{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vokseværk
  • #1   10. nov 2017 Hold da op, hun vokser godt smiley

• #2   10. nov 2017 ja det er vildt.. Og spørger du mig vokser hun ALT for godt????

håber hun holder en lang voksepause..

mor er 42,7
    far 41 - men kendt for at avle hunde under 41 så det håber jeg holder stik, men er lidt betænkelig..

• #3   11. nov 2017 Hvad måler hun nu?
    Med 16 uger er hun langt fra færdig med at vokse.
    Hvad fodrer du med?
    Kan en ikke-godkendt race udstilles, så højden overhovedet bliver et issue?

Min race er 10 cm højere i voksen tilstand end din. Hvalpene vokser ca. en cm i ugen fra 12-20 uger. Herefter bremses væksten til en halv cm i ugen ca. Når de er seks mdr gamle, vokser de kun 2-5 cm endnu, før de står i fuld højde.

• #4   11. nov 2017 Tænker bestemt heller ikke hun er færdig med at vokse endnu. Vores Sif tager ikke såå meget i højden mere men det gik STÆRKT de første 6 måneder til trods for at vi var meget opmærksomme på foder. Hun gik i løb som 6 måneders og har ikke haft samme fart på siden da. Hun sætter lidt mere i bredden nu. Heldigvis smiley

• #6   11. nov 2017 det har betydning for mit plan om Agility hund ????

racen er godkendt men kan først udstilles fra Januar 2018

• #7   11. nov 2017 nej hun er ikke færdig med at vokse, men med den fart må hun gerne liiige holde en pause ????

• #8   11. nov 2017 hun er godt 35 cm

• #9   11. nov 2017 og nårh ja - hun bliver barfet ??

• #10   11. nov 2017 Jeg har set rigtigt mange huskies vokse sig højere end deres bagland og også vokse ud over racestandarden på ren barf. Jeg aner ikke hvorfor, men de må jo blive tilført for meget energi eller lign.
    Derfor fodrer jeg mine hvalpe med primært tørt (large breed hvalpefoder designet til rolig vækst på hurtigtvoksende racer) i deres første halve år, suppleret med råt. Det giver en mere stabil vækst. Når leddene er færdigudviklet, kan jeg fylde alt muligt andet på.

Måske det er det samme med din race.
    Du kan godt forvente at hun bliver højere end sine forældre, med den højde hun har nu. Så må du stille i en anden klasse i Agility smiley
    Hunde holder ikke pauser i deres vækstperiode. De vokser stabilt og konstant indtil vækstperioden er ovre.

• #11   11. nov 2017 Har opdrætter ikke en ide om, hvordan racen/linjen udvikler sig?

Bianchi, min yngste var 41 cm. høj og vejede 11 kg, som 16 uger, hun er nu som 15 måneder 49 cm. og 15,5 kg og er ikke vokset i hverken højde eller vægt de sidste 5 måneder.
    Hendes mor Ghini lagde kun 1 cm til i højden efter de 6 måneder, men blev et par kilo tungere.

• #12   11. nov 2017 racen skulle gerne holde sig i mellem højde - altså under 43cm.
    Men der er vel afstikkere v. alle racer.

i sidste kuld (på anden tæve) var/er der både små og mellem hunde..

jeg håber dog på hun sætter farten ned..

er ikke sikker på jeg stiller hende til Agility hvis hun liiige ligger på grænsen af stor hund, da jeg synes det bliver for hårdt for dem med den springhøjder, men lad os nu se hvad der sker...

jeg ved godt de ikke holder voksepause, men man har vel lov at håbe??????

det skal siges de andre fra dette kuld også vokser helt vildt og de fleste er faktisk større en Jitsu..

• #13   11. nov 2017 Kayzer og hans to andre søskende blev også større end forældrene. Kun én (ud af fire) blev mindre og fik en hel anden (men flot) næseparti. Det er lidt sjovt.

Kayzer er 41 cm og hans forældre er 38-39.

• #14   11. nov 2017 krydser stadig fingre ??????

• #15   11. nov 2017 ved sheltien bruges der som tommelfingeregl af ved 3 måneder er det højden + 10 cm, ved 4 måneder højden + 6 cm, jeg ved selvfølgelig ikke om denne målestok kan bruges ved andre racer

Kommentér på:
vokseværk

Annonce