{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
609 visninger | Oprettet:

Hun knurre når.. {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle sammen.

Hvis kali får et kødben og vi så tager det fra hende når hun ikke skal have mere af den så knurre hun helt vildt af os.. nu lyder spørgsmålet så. hvordan vender vi hende til ikke at knurre af os når vi tager ben fra hende?

DUMME KOMMENTARER BELØNNES MED EN UD STEMME..!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hun knurre når..
  • #3   13. sep 2007 I skal vise hende at i ikke vil tage den fra hende. Én måde at gøre de på er at holde benet for hende mens hun spiser

• #4   13. sep 2007 enig med helle byt til noget andet der lækkert som så ikke holder så lang tid, eller beløn hver gang hun gør det uden at knurre

• #5   13. sep 2007 Tror I skal ha gang i noget 'bytte' træning først :o)
    F.eks start med legetøj.. Byt med godbid.. Og så giv hende legetøjet igen, når hun har sluppet.
    Så fanger hun idéen.. Det samme med kødben osv.

• #6   13. sep 2007 hvorfor tager du det fra hende..? vores har deres ben hele tiden... vi tager dem aldrig fra dem.. de slapper også af imens de gnaver af benene... smiler

i en ulveflok, når de laveste rangerende ligger med mad/ben, og føreren kommer hen til dem, knurrer de også, men føreren går videre og taber ikke ansigt ...

• #7   13. sep 2007 Har i prøvet at tage det og sige det mit.

En af mine venner havde nemllig samme problem og det hjalp på hans hund, han fik dette råd af sin træner.

• #9   13. sep 2007 Skal nu lige siges at vi aldrig bruger det på fie efter 2 min. kommer hun og smider sit gnaskede ben.

• #10   13. sep 2007 ** K & C ** , Personligt synes jeg ikke det er en adfærd der er særligt 'rar'.. Hvis hunden knurrer.. Det ska den da vænnes af med :o)
    Min hund kan også godt finde på det.. Men det sker yderst sjældent nu, efter vi er kommet godt i gang med en masse bytte og slippe træning osv smiley

• #12   13. sep 2007 Helle K, sådan gør Simba også nu :o) Dejligt.
    Det eneste problem vi kan ha, er når han har hugget et stykke slik eller lign, og ikke vil slippe det. *G*

• #13   13. sep 2007 Jeg sidder meget med mine når de spiser ben......

Nogle gange holder jeg det mens de gumler, andre gange sidder jeg bare ved siden af.

Det skaber tillid at "lederen" deler sit ben, så prøv det en periode.

Når I så skal have benet fra hende, så lav en bytter med et eller andet dødlækkert eller vildt spændende.

De dage jeg ikke gider eller har lyst, går jeg lige forbi i ny og næ, roser og måske et kærligt nus på hovedet.

• #14   13. sep 2007 Vi tager det igen fordi hun ikke kan tåle et helt ben på en gang.

• #15   13. sep 2007 man skal lære dem at det er ok man tager det, fra de er helt små vi putter hænderne ned i deres mad, vi tager ben fra dem, når det passer os, DE SKAL finde sig i det, tænk hvis der kommer et barn og tager noget fra dem, og de kommer til at bide dem, puha ikke godt. så igang med at bytte og lære den det er ok.

• #16   13. sep 2007 Det mange glemmer eller ikke ved er, at i hundenes natur er der regler.

Maden og sovepladsen er hellig.

Selv den laveste hund har ret til at knurre og markere hvis den føler sig presset eller truet i spise eller sovesituationer.

Respekter det.

• #18   13. sep 2007 Janie jeg syntes ikke der er nogle steder der er hellig for hundene, hvad hvis der kommer små børn i huset, de kan godt finde på at lægge sig i deres puder og tage ting fra dem, og det skal de ha lov til. vores finder sig i alt, og de er opdraget med kærlighed ikke vold, de er de laveste her i huset så der må man finde sig i næsten alt, men man skal selvfølgelig respekter dem, man kan se når det er nok og så lader man dem være , det siger sig selv.

• #19   13. sep 2007 janie F >> gør nøjagtig det samme med mine herhjemme.. smiler..

men dennis, så må du prøve bytte legen... smiler..

