{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
570 visninger | Oprettet:

hun knurre og bider {{forumTopicSubject}}

Ja snubbie har fået hvalpe. de er nu 6 uger og hvergang de vil drikke ved hende knurre hun og bider efter dem.
Hun ser dem slet ikke og jorde hen over dem når man kommer.
Vi har givet hende mindst lige så meget opmærksomhed som før så hvad kan det være.
Noget man skal reagere på og hvordan?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hun knurre og bider
  • #1   29. dec 2006 Hejsa. Da jeg besøgte min opdrætter sagde hun det samme, hun forklarede at det var fordi de begyndte at blive "hårde" ved hende når de dier, du ved det sikkert, hun bliver vel lidt rød og har måske lidt kradsmærker omkring dievorterne? Det er vist det der er det store problem, skal du ikke snart til at give dem lidt mælkeerstatning for at aflaste moderen? Det gjorde vores opdrætter nemlig.

• #2   29. dec 2006 Det er vel ved at være tid til de skal vændes fra at drikke fra hende?

Jeg ved det ikke, men kunne jeg forestille mig?

• #3   29. dec 2006 ja altså det er ikke så tit de drikker ved hende længere de spiser meget tørfoder allerede og drikker vand så skaden er ikke så stor men jeg undrede mig og vidste ikke om man skulle skælde hende ud, for det synes jeg også er synd for man kan se de bider og kradser lidt nu

• #4   29. dec 2006 Ja du skal endelig ikke skælde ud, hun skal nok selv finde ud af når hun tillader dem at drikke hos hende, men hvis du gav noget andet flydende, kan jeg huske at vores opdrætter gjorde "mælkeerstatning" eller a38 ved jeg ikke lige helt. Men du kan jo ikke rigtig bestemme hvordan de tæve skal opføre sig over for sine hvalpe, hun har noget bare mega ondt:)

• #5   29. dec 2006 Kisser C: ja jeg tænkte nok det er noget i den retning. de kan jo også snart klare sig selv så det er vel ikke så slemt. de skal også snart vænnes fra.

• #6   29. dec 2006 ok tak alle sammen så gør jeg ikke mere ved hende jeg tror egentlig også jeg vil blive træt af de 4 i længden HEHE de er godt nok legesyge og livlige

• #7   29. dec 2006 Men tillykke med dem og held og lykke med dem også, håber det går:)

• #8   29. dec 2006 Det er jo klart at tæven er ved at være træt af dem og nogle gange bider de måske også mere i hende end de lige sutter. Og det kan man jå godt forstå tæven ikke rigtig gider.... Jeg ville tag dem væk også give dem A38 måske med lidt torskerogn. Du kunne måske også indhente nogle gode råd hvid du ringede til dyrlægen.. held og lykke!!!

• #9   29. dec 2006 Det er jo den helt naturlige måde for tæven at vænne dem fra mælken på, så det er helt ok. Nogen tæver bliver endda trætte af hvalpene før 6 uger også.

Kommentér på:
hun knurre og bider

Annonce