Dyrepoliti {{forumTopicSubject}}
Der er så meget snak i medierne omkring msukelhunde, og der er sikkert andre misligeholdte dyr rundt om i landet. Efter og i nogle år have set programmer på animal planet der hedder dyre hospitalet i phonix og andre byer i usa, tænker jeg bare om ikke man snart burde undersøge og oprette lign fortagende i danmark. Medierne er gode til bringe de få eksempler der når medierne og befolkningen, men hvad med alle dem vi ikke ved af, har de ikke også ret til et ordenligt liv og forhold. eftersom dyr ikke selv kan tale deres sag, burde man tage initiativ til dette. Personlig synes jeg det vil være et job man kunne være motiveret og lægge sit hjerte i. Hvis der sku være andre af jer der har det på samme måde, vil jeg prøve undersøge hvad det ville kræve af kapital, foranstaltninger og hvordan man juridisk kunne lave det samarbejde man ser dyrepoliti og politi har i usa. Disse ting er ikke umulige og få på benene, har snakket med en advokat om hvorvidt der vil være sandsynlighed for få sådan et projekt på benene. Men det kræver først og fremmest opbakning og engagerede folk. Dyre læger, samt faciliteter er ikke problemet, pengene er heller ikke problemet. Det eneste problem er om opbakningen vil være der, og om den danske befolkning er interesserede i at man varetog dyrenes interesse på den måde, eller om folk er ligeglade.
Til og starte med vil jeres mening og synspunkter på dette emne hjælpe mig til om jeg skulle prøve få det op og stå. Har selv penge jeg har sparet op jeg ville lægge i det om nødvendigt, men har også prøvet kontakte forskellige grossister indenfor foder og forskellig udbydere af diverse udstyr til heste hunde katte osv mht sponsorater og lign. Har ikke fået et klart svar, da deres betænkeligheder ligger på om der er støtte fra befolkningen for det kunne blive en succes.
Mvh Mark
aug 2007
Følger: 80 Følgere: 106 Hunde: 4 Emner: 480 Svar: 3.848
aug 2007
jun 2007
Følger: 39 Følgere: 38 Hunde: 1 Emner: 154 Svar: 1.970
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.617
Jeg er bestemt ikke negativ, men hvad hjælper "dyrepoliti" når lovgivningen på området er så vattet som den er?
Hvad kan man, lovmæssigt, gøre, hvis man får kendskab til en dyr, som mishandles?
Tør man gå ind i "inderkredsen" af de mennesker der arrangerer hundekampe herhjemme? Eller forbliver de lovløse?
Jeg synes at ideen er fin nok, men jeg tror ikke at der kommer meget opbakning før loven bliver lavey om:-(
nov 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 15 Svar: 399
nov 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 15 Svar: 399
aug 2007
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
dec 2007
Følger: 31 Følgere: 29 Hunde: 2 Emner: 26 Svar: 538
Dyrenes Beskyttelse er da til at lukke op og *BIIIIIIB* i Dyrene skal være så tæt på døde før de rør en finger
apr 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 233
Det har jo vist sig at de kan være svære at få til at tage sager der ikke er fremme i medierne osv.
For den andet: et dyrepoliti må intet som det almindelig politi ikke må. De skal jo stadig overholde dansk lovgivning, og kan derfor ikke nemmere fjerne hunde, give bøder e.l. end det almindelige politi kan.
Det vil koste en større sum penge at få sådan noget stablet på benene. Penge som var ligeså godt givet ud til det allerede eksisterende politi (som altså osse har betjente der er efteruddannet i dyrevelfærd).
Hvis vores almindelige politi istedet fik disse penge, ville de jo osse have overskuddet til at prioritere dyrevelfærdssager.
Så jeg stemmer for at vi istedet bruger resourcerne på det politi vi allerede har
feb 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
apr 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 233
Politiet kan heller ikke bare vade ind hos tilfældige folk. Der skal skam osse være grund til at gå ind.
Så politi/dyrepoliti må heller ikke rende rundt og lave stikprøvekontroller i private hjem
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.691
Her i DK har vi Dyrernes Beskyttelse, Kattens værn - internater, som fungere på en god måde.
Det vi manger er bare at der bliver strammet op på lovgivningen, og at man slår hårde ned på overtrædelse af hundeloven, også som den er idag..</b>
jan 2006
Følger: 40 Følgere: 37 Hunde: 6 Emner: 35 Svar: 547
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
Men vil man gøre en forskel for dyrene så støt de danske dyreværnsforeninger. Der er flere af de minder foreninger der lægger et stort frivillig stykke arbejde for dyrene.
Men mangler hænder til foreks og besøge hundene fra internater når de er kommet i nye hjem. Hjælpe til ved div arrangementer,osv.
Dyrepoliti