{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
602 visninger | Oprettet:

GPS-tracker eller daglig eftersøgning???? {{forumTopicSubject}}

Det ER ikke så dramatisk, som det lyder, må jeg hellere skrive fra begyndelsen smiley

Sheena ELSKER at få lov at være ude på marken omkring huset (der er helt indhegnet, så ingen fare der)
Den sidste uges tid, har hun dog elsket det så meget, at nok så mange forsøg på indkald og løfter om mad, guf, snacks osv, ikke har ret meget effekt.
Når vi samtidig taler om et område på 1,6Ha, med masser af højt højt græs, træer, buske, kvasbunker osv., så er min mulighed for at finde hende ret begrænset, medmindre hun er så flink, at hun er gået i muse-fanger-mode meget tæt på én af stierne.

De dage, hvor vi først går på marken omkring 20.30 efter træning, kniber det med at få hende ind, før jeg skal i seng smiley

Sååååå hvad vil I anbefale? Er en GPS-tracker præcis nok til at kunne bruges, så jeg kan give hende den på, før hun bliver lukket derud?
Eller er der nogen, der har et godt råd til, hvordan jeg uddanner de to små til Sheena-eftersøgnings-taskforce? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  GPS-tracker eller daglig eftersøgning????
  • #1   1. jul Måske sådan en nøglering der spiller en lyd når man fløjter eller noget i den stil?



  • #2   1. jul Aj - kan man få det? Ved du hvad den hedder? For jeg kan pifte MEGET højt smiley

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 63 Emner: 17 Svar: 2.048
  • #4   1. jul Tak Isabelle - jeg sidder og kigger på én, der kan tilsluttes telefonen via bluetooth med en rækkevidde på 60m. Det må kunne fungere smiley



  • #5   1. jul Ja, det ville være mit næste bud - jeg har airtags i mone nøgle mm, fordi jeg altid smider dem væk - det er super, men vær obs på hvor høj lyden er. Dem jeg har kan jeg knapt høre i alm. dagligdags larm. Men telefonen kan vide mig hen til nøglerne og det er måske mere værd i din situation smiley

  • #6   1. jul Præcis - jeg tror heller ikke ligefrem Sheena vil sætte pris på, at jeg får den til at bippe. Men hvis jeg bare kan blive guidet til den rigtige del af marken, så er det til at have med at gøre smiley

  • #7   1. jul Jeg har en airtag-lignende-samsung-ting i Lumis halsbånd. Den kan ikke spore præcist, men den registrerer når hun er i nærheden af samsung-devices og den kan ringe, hvis jeg vælger det på min tlf.
    Den blev sat på efter en episode hvor hun "forsvandt". Hun var falsk drægtig og ingen steder at finde efter en tur udenfor allesammen. Vi fandt hende efter to timer under legehuset. Der havde hun bygget hule. Vi havde kaldt hundrede gange uden reaktion og nåede at etablere searchparty og alt muligt. Jeg var helt fra den, for vores to hektar er indhegnet som et fort. Dumme hund smiley

    Vores græs i egen hundeskov er 120 cm højt nu, og der kommer hun altid når kaldet, men det gør Kida ikke. Hvis hun graver, så graver hun. Så jeg venter bare på et hop eller anden bevægelse, som indikerer hvor hun er, eller spørger Lumi om hun kan finde Kida smiley
    Jeg prøvede det omvendt, da Lumi var væk, men Kida gik hen til døren og ville ind. Måske hun nød roen fra Lynet smiley

    Jeg tænker sagtens du kan lære drengene at finde Sheena, men et tag med lyd er måske ikke en dårlig ide i starten smiley


  • #8   2. jul Sheena plejer faktisk også at komme, når der bliver piftet (ihvertfald når hun ikke har fået aftensmad endnu) Men i øjeblikket tror jeg, hun finder/fanger så mange mus, at maden ikke rigtigt trækker smiley

    Nu har jeg bestilt en lille Chipole, og så må hun have den på i en periode. Nogle steder her er græsset på højde med mig - dvs. selv når hun hopper, opdager jeg det ikke nødvendigvis smiley


  • #9   2. jul Min hedengangne Perle har tilbragt en enkelt sommernat udenfor, da hun ikke liiige havde lyst til at komme ind da der blev kaldt. På det tidspunkt havde vi ikke fået sat havelåger i ud til marken, så der var 5 Ha til fri afbenyttelse. Perle brugte meget tid på at grave efter mosegrise og den aften var ingen undtagelse. Jeg kaldte nogle gange og kunne se hende laaaangt ude på marken med hele overkroppen nede i et hul og popoen i vejret. Jeg må tilstå at jeg gik i seng og lukkede yderdøren. Næste morgen stod Perle uden for døren og var meget ked af at hun havde måttet sove ude. Fremover huskede hun at komme ind når der blev kaldt om aftenen smiley Hun plejede jo at sove i sengen under dynen smiley
    De to jeg har i øjeblikket graver også efter mus om dagen. Om aftenen falder de nærmest ind ad døren når de har været ude og nattisse. Penny har altid vældig travlt med at komme først ind i dobbeltsengen smiley


  • #10   2. jul Altså - det er jo på ingen måde en "straf" for Sheena, at sove ude om natten. Det gør hun regelmæssigt.
    Jeg foretrækker bare, at det er herinde bag det inderste hegn smiley
    Men derudover er hun RET insisterende, når hun gerne vil ind. Så insisterende, at jeg ikke ville have kunnet sove fra det smiley


  • #11   2. jul Ja, der er jo liiidt forskel på hundene. Både Perle og Penny var/er i den grad under-dynen-putte-hunde og racen er sådan lidt 'frimærkeagtig' - de har det med at klistre fast til en menneske smiley Så at have måttet sove ude helt alene har ikke været specielt sjovt og rart. Jeg kunne da også godt have ventet til hun var færdig med sine mus og så have lukket hende ind når det passede damen smiley

  • #12   2. jul Mette det ville heller ALDRIG ske med de to små.
    For ja, der er virkelig forskel på racer og individer smiley


  • #13   3. jul Det er også bare helt vildt så mange mus, der er i år, og hvor højt græsset er! Jeg har aldrig set det sådan her før.

  • #14   3. jul Nej, det er helt crazy.
    Og selvom der er fuldstændig hermetisk lukket af på alle sider, så kan jeg sagtens følge, at du blev så bekymret, da Lumi var gået i flyverskjul under legehuset.
    Når der er gået tilstrækkeligt lang tid, når jeg også både at frygte, at der er opstået et hul i hegnet, og at hun er kommet til skade et sted, uden at give lyd.
    Og i realiteten hygger hun sig bare MAX smiley


  • #15   3. jul Enig - der er bare virkelig mange mus i år. Vores lille Kitty-kat har vildt travlt og fanger absurd mange mus. Hun spiser ikke ret meget tørfoder i øjeblikket smiley

  • #16   4. jul Det kan godt være, at jeg er helt forkert på den, men kunne et lyshalsbånd hjælpe?

  • #17   5. jul Næeh ikke rigtigt. Det er i fuld dagslys hun (som regel) falder i staver et sted, og lys ville jeg heller ikke kunne se, når hun er i det høje græs eller inde i noget buskads.

    MEN i går kom den lille tracker hjem.
    Jeg har fået den sat op, og den er klar til brug. Og så valgte hun naturligvis at komme spurtende ind, allerførste gang jeg piftede i går.
    Møghund! smiley smiley smiley smiley smiley smiley


Kommentér på:
GPS-tracker eller daglig eftersøgning????

Annonce