{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund i bad
  • #2   5. aug 2017 Kun hvis den trænger til det (f. eks. efter en tur i mudderhulle, eller hvis den har rullet sig i noget klamt) ??
    Men det er fint at vænne hvalpen til at komme under en bruser eller vandslange, eller i en balje/et karbad og ud at bade, så den bliver fortrolig med det, selvom det ikke er den store vasketur. smiley
    Hvis du skal udstille, skal den nok lige have en vask inden, men ellers ser jeg Ikke nødvendigheden i at vaske hunden, med mindre den er møgbeskidt smiley

• #4   5. aug 2017 Mine kommer ca. En gang om året. ikke oftere end det.

• #5   5. aug 2017 Mine kommer i bad, når de har rullet sig i noget mindre lækkert og når de skal udstilles, det bliver ca. til 8-12 gange årligt smiley

Blev de ikke udstillet kunne de klare sig med færre gange.

• #8   5. aug 2017 næsten aldrig.. en med så kort pels kan nogengange nøjes med en fugtig klud

• #10   5. aug 2017 Jeg bader min pomeranian to gange om året. Til forårsfæld og efterårsfæld

• #15   5. aug 2017 Når hun er snavset/fedtet, eller når der er gået så lang tid at hun begynder at lugte af hund - omtrent efter 2-3mdr siden sidste bad.

Det er jo forskelligt hvor sart en næse man har, nogle synes ikke deres hund, som aldrig har været i bad, lugter overhovedet, andre (mig smiley ) synes de lugter frygteligt af hund smiley

• #16   5. aug 2017 Jeg har vasket min gamle labrador 1 gang efter et møde med en rådden bæk. Føj for satan...

Ziva har været vasket en del efter dyrlægens anbefaling pga udslæt pga blