{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.070 visninger | Oprettet:

Vi har dyrepoliti, men {{forumTopicSubject}}

Jeg blev inspireret af en tråd herinde, og skrev det her på et andet forum, hvor jeg fik ret positiv respons:

Behøver vi virkelig endnu et dyrepoliti i Danmark? Jeg har det lidt sådan at vi i forvejen har et væld af dyrevelfærdsorganisationer, samt levnedsmiddelstyrelsens dyrevelfærdsrejsehold og justitsministeriets dyrevelfærdskontor (som dog kun har været i gang i få måneder), og at disse bør opgraderes frem for at man i et væk efterlyser en køreklar færdigpakke magen til eksemplerne fra Animal Planet, hvor der åbenbart reageres på samtlige opkald (hvis man da tror på alt hvad man ser i flimmeren).
Jeg læser enormt mange klager over at Dyrenes Beskyttelse og politiet ikke er ret hjælpsomme, men jeg oplever aldrig at der i samme stund reflekteres over hvorfor. Har man manglede beviser (der har været et enkelt eller to tilælde herinde)? Har de haft for travlt? Har de bare været dovne? og i allerhøjeste grad, hvad kan man selv gøre ved det? (fremfor at hoppe på internettet for at klage)

Jeg har en idé om at vejen frem ikke er endnu en storm af underskrifter om at oprette endnu en organisation, men måske snarere mere støtte til de kontorer/firmaer der i forvejen er.
Kunne det ikke være interessant hvis der eksempelvis blev lavet en underskriftsindsamling til DR1 eller TV2 om at lave en dokumentarserie der følger Dyrenes Beskyttelse, Politiet eller Justitsministeriets Dyrevelfærdskontor på dyre-relaterede opgaver (eller dem alle?). Det ville opnå flere ting som f.eks mere fokus på Dyrevelfærd i DK, og de mennesker der forsøger at bekæmpe dyreplageri, samt en øget interesse for selve organisationerne.
Det er jo så *in* at lave programmer om kæledyr i disse dage, og vi ved at folk elsker at blive forarget over det de ser i fjernsynet, at det faktisk overrasker mig at et af de danske programmer ikke allerede har gjort det.


Hvad synes i?

(jeg har tænkt mig at udfærdige en rapport i løbet af året vedr hvilke forbedringer der skal til og foreslag til hvordan de kan opnås, og om fjernsyn kan være en hjælp.. Hvis andre har et godt foreslag vil jeg rigtig gerne høre det, for der skal sikkert nok være en vinkel jeg mangler)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vi har dyrepoliti, men
  • #1   30. dec 2006 og forresten:
    Fødevarestyrelsens dyrevelfærdsrejsehold: (link fjernet)

    Justitsministeriets dyrevelfærdskontor (NYT): (link fjernet)


  • #2   30. dec 2006 om igen.. link nr 2 = (link fjernet)

  • #3   30. dec 2006 90 visninger, men ikke én med en holdning..

    Jeg skulle nok have lavet en debat om hundetøj i stedet.. Der ved folk efterhånden hvad de skal synes. smiley


  • #4   30. dec 2006 Det er åbenbart nemmere at sætte en underskrift end at have en holdning til emnet..

  • #5   30. dec 2006 smiley

    Hej Mie!

    Nå, men så må jeg tilbage når jeg har lavet forarbejdet. Så kan det jo være at jeg enten har ret eller tager fejl eller har glemt noget vigtigt


  • #6   30. dec 2006 Som jeg yntrede andetsteds så synes jeg at det er en rigtig god ide!

    Fjernsyn er så stærkt et medie at det ville være oplagt at forsøge at få dem til at samarbejde om at skabe fokus og debat om dyrevelfærden.
    Samtidig så er det blevet "in" at lave internetunderskriftindsamlinger, så der findes efterhånden en indsamling om hvert et tilgængeligt emne, sågar om der skal være birkes på rundstykker eller ej, hvilket gør at disse ikke har den ønskede gennemslagskraft.

