Hund i bad {{forumTopicSubject}}
Hvor tit skal en hund i bad? (Lad og sige en race som Staffordshire Bull Terrier hvis det har noget med race at gøre)
Hvor tit skal en hund i bad? (Lad og sige en race som Staffordshire Bull Terrier hvis det har noget med race at gøre)
Spar penge på din forsikring
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.264
Men det er fint at vænne hvalpen til at komme under en bruser eller vandslange, eller i en balje/et karbad og ud at bade, så den bliver fortrolig med det, selvom det ikke er den store vasketur.
Hvis du skal udstille, skal den nok lige have en vask inden, men ellers ser jeg Ikke nødvendigheden i at vaske hunden, med mindre den er møgbeskidt
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.118
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 47 Hunde: 11 Emner: 77 Svar: 7.939
Blev de ikke udstillet kunne de klare sig med færre gange.
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1319 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.632
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.956
Det er jo forskelligt hvor sart en næse man har, nogle synes ikke deres hund, som aldrig har været i bad, lugter overhovedet, andre (mig ) synes de lugter frygteligt af hund
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 3.018
Ziva har været vasket en del efter dyrlægens anbefaling pga udslæt pga blærebetændelse. Når vi er ovre blærebetændelse, bliver hun ikke vasket igen før hun hopper i en rådden å/bæk/vandløb
Den gamle labrador gik tit ind i badet til mig når jeg glemte at lukke døren så den faldt i "klik", for ellers åbnede hun den bare selv. Men det er vel teknisk set ikke at komme hunden i bad? Men det var møj irriterende. Derfor er Ziva trænet i, at badeværelset kan man inviteres ud i - men man må aldrig selv gå derud! Jeg ved ikke hvordan hun tolker det første gang jeg prøver at invitere hende i bad. Hvis ikke hun vil, spuler jeg hende i haven og varmer hende igennem med leg og hygge på gulvvarmen bag efter.
apr 2015
Følgere: 2 Svar: 258
Min Sheltie på 3 år har jeg heller aldrig givet et "bad".
mar 2017
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 3.289
Han kommer ganske enkelt til at stinke helt vildt af hund hvis vi ikke gør det.
Han er bestemt ikke lykkelig for det, men det må han leve med.
feb 2011
Følger: 5 Følgere: 235 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 1.034
apr 2011
Følger: 32 Følgere: 53 Hunde: 8 Emner: 200 Svar: 12.262
De bliver vildt flotte når de får en god gang soignering med gode produkter.
nov 2008
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 18 Svar: 69
jul 2007
Følger: 21 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.335
Ud over dette har han også noget allergi, som kræver bad med noget medicinsk shampoo i perioder....
jun 2009
Følger: 5 Følgere: 14 Hunde: 5 Emner: 4 Svar: 363
Så alt efter klamheden af deres parfume så ryger de i bad 1-2 gange om måneden.
Forskelligt om jeg kan nøjes med at pletvaske eller om de skal have hele turen.
Hundehvalpen var "dygtig" i går... Løb ud på marken, hentede en kolort = Samtlige tilstedeværende hunde skiftedes til at rulle sig i det = Mange hunde i bad.
Så afhænger nok lidt af hvor stort et svin af en hund man har og hvordan man bor og hvor man går tur om de slipper afsted med at få parfume på.
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.314
Clinton (Irsk Terrier) har nu 16 mdr gammel ikke prøvet at være i bad endnu. Det har ikke været nødvendigt. Han elsker at svømme i havet og pjaske i vand og mudder, men når han er tør kan man bare børste ham, så er han ren igen. Skulle han finde på at rulle i noget klammo, så kommer han i bad.
Perle tog forøvrigt engang prisen for ulækkerhed og hun trak to andre med sig i 'faldet'. En tidlig forårsdag på stranden mødte vi en af hendes 'buddies' og de fik lov at spæne rundt og lege. En dame med en labrador kom forbi og spurgte om hendes hund måtte være med. Det fik den da lov til og så gik det ellers i glad sprint rundt i sandet. På et tidspunkt fandt Perle på at det kunne være tæskefedt at tage en forfriskende dukkert i den 50 m brede bræmme med råden tang (det er ikke for ingen ting at det inderste af Køge Bugt ofte kaldes Køge Lugt ). De to andre fulgte med og så blev der bare plasket igennem. De tre hunde havde virkelig en fest.
... og så var det at min meget søde Dobermann fandt en halvråden sæl som de så kastede sig rundt i alle tre. Det blev superpopulært blandt de to andre hundeejere.....
Den sidst tilkomne så nærmest hvid ud i ansigtet og fortalte at hun var på autocampertur og ikke rigtig havde mulighed for at give hunden et bad
Jeg kørte hjem fra stranden med en meget glad og tilfreds stinkbombe og vinduerne rullet ned. Stinkbomben måtte finde sig i udendørs bad i koldt vand med oceaner af stærkt parfumeret shampoo
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.694
Især Lulu genererer en hel del lugt, og det sætter sig jo selvsagt i alle hundesenge og tæpper, så når der er storvask af alle sengene, ryger hundene ofte også i bad samtidig, så vi ligesom "starter forfra".
nov 2017
Følger: 1 Svar: 1
Jeg har haveslange udenfor. Kunne man vaske hende i det kolde vand og bagefter tørre hende ordenligt indenfor og lege med hende så hun bliver varmet igennem?
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.118
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.390
Jeg har endnu aldrig vasket min bjæfer med sæbe (hun er 10 år), da hun ikke har trængt. Hun bliver skyllet på poter og mave, hvis hun har mudderbadet.
