{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.169 visninger | Oprettet:

Dyrepoliti {{forumTopicSubject}}

Der er så meget snak i medierne omkring msukelhunde, og der er sikkert andre misligeholdte dyr rundt om i landet. Efter og i nogle år have set programmer på animal planet der hedder dyre hospitalet i phonix og andre byer i usa, tænker jeg bare om ikke man snart burde undersøge og oprette lign fortagende i danmark. Medierne er gode til bringe de få eksempler der når medierne og befolkningen, men hvad med alle dem vi ikke ved af, har de ikke også ret til et ordenligt liv og forhold. eftersom dyr ikke selv kan tale deres sag, burde man tage initiativ til dette. Personlig synes jeg det vil være et job man kunne være motiveret og lægge sit hjerte i. Hvis der sku være andre af jer der har det på samme måde, vil jeg prøve undersøge hvad det ville kræve af kapital, foranstaltninger og hvordan man juridisk kunne lave det samarbejde man ser dyrepoliti og politi har i usa. Disse ting er ikke umulige og få på benene, har snakket med en advokat om hvorvidt der vil være sandsynlighed for få sådan et projekt på benene. Men det kræver først og fremmest opbakning og engagerede folk. Dyre læger, samt faciliteter er ikke problemet, pengene er heller ikke problemet. Det eneste problem er om opbakningen vil være der, og om den danske befolkning er interesserede i at man varetog dyrenes interesse på den måde, eller om folk er ligeglade.
Til og starte med vil jeres mening og synspunkter på dette emne hjælpe mig til om jeg skulle prøve få det op og stå. Har selv penge jeg har sparet op jeg ville lægge i det om nødvendigt, men har også prøvet kontakte forskellige grossister indenfor foder og forskellig udbydere af diverse udstyr til heste hunde katte osv mht sponsorater og lign. Har ikke fået et klart svar, da deres betænkeligheder ligger på om der er støtte fra befolkningen for det kunne blive en succes.

Mvh Mark

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyrepoliti
  • #1   13. feb 2010 problemet er bare: Hvor skal pengene komme fra?

• #2   13. feb 2010 Så mange frivillige er der jo ikke. Der er jo knapt nok frivillige nok til de hunde og katte internater samt alle dyreorganisationer vi har i forvejen

• #4   13. feb 2010 jeg har selv haft de samme tanker, og synes det kunne være fantastisk at få på benene. Jeg vil helt klart gerne støtte op om det.

• #6   13. feb 2010 Det lyder meget lyserødt?

Jeg er bestemt ikke negativ, men hvad hjælper "dyrepoliti" når lovgivningen på området er så vattet som den er?

Hvad kan man, lovmæssigt, gøre, hvis man får kendskab til en dyr, som mishandles?

Tør man gå ind i "inderkredsen" af de mennesker der arrangerer hundekampe herhjemme? Eller forbliver de lovløse?

Jeg synes at ideen er fin nok, men jeg tror ikke at der kommer meget opbakning før loven bliver lavey om:-(

• #7   13. feb 2010 nej der skal bruges så mange penge til et dyre politi at det ikke bliver nemt at stable på ben

• #8   13. feb 2010 så skal man lade dyre ejerne betal en exstre skat om året så det er dem der betalle

• #9   13. feb 2010 men hvorfor skal vi som er ansvarlige mennesker betale for andres uansvarlighed..

• #10   13. feb 2010 Hvad med og bruge penge og frivillig arbejde på de organitioner der allede findes. Jeg ved der i mange dyreværnsorganitioner mangler frivillige hænder. men de er der ikke. Hvorfor tror man så de hænder kommer fordi man starter noget nyt.

• #11   13. feb 2010 Synes det er en super god idé..

Dyrenes Beskyttelse er da til at lukke op og *BIIIIIIB* i smiley Dyrene skal være så tæt på døde før de rør en finger

• #12   13. feb 2010 For det første viser det sig jo i bl.a. England at dyrepolitiet ikke bare er lykken.

Det har jo vist sig at de kan være svære at få til at tage sager der ikke er fremme i medierne osv.

For den andet: et dyrepoliti må intet som det almindelig politi ikke må. De skal jo stadig overholde dansk lovgivning, og kan derfor ikke nemmere fjerne hunde, give bøder e.l. end det almindelige politi kan.
    Det vil koste en større sum penge at få sådan noget stablet på benene. Penge som var ligeså godt givet ud til det allerede eksisterende politi (som altså osse har betjente der er efteruddannet i dyrevelfærd).
    Hvis vores almindelige politi istedet fik disse penge, ville de jo osse have overskuddet til at prioritere dyrevelfærdssager.

Så jeg stemmer for at vi istedet bruger resourcerne på det politi vi allerede har

• L.L. J
    L.L. J Tilmeldt:
    feb 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #13   13. feb 2010 Jeg vil gerne selv ligge bil til, dække et område på 100 km ud fra eget hjem, der er ikke tale om, at anholde nogen, men ja holde opsyn, med en forening/gruppe i ryggen. Man kan jo ik bare som privat person, gå ind i et hus og se om de dyr der er der, har det godt!!! Synes det er en super ide, hvis der kan gives adgang til register, så er det muligt, at vide hvem der har dyr. På lige fod med, stikprøve kontrol i fødevaresektoren.Nogen skal tale dyrens sprog, de kan ikke selv tale for sig....

• #14   13. feb 2010 LLJ -så meld dig ved dyrenes beskyttelse e.l. De er som regel glade for frivillige hjælpere...

Politiet kan heller ikke bare vade ind hos tilfældige folk. Der skal skam osse være grund til at gå ind.

Så politi/dyrepoliti må heller ikke rende rundt og lave stikprøvekontroller i private hjem

• #15   13. feb 2010 <b>Det er jo fint at man kommer med sådane forslag, Men det virker bare ikke herhjemme, da lovgivningen er andreledes her - end den er i USA.

Her i DK har vi Dyrernes Beskyttelse, Kattens værn - internater, som fungere på en god måde.

Det vi manger er bare at der bliver strammet op på lovgivningen, og at man slår hårde ned på overtrædelse af hundeloven, også som den er idag..</b>

• #16   13. feb 2010 Du kan jo starte med at donere nogle midler til dyrenes beskyttelse, som har et godt samarbejde med politiet. De har et system, med frivillige kredsformænd som tager sig af henvendelser. Men man kan altså ikke gøre noget med tvang uden politiets medvirken.

• #17   14. feb 2010 Jeg kunne godt tænke mig en stramning af dyreværnsloven, og ikke mindst at dommerne brugte hårede straffe.
    Men vil man gøre en forskel for dyrene så støt de danske dyreværnsforeninger. Der er flere af de minder foreninger der lægger et stort frivillig stykke arbejde for dyrene.
    Men mangler hænder til foreks og besøge hundene fra internater når de er kommet i nye hjem. Hjælpe til ved div arrangementer,osv.

Kommentér på:
Dyrepoliti

Annonce