• #20   13. sep 2007 Helle H >> børn ska lære at holde sig fra hundenes pladser...

herhjemme er der også steder hundene ikke må være, f.eks. på børnenes værelser og det skal respekteres... det skal det også omvendt...

• #21   13. sep 2007 Helle........Jeg skriver også i hundenes natur ;o)

De føler det er helt naturligt, og ergo skal de hverken straffes eller på nogen anden måde have dårlige oplevelser med maden bliver taget fra dem.

De skal opleve tingene som rart og trygt, så opstår der ikke konflikter.

Det hele er et spørgsmål om tillid og træning.

• #22   13. sep 2007 jeg vil også mene at hunden skal vide at det er dit
    når mine hunde får ben er det kun til låns beløn med leg
    når hunden skal aflevere mine hunde flytter sig ligeså snart jeg kommer da de ved at så leger vi istedet

• #23   13. sep 2007 Da min lab var en lille hvalp mente den jo at samtlige cigaretskodder som hun fandt på gåture var godbidder, så der blev jeg jo nød til at grave et utal af skodder ud af munden på dem, som hastigt var på vej ned bag tungen. Begejstringen for skodder forsvandt heldigvis efter kort tid.
    Lærte hende kommandoen slip. Hvilket jeg mener enhver hund bør lære. Det er jo ik altid at det de samler op er lige sundt for dem.
    For 2 uger siden, modtog jeg en ny hund som ikke har haft den bedste fortid, og derfor er der en del at arbejde med den. Bl.a. det med benet og knurren. At den fortæller min anden hund at det her ben, det er mit, det var så ok. Og det fandt de hurtigt ud af, for han tog heller ikke hendes ben.
    Dog tolerer jeg ik at den knurrede af mig, fordi den var bange for at jeg tog benet fra den. Jeg tog i benet, og sagde bestemt NEJ da den knurrede, samt sagde slip. Da jeg så fik benet, blev hunden rost til skyerne og fik sit ben igen med det samme. Kun to gange har den knurret, og i dag er den blevet meget bedre til at slippe.
    Regel eller ej.
    Hunden skal lære at hvis jeg vil ha benet, maden eller legetøjet, så får jeg det uden brok. Men altid er der belønning når de slipper/afleverer,

Som tidligere sagt, kan det jo ligesågodt være alt muligt andet end godbidder og legetøj hunden har tilraget sig.

• #24   13. sep 2007 Jeg har ikke læst andre besvarelser men....

Prøv at sammenlign lidt med at du sidder og spiser en stor is eller en læker saftig bøf og ud af ingenting kommer der og tager isen eller bøffen fra dig... Ja jeg ville også knurre ..

Knurren er et meget misforstået signal.
    Ofte er det et udtryk for usikkerhed eller manglende tillid. Altså " jeg er ikke tryk ved at du er så tæt på, for jeg ved ikke hvad du har i sinde og jeg stoler ikke på dig"

Jeg har vænnet min hund fra at være et knurrende tændervisende monster når man nærmede sig og hun havde et ben til at hun frivilligt kommer og afleverer benet til mig når jeg beder om det.
    Jeg siger blot : " Dess... Må jeg få benet?" i en blid tone

Måden jeg lærte hende det på var ved at starte med et "kedeligt" ben uden kød og lod hende have det til det næsten var uinteressant, og så bad jeg hende aflevere i bytte for en frikadelle eller noget andet lækkert og derefter give hende benet tilbage

Derefter øgede jeg langsomt sværhedsgraden.

Held og lykke

• #25   13. sep 2007 Helle K
    Fie og de andre hunde vi selv har haft har meget tidligt læret at vi alle skal kunne tage ting fra dem, hvad det så end er.De har også alle lært at vi giver dem noget tilbage/igen , en godbid, legetøj eller ros....altså byttehandel her også, men jo samtidig med at vi taget ting fra dem siger vi det er mit...Det gør vi også hvis hunden er ved at æde noget den ikke bør.Udenfor siger vi bare nej, det lre de hurtigt med ros masse ros...

• #26   13. sep 2007 Helle H totalt enig

Kommentér på:
Hun knurre når..

Annonce