Hunden følger mig over alt Hunden følger mig over alt
Hejsa,
Jeg har lige et lille undrende spørgsmål som min kæreste og jeg har snakket en del om. Man kan jo gætte på en masse forskellige ting og opsætte mange hypoteser, men nu vil jeg prøve at høre jeres mening!
I maj adopterede min kæreste og jeg en lille græsk gadehund. En meget skøn lille blandingsrace (hun ligner en blanding af en gravhund og golden retriever).
Hun blev vurderet til at være 10 mdr. på daværende tidspunkt og er så i dag ca. 14 mdr.
Vi har forsøgt at give hende det allerbedste hundeliv med dejlig mad, mange turer, kys, leg og pleje.
Alt går fantastisk og vi har fået den dejligste og mest trofaste/taknemmelige hund man kan tænke sig. Vi har fået opbygget et stærkt bånd til hende og kan slet ikke forestille os et liv uden.
Men, der er lige det her lille "problem", som vi ikke helt ved, hvordan vi skal løse. Hvis det da er et problem...
Hun følger mig over ALT. Hvis jeg skal på toilettet følger hun med, hvis jeg lægger mig i sengen gør hun også, hvis hun ligger og sover og jeg lige skal ud og hente et glas vand, så vågner hun og følger med. Og det gør hun slet ikke på samme måde med min kæreste. Hvis de to er alene hjemme sammen, så følger hun ham også, men kan sagtens blive liggende i et andet rum og sove.
Hun bliver altid meget glad for at se os begge to. Nogle gange bliver hun så glad og ivrig, så hun begynder at tisse (er det normal adfærd?)
Jeg er spændt på at høre jeres svar, da vi herhjemme er lidt skeptiske over for hendes opførsel med at følge mig over alt og tisse af "glæde"?
aug 2017
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 71
Med hensyn til at hun tisser, så kan det være af ren glæde. Har hun været alene længe når hun ser jer? Og derved måske er tis trængende i forvejen når hun ser jer.. Forhåbentlig lære hun så at styre det, jo ældre hun bliver:)
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 94 Hunde: 4 Emner: 956 Svar: 17.826
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 573 Svar: 10.530
Mig, fyren, søstre, mor, stedfar.. Alle..
Man vænner sig til det.. Synes det er underligt når han ikke følger efter..
Det er meget normalt for Boxeren at følge en over alt..
aug 2008
Følgere: 1084 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 2.715
Det ses især hvis vi er hjemme hos andre, der er han næsten min skygge og han ligger klods op af døren og venter hvis jeg jeg går på toilet
Min er af selskabsrace - men med et lidt mere selvstændigt sind. Han er bare virkelig selskabelig i hjemmet og jeg finder det nu bare hyggeligt
okt 2017
Følger: 8 Emner: 2 Svar: 2
Det er vores første hund, så derfor er vi ikke helt klar over om fx disse ting har været "normal" adfærd.
Det er rigtig hyggeligt, at ens hund render efter en, dog ikke, hvis det nu var et problem fx ift. adskillelse eller angst for at blive efterladt.
Men det lader det ikke til at være kan jeg høre på jeres svar.
Vi lader aldrig vores hund være længe alene hjemme særlig længe, da vi begge er studerende, og derfor er hjemme på skift hos hende - ofte sammen. Hun er nogle gange alene 5-6 timer, men det er ikke ofte. Så derfor forstår jeg ikke helt, hvorfor hun tisser når hun ser os når der måske kun er gået 2 timer - men det må være, som I skriver, fordi hun er så glad.
okt 2005
Følger: 59 Følgere: 257 Hunde: 2 Emner: 148 Svar: 5.591
nov 2008
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 18 Svar: 69
Eller... Det passer ikke helt, nogen gange er det lykkedes mig at smutte ud på toilettet og lukke døren, før nogen nåede at smutte med.
Ang. tisseri ved uhæmmet glæde, er det også noget, vi har stiftet bekendtskab med, da vores hunde var helt unge. Vi lukkede dem ud med det samme og hilste udenfor, når vi kom hjem, så vi ikke skulle tørre tis op.
mar 2015
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 122
Oplever nu ikke at det har nogen indflydelse for han evne til at være alene hjemme.
okt 2010
Følger: 17 Følgere: 48 Hunde: 10 Emner: 77 Svar: 8.007
Jeg er så glad for at whipperne er smalle, vores badeværelse er kun 2½ kvadratmeter, så der er trængsel, når de alle tre følger med
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 107 Svar: 6.285
Jeg kan ikke fortælle hvorfor din gund gør det eller en "løsning". Bare at der findes racer som er sådan.
nov 2008
Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 435
Vi lukker da bare døren i hovedet på ham hvis det er.
Problem løst. Sådan halvt. Haha
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 2.876
Medmindre hun er meget træt følger hun mig ud at tisse, ud og hente vand, ud med vasketøjet. Hvis jeg sidder længe foran computeren, forlader hun mig fordi lokalet er for varmt, men hvis jeg bare drejer stolen er hun her straks for at se hvor jeg skal hen. Det samme gælder soveværelset. Hun holder øje med jeg sover, forlader mig så, men kommer nogle gange i løbet af natten og tjekker.
At tisse af glæde er meget normalt. En dyrlæge kan undersøge om det skyldes fysiske problemer.
Hunden følger mig over alt