609 visninger
|
Oprettet:
Hun knurre når.. {{forumTopicSubject}}
Hejsa alle sammen.
Hvis kali får et kødben og vi så tager det fra hende når hun ikke skal have mere af den så knurre hun helt vildt af os.. nu lyder spørgsmålet så. hvordan vender vi hende til ikke at knurre af os når vi tager ben fra hende?
DUMME KOMMENTARER BELØNNES MED EN UD STEMME..!
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.353
sep 2006
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 173 Svar: 2.064
feb 2007
Følger: 42 Følgere: 39 Hunde: 2 Emner: 513 Svar: 4.891
F.eks start med legetøj.. Byt med godbid.. Og så giv hende legetøjet igen, når hun har sluppet.
Så fanger hun idéen.. Det samme med kødben osv.
jan 2007
Følger: 32 Følgere: 32 Hunde: 4 Emner: 99 Svar: 4.034
i en ulveflok, når de laveste rangerende ligger med mad/ben, og føreren kommer hen til dem, knurrer de også, men føreren går videre og taber ikke ansigt ...
aug 2007
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 161 Svar: 2.609
En af mine venner havde nemllig samme problem og det hjalp på hans hund, han fik dette råd af sin træner.
aug 2007
feb 2007
Min hund kan også godt finde på det.. Men det sker yderst sjældent nu, efter vi er kommet godt i gang med en masse bytte og slippe træning osv
feb 2007
Det eneste problem vi kan ha, er når han har hugget et stykke slik eller lign, og ikke vil slippe det. *G*
jun 2005
Følger: 84 Følgere: 76 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.033
Nogle gange holder jeg det mens de gumler, andre gange sidder jeg bare ved siden af.
Det skaber tillid at "lederen" deler sit ben, så prøv det en periode.
Når I så skal have benet fra hende, så lav en bytter med et eller andet dødlækkert eller vildt spændende.
De dage jeg ikke gider eller har lyst, går jeg lige forbi i ny og næ, roser og måske et kærligt nus på hovedet.
jan 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 284 Svar: 1.010
dec 2005
Følger: 35 Følgere: 37 Hunde: 9 Emner: 29 Svar: 927
jun 2005
Maden og sovepladsen er hellig.
Selv den laveste hund har ret til at knurre og markere hvis den føler sig presset eller truet i spise eller sovesituationer.
Respekter det.
dec 2005
Følger: 35 Følgere: 37 Hunde: 9 Emner: 29 Svar: 927
jan 2007
men dennis, så må du prøve bytte legen... smiler..
jan 2007
herhjemme er der også steder hundene ikke må være, f.eks. på børnenes værelser og det skal respekteres... det skal det også omvendt...
jun 2005
De føler det er helt naturligt, og ergo skal de hverken straffes eller på nogen anden måde have dårlige oplevelser med maden bliver taget fra dem.
De skal opleve tingene som rart og trygt, så opstår der ikke konflikter.
Det hele er et spørgsmål om tillid og træning.
sep 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 12 Svar: 153
når mine hunde får ben er det kun til låns beløn med leg
når hunden skal aflevere mine hunde flytter sig ligeså snart jeg kommer da de ved at så leger vi istedet
sep 2006
Følger: 10 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 423 Svar: 5.030
Lærte hende kommandoen slip. Hvilket jeg mener enhver hund bør lære. Det er jo ik altid at det de samler op er lige sundt for dem.
For 2 uger siden, modtog jeg en ny hund som ikke har haft den bedste fortid, og derfor er der en del at arbejde med den. Bl.a. det med benet og knurren. At den fortæller min anden hund at det her ben, det er mit, det var så ok. Og det fandt de hurtigt ud af, for han tog heller ikke hendes ben.
Dog tolerer jeg ik at den knurrede af mig, fordi den var bange for at jeg tog benet fra den. Jeg tog i benet, og sagde bestemt NEJ da den knurrede, samt sagde slip. Da jeg så fik benet, blev hunden rost til skyerne og fik sit ben igen med det samme. Kun to gange har den knurret, og i dag er den blevet meget bedre til at slippe.
Regel eller ej.
Hunden skal lære at hvis jeg vil ha benet, maden eller legetøjet, så får jeg det uden brok. Men altid er der belønning når de slipper/afleverer,
Som tidligere sagt, kan det jo ligesågodt være alt muligt andet end godbidder og legetøj hunden har tilraget sig.
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.431
Prøv at sammenlign lidt med at du sidder og spiser en stor is eller en læker saftig bøf og ud af ingenting kommer der og tager isen eller bøffen fra dig... Ja jeg ville også knurre ..
Knurren er et meget misforstået signal.
Ofte er det et udtryk for usikkerhed eller manglende tillid. Altså " jeg er ikke tryk ved at du er så tæt på, for jeg ved ikke hvad du har i sinde og jeg stoler ikke på dig"
Jeg har vænnet min hund fra at være et knurrende tændervisende monster når man nærmede sig og hun havde et ben til at hun frivilligt kommer og afleverer benet til mig når jeg beder om det.
Jeg siger blot : " Dess... Må jeg få benet?" i en blid tone
Måden jeg lærte hende det på var ved at starte med et "kedeligt" ben uden kød og lod hende have det til det næsten var uinteressant, og så bad jeg hende aflevere i bytte for en frikadelle eller noget andet lækkert og derefter give hende benet tilbage
Derefter øgede jeg langsomt sværhedsgraden.
Held og lykke
aug 2007
Fie og de andre hunde vi selv har haft har meget tidligt læret at vi alle skal kunne tage ting fra dem, hvad det så end er.De har også alle lært at vi giver dem noget tilbage/igen , en godbid, legetøj eller ros....altså byttehandel her også, men jo samtidig med at vi taget ting fra dem siger vi det er mit...Det gør vi også hvis hunden er ved at æde noget den ikke bør.Udenfor siger vi bare nej, det lre de hurtigt med ros masse ros...
aug 2007
Hun knurre når..