Lugter hun af hund (ved fæld fx.), så tager vi en tur til åen eller søen (vandet skal være ferskvand og rent), og så svømmer/dykker hun sig ren (det gjorde vi torsdags). Og så hjem og tørres grundigt, og når hun er tør så børstes alt underulden af, og hun dufter igen ren og dejlig
Min vov foretrækker løsningen med at svømme/dykke sig ren
apr 2011
Følger: 32 Følgere: 53 Hunde: 8 Emner: 200 Svar: 12.262
Jeg vasker mine hunde i brusenichen og bruger en god hundeshampoo, der passer til deres pels (jeg har langhårede hunde). Om sommeren i godt vejr, kan de sagtens løbe ude og tørre, men er der koldt som nu, så blower jeg dem tørre for at de ikke skal nedkøle og fryse, og fordi det tager flere dage for dem at blive ordentlig tørre, når luften er kold, og så er der risiko for hotspots.
Ved at blowe dem, så får man løsnet en masse underuld, det er super effektivt og pelsen bliver overordentlig smuk af at blive blæst igennem.
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Mange hundes pels er selvrensende og er bestemt ikke urene fordi de ikke kommer i bad.
Vi gør det, når der er grund til det, ellers ikke.
aug 2017
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 71
Jeg vil så også nævne hun er dels meget hvid, og her i weekenden var vi til udstilling med hende, og hun havde ikke set en dråbe vand eller shampoo, men stod med den flotteste pels, som var kridhvid. Det gør så også meget at hun er kortpelset, uden underuld. Men selv efter et mudderbad, skal hun blot tørre, og så er pelsen fin igen. Vist fordelen ved kortpelset racer:-)
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.956
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.682
Det har meget med pelskvalitet at gøre
aug 2006
Der skal mere end tre runder med shampoovask til før vandet, der løber af, er klart.
Det vil vi alligevel ikke udsætte dem for.
Har de en blank og skinnende pels, ingen kløe og ingen ildelugt, så er de rene nok for mig.
At vaske dem til de er klinisk rene har jeg ikke brug for og de har da slet ikke.
aug 2006
aug 2006
Sikke et hudhelvede vi ville have...
mar 2017
Det er ikke fordi han er beskidt.
Ruller sig ikke i noget, springer altid over vandpytterne og mudder er for hunde der er skøre i hovedet, tror jeg han tænker.
En Grosser må i øvrigt ikke vaskes alt for tit, da deres pels er vandafvisende, og for hyppige bad ødelægger dette. Så vidt jeg ved, så gælder dette de fleste af Bjerghundene.
Det er da også hamrende besværligt at vaske ham, da det simpelthen er så svært at komme i bund på pelsen. Vandet glider bare af.
aug 2006
Shampoo er skabt til at fjerne fedt, selvsagt, så de to ting harmonerer ikke.
Hvis jeg ser på Bels, som ingen hudproblemer har, så får hun elendig pels to gange årligt i forbindelse med løbetid, men retter det op uden min hjælp til en flot blank, blød og skinnende pels, der ikke lugter og som er perfekt vandafvisende.
Hun har været i bad 2 gange i sit 4 årige liv.
Coffey, som er hud-hund er vi tvunget til at bade flere gange årligt. Hans pels er lækrest lige efter et bad, men den har mistet evnen til at regulere sig selv og har ikke længere den samme evne som Bellens.
Med hunde, der som vores, skal være ude i vejret året rundt, er det klart det mest hensigtsmæssige at pelsen IKKE får shampoobade. Det gør hunden mere modstandsdygtig.
I det perspektiv er jeg ret ligeglad med, hvad farve vandet har, når de skylles
aug 2006
mar 2017
Det afhænger da af racen.
De små pyntehunde jeg så i Herning, de stod jo troligt op på et lille bord og blev plejet. Dem tror jeg da godt kan tåle at komme i bad tit og blive føntørret. De så endda ud til at nyde det.
En Groser ville jeg da nødigt smide i bad hele tiden, for det kan pelsen ikke tåle. Det kan man i øvrigt ved selvsyn konstatere ved Bernerne til en udstilling.
Nogen af dem ser meget fine ud, men rør man ved pelsen, er den helt tør og ødelagt i henhold til den funktionelle funktion den pels burde have.
Men det er jo så den ser fin ud at det gøres af nogen af udstillerne.
Det er ikke en kritik, men hundens pels mister sin oprindelige funktion. Det kan man så vælge at være ligeglad med.
aug 2006
At lave en generel anbefaling af at vaske hunden med shampoo når man lyster, synes jeg er at tage munden for fuld.
For det afhænger netop!
Udgangspunktet for at svare her må være hvad man SELV gør med SINE hunde og ikke mindst hvorfor.
En löwchen der fik pelspleje som vores gør ville meget hurtig blive en filtklump...
mar 2008
Følger: 35 Følgere: 939 Hunde: 8 Emner: 350 Svar: 8.210
Så han kommer i bad, og han elsker det
aug 2006
At blindt følge anbefalinger fra firmaer, der har interesse i, at man følger dem, forekommer mig naivt.
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 512 Svar: 12.419
Lanka blev vasket forholdsvis tit tidligere, fordi hun virkelig var slem til at rulle sig i noget væmmeligt og ildelugtende.
Nu bliver hun to gange om året ligesom de andre - primært fordi hun ellers bliver misundelig.
Hun ELSKER at blive vasket i lunt vand
Hun mener også, hun skal strigles hver eneste gang drengene bliver det, selvom hun reelt kun trænger ca 2 uger om året, mens hun smider den smule vinterpels, hun sætter.
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 966 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 236 Svar: 9.475
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 512 Svar: 12.419
Hund i bad