5   16. nov 2017 Problemet med den ide er som John så klogt siger, hvordan vil i få strøm til GPS'en inde i hunden? smiley

• Laura B
    Laura B Tilmeldt:
    apr 2009

#6   16. nov 2017 JohN-p

Det er der skam taget højde for ;), vi drager inspiration fra den menneskelige chip der allerede findes og som allerede er i brug.
    Den genoplader sig selv, umiddelbart hvad jeg kunne forstå ud fra elektroder i kroppen.

En grå schæfer:

smiley Okay tak, chipscanner noteret, dog tror jeg ikke vi ville kunne gøre noget ved lige dén udfordring D;

• Laura B
    Laura B Tilmeldt:
    apr 2009

#8   16. nov 2017 En grå schæfer:
    Ahh det havde vi selvfølgelig ikke tænkt på at man som "forbruger" måske ikke selv kan vælge. Idéen var netop man selv kunne kontakte sin dyrlæge om at man godt ville have den, det var sådan set bare tænkt så man ikke skulle have flere chips i kroppen på kæledyret smiley
    Men jeg kan da godt se det måske er smartere at adskille de to smiley

• Laura B
    Laura B Tilmeldt:
    apr 2009

#11   16. nov 2017 J0hN-p

Er også helt i orden smiley den til mennesker hedder RFID human microchip smiley

profilbillede
  • #15   16. nov 2017 #12
    Det der med kattelemmen, der registrerer kattens chip, er mig bekendt på markedet.

NB! Der tages forbehold for, at jeg har dagdrømt det. Koffeinsuset er mageløst

• #16   16. nov 2017 Så for at en sådan skulle kunne virke skal der være elektroder som går ud af chippen og ud i kroppen på dyret?
    Hvis det er tilfældet står jeg af.
    Et er en chip som er lukket og forseglet og forhåbentlig ikke render rundt G skaber ravage. Men det andet synes jeg bliver for utrykt.

• #18   16. nov 2017 Ok, Linda
    Thank you, cafe noir smiley

• #19   16. nov 2017 Jeg ved altid hvor Jessie er. Men ja hvis der f.eks. skete indbrud og hunden løb ud, så ville det da være fantastisk at have en GPS chip.

• #21   16. nov 2017 Det handler om at få et batteri småt nok.
    At oplade det trådløst burde ikke være et problem, meningen er jo at man finder hunden efter timer og ikke dage eller uger.

Personligt ville jeg foretrække en, der følger med chippen.
    Det er så rigeligt et indgreb imo.

• #22   16. nov 2017 Hundens kropsvarme burde kunne generere energi nok til den nødvendige lille chip. Desuden kan man måske opfange noget kinetisk energi. Desværre er termostaten i min loddestation lidt ustabil, og jeg står faktisk og er på vej ud af laboratoriet.
    Det må blive en anden dag, at mikroenergifremstillingsprocessen færdiggøres smiley

• #23   16. nov 2017 Der er penge i skidtet Søren, sæt i gang smiley

• #26   16. nov 2017 #23
    Så må jeg starte noget fundraising. Sådan en loddestation er ikke helt billig. Den kan let løbe op i et par tusinde smiley

• #27   16. nov 2017 Også en lille tanke- hvis nu hunden dratter om ude på strøjfeturen. VIL chippen så gå ud?ig er det i sådan en situation sikkert nok for naturens dyr at indtage anordningen? For det er jo somregl der kødet fra døde dyr i naturen ender.

• #31   16. nov 2017 Sofia, sådan en til mennesker ville der skulle en dommerkendelse til at søge efter..

Det ville kunne redde liv.

Men ja, masser af etiske overvejelser.

• #36   16. nov 2017 "med et marked til katte og kattelemme, så man kunne programmere kattelemme til at åbne for bestemte chipkoder"

Det findes allerede. smiley

• #37   16. nov 2017 Jeg kan slet ikke se meningen med gps på andet end jagthunde og lign., der sendes ud på selvstændige opgaver på private områder.
    Alle øvrige skal jo være bag hegn, under kontrol eller i snor.
    Det er for besværligt med batteri og abonnement, som teknikken er nu.
    Hvis alt kunne foregå via chippen uden batteri og løbende udgifter, synes jeg det ville være fantastisk. Mange forsvundne hunde ville kunne finde hurtigere hjem på den måde.

• #39   16. nov 2017 Jep, Batdog smiley

http://www.bitiba.dk/shop/kattetilbehoer/kattelemme_kattenet/kattelemme/sureflap/429074?gclid=EAIaIQobChMIgqr4movD1wIVIyjTCh2qjwB7EAQYASABEgIcw_D_BwE

Vi købte en (muligvis et andet mærke) for flere år siden, men har dog aldrig fået sat den op smiley

• #40   16. nov 2017 Den med kattelemmen og chip findes allerede ja.

