{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
920 visninger | Oprettet:

GPS-Tracker {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen...
Jeg har længe gået og overvejet at købe gps tracker til begge mine hunde...
Jeg har kikket på denne model:
https://gps-tracker.dk/gps-tracker-til-hund-og-kat-med-halsbaand

Jeg syntes selv at den virker som en fin investering specielt fordi den ene har det med at stikke lidt af en gang i mellem.
Hvad tænker i andre om denne type af tracker?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  GPS-Tracker
  • #1   30. aug 2017 Jeg finder den unødvendig. En hund der har det med at stikke af, sikrer man bedre, så det ikke er muligt. Og en hund der er under kontrol, har givetvis ikke behov for en gps-tracker.

  • #3   30. aug 2017 Hunde skal holdes på egen grund - og løsningen er bedre hegn.
    En GPS er fin til jagt, hvor hunden udfører en selvstændig opgave væk fra fører. Jeg kan overhovedet ikke se hvad de skal gøre godt for derhjemme eller på tur.


  • #4   30. aug 2017 Fik vi lige en omgang skjult reklame for eget produkt her? smiley

  • #5   30. aug 2017 Jeg kan som Malene ikke se ideen, andet end til jagthunde, men der er det sikkert også smart
    Hvis vi får lukket Hund ude, sidder han bare og hyler ved døren, så vi har ikke brug for at spore ham smiley


  • #6   31. aug 2017 Hvordan stikker en hund "lidt" af? smiley
    Enten stikker den eller også gør den vel ikke smiley


  • #7   31. aug 2017 Et ordentligt hegn er nok en bedre langtidsinvestering smiley

  • #8   31. aug 2017 Almindelig lydighed og af med bollerne hvis det er en han, så bliver de hjemme.
    Vi har lige fået ny 12 mdr gl, han må da afsted og af med dem snart, ellers farer han jo rundt og springer på alt.


  • #12   31. aug 2017 Canmax
    Jo men de mennesker kan jo nok også med lidt ond vilje tage en gps tracker af hunden.
    Og nu skriver TS at det handler om en hund der "stikker lidt af"


  • #13   31. aug 2017 Allan
    Med alm lydighed, skulle en hanhund ikke gerne fare rundt og springe på alt, heller ikke som intakt smiley


  • #15   31. aug 2017 Jeg har en, jeg fik af svigermor, da hun hørte Ziva havde været stukket af.

    Indtil videre har Ziva og jeg afstemt mine forventninger til, hvor havens grænser går.

    Jeg tænker den er smart, når vi begynder jagttræning hvis hun skal ud som driver og skræmme fuglene op væk fra mig, måske kan jeg så fornemme hvor hun er, hvor godt hun gør det? Men der er over et år til vi starter træningen, og 2 år til hun skal kunne det, så har ikke brugt mange tanker på at overveje det.

    jeg sagde egentlig bare mest tak for gaven og lagde den i skuffen. Jeg glæder mig til at høre jer andres erfaringer med den


  • #16   31. aug 2017 Har kun haft haft hun hunde i 14 år, så ved ikke om det er normalt at en hanhund på landet stikker af, Benzo vi passede gjorde, og ved ikke med den ny, den kommer da i det mindste når vi kalder smiley

  • #17   31. aug 2017 @8: hm....ingen af mine hanhunde har da nogensiden rendt rundt og sprunget på alt fordi de har fået lov at beholde bollerne smiley De har heller ikke været stukket af selvom de har bollerne i behold. Selvfølgelig kan det forekomme at en hanhund stikker efter løbske tæver, men det skal da ikke være en automatreaktion at kastarere dem af den grund.
    Den mest sansynlige årsag til at en hund stikke af er kedsomhed.........
    Det sikreste for alle parter er at holde Fido hjemme med et ordentligt hegn.


  • #18   31. aug 2017 Canmax
    Beklager, troede dit svar var til TS' start oplæg


  • #19   31. aug 2017 Allan
    Jeg har hele livet haft intakte hanhunde, jeg har aldrig oplevet at de er stukket af, og kunne ikke drømme om at udsætte dem for en kastration uden en medicinsk årsag, et sådan indgreb er jo ikke uden konsekvenser (og har sjældent den ønskede virkning)


  • #20   31. aug 2017 Ja sådan er der jo så mange meninger om kastraktion, jeg aner ikke om det virker, har kun hørt noget og ved intet om det selv, udover det folk har fortalt mig. Hvad skulle ulemperne være da?
    Han er halvt lab og halvt Rottweiler.


  • #21   31. aug 2017 Først og fremmest er der jo en risiko ved ethvert kirurgisk indgreb.
    Derudover kan det påvirke hundens psyke, og det behøver ikke at være til det gode.
    En hund kan blive både usikker, aggressiv og angst. Taler vi langhårs hunde kan pelsen blive ødelagt.
    Nu nævner du at hunden kun er 12 mdr (hvilket vel svarer til en 15/16 årig dreng) det er lige deromkring de er helt bims og hormonkulrede, det falder til ro igen.
    Det er kun hvis hunden fx har overproduktion af testosteron, så den ikke kan spise, sove eller slappe af pga tæver i løb, jeg ville overveje kastration smiley


Kommentér på:
GPS-Tracker

Annonce