    Derfor mener jeg at det er en super god ide at flytte fokus mod medierne og det politiske pres dette kan medføre..


  • #7   30. dec 2006 Smukt skrevet, og jeg er HELT enig

  • #8   30. dec 2006 hej søster... jeg hører tit om at folk er utilfredse med dyrenes beskyttelse...(arbejder der)..vi har kredsformænd som tager ud til steder hvor man har mistanke om vanrøgt eller mishandling..synes det er en rigtig god ide du kommer med... vil gerne forhøre mig om det kan lade sig gøre...

  • #9   30. dec 2006 Jeg vil da gerne sige min mening =)
    - Som altid *GG*

    Jeg synes bestemt ikke vi behøver flere organisationer omkring dyrevælfærd i Danmark, men kunne vældig gerne tænke mig mere bemanding, striksere "sheriffer", større bøder og alvorlige straffe for alvorlige forbrydelser...

    Jeg har gang på gang meldt folk og fæ når jeg ser udmagrede heste med hove som stylter gå på marken, og når jeg VED !!!!! at en der bor på min gade sparker sin stakkels golden når den ikke lystrer *græd græd*
    - Får desværre samme svar - det har vi ikke mandskab til lige nu, eller det er en sag for politiet; der så siger : Det ka vi sgutte ta os a da (vi er jo fyyyynboer)

    Såååå... Støt op på det vi har og giv dem beføjelse til at gøre mere, hank op i sanktioner og straffe og så er vi skam godt på vej =)


  • #10   30. dec 2006 forresten fremlægger lene espersen lovforslag om kreaturtransporter...så det er da et skridt i den rigtige retning...smil

  • #11   30. dec 2006 jeg støtter 100% op omkring dit forslag...

  • #12   30. dec 2006 kira & thomas men mest kira P

    Det må du meget meget gerne!.. Jeg tilføjer dig lige så jeg kan kontakte dig når jeg kommer i gang, hvis det er ok?

    Jeg er pt i gang med eksaminer, men regner med at begynde mit research så snart jeg er færdig (i starten af februar)

    *Nina & Kaoz på Fyn *

    Jeg kan kun forestille mig hvor frustrerende det må være at opleve. Jeg har (heldigvis) aldrig været nød til at melde nogen, derfor kan jeg kun bygge på andres erfaringer. Så, jo flere des bedre.


  • #13   30. dec 2006 søster... helt iorden...ja det kan sommetider være en sur tjans...men så længe vi prøver at forbedre vores dyrevelfærd, så går det....har skrevet en mail til vores direktør omkring damiliedyr og forbedring på det plan...venter stadig på svar...vi har lagt meget pres på politikerne og vi har da også taget et par skridt frem..problemet er jo bare at vi er en privat organisation og har kun den økonomiske støtte vi for fra vores medlemmer...så medierne vil da være et rigtigt godt bud...
    kira


  • #14   30. dec 2006 Søster - Ja hvis jeg ikke vidste bedre ville jeg drage til selvtægt, men det fører jo intet godt med sig i sidste ende =(

    Regner da også med at politiet ENGANG vil kigge lidt på "hr. træsko" for har sgu ondt af den hund =(
    - Klager dog med jævne mellemrum, så på et tidspunkt må de jo gøre noget - om ikk andet så for at slippe for mig ; )


  • #15   30. dec 2006 Mange tak til jer der svarede. Jeg tror at tråden er død nu. smiley

  • #17   28. apr 2015 Og de er i øvrigt rigtig flinke til at tage hånd om de sager der ender på deres bord. Jeg har meldt en sag som endte hos roskildes dyrepoliti og de følger stadig op (her et år senere.) til alt held for de dyr på omtalte ejendom.

  • #19   28. apr 2015 Rigtigt! Skal man råbe om noget kunne man bede om at lade dem få flere midler og beføjelser.

Kommentér på:
Vi har dyrepoliti, men

Annonce