• #41   16. nov 2017 Vi har 2 stk sureflap til kattene fordi de skal have hver deres slags mad. Så vi har lavet et bar kasser til den m hvor kattelemmen er sat i. De styres enten af en chip der er sag under huden på katten eller et vedhæng i halsbånd. Det er ret smart smiley En kattelem kan vidst huske 20 eller 25 chipnumre.

• #42   16. nov 2017 Den jeg har linket til, kan gemme 32 chipnumre smiley

• #43   16. nov 2017 Så kan vores også - for den er magen til. Beklager min dårlige hukommelse og at jeg er for doven til at åbne linket smiley

• #47   16. nov 2017 Sureflap er nævnt ser jeg. Så kan jeg sagtens slette mit svar

• MM
    MM Tilmeldt:
    sep 2009

Følgere: 8 Emner: 1 Svar: 99
    #48   16. nov 2017 Jeg har GPS tracker på min hund (i halsbånd), der er vidst batteri i. Kan se i den tilhørende app hvor hun befinder sig. smiley

• #49   16. nov 2017 I skal først og fremmest arbejde sammen med nogle ingeniør studerede eller lignede, for at løse det problem ingen har kunnet løse, nemlig senderen og energien til den, der skal kommunikere via GSM, eller noget nyt
    Og ideen med at lave et nyt register hvor man erstatter det lovpligtige hunde skilt med en QR code forstår jeg ikke hvordan det kan være nemmere

• #50   17. nov 2017 Hvis det kom, ville min få skudt en GPS i med det samme!

• #51   17. nov 2017 Jeg var usikker første gang ziva skulle ud på en mark og slippes. Ville hun bare stikke af? Var ret sikker men så alligevel. Jeg har en gps til mine nøgler jeg satte i hendes halsbånd. Så kan jeg både bedre GPS om at sige dyyyt og vise mig på min tlf hvor den er. De første rigtige jagter gør jeg det samme. Resten er tiden behøver hun ikke mere elektronik i kroppen før jeg kender bivirkninger.

Men jeg kan godt se det er smart. Har engang samlet en labrador op på en tank der aldrig var stukket af men pga vanvittigt torden var den blevet bange og var hoppet over hegnet. Ejer var vanvittigt lykkelig da jeg ringede og sagde jeg havde en glad ven der gerne ville nusses og sikkert gerne hjem igen.

Jeg tror der er et potentielt markedet for hver 10. Hund

• #52   17. nov 2017 Det er da en fremragende ide!

Vi ville helt sikkert gøre det, og det tror jeg at mange med Tavlehunde ville gøre, hvis prisen kunne komme under 2000 kr i implementering, og dertil kunne man så køre med et abonnement på lad os sige 98 kr om måneden.

Husk også, at i formodenligt vil kunne lave aftaler med forsikringsselskaber og førende tavle hunde klubber.

Nu tror jeg, at et realistisk tal vil være 20 procent af alle tavle hunde, men lad os bare holde den på 10 procent.

Det er vil cirka 220.000 tavlehunde i DK, og der vil 22.000 gps hunde vil give en omsætning ved implementering af chip på:

22000 x 2000 = 44.000.000 kr.

Månedlig omsætning ved 20% (lavt sat tror jeg) der vælger abonnement:

4.400 x 98 = 431.200 kr lig med 5.174.000 om året.

Der ud overer der jo et hav af andre muligheder. Katte, heste Zoologiske havers dyr, forskningsprojekter osv. Er i vilde i varmen. smiley

Det er det vi iværksættere kalder en fin case.... smiley

Jeg kan ikke se noget der taler i mod (der er jo ikke moralske udfordringer som vi ser ved mennesker omkring overvågning), så jeg tror ikke at der er noget i skal være nervøse for der.

Sikkerheden omkring systemet skal være højt til gengæld (altså hvor softwaren ligger oploaded, for kan ejer finde sin hund, så kan andre også bryde systemet ellers og så kan de også finde en hund hvis det er det de vil. Der kan der være noget omkring det, skal jeg tage de mørke briller på.

Men der er en del gode udbydere hvor sikkerheden er sindsyg høj, så det er en lille ting.

Om i så kan løse det teknisk, se det er jeg mere spændt på, men det er jo hvad iværksættere gør. Finder en løsning på det andre ikke troede muligt.

Held og lykke med Jeres projekt! Det har potentiale!

• #53   17. nov 2017 Enig med John, det kan ikke lade sig gøre pt. Den menneskelige chip I snakker om kan ikke holde så længe og ærlig talt, så vil jeg ikke byde min hund at skulle have sådan noget opereret ud flere gange i livet. Den har desuden også kun en begrænset afstand, så den vil ikke kunne følges hele tiden, men når en modtager er inden for ret kort afstand.
    Vi undersøgte det på ingeniørstudiet og måtte opgive ret hurtigt

Kommentér på:
Jeres syn på GPS tracking af hunde.

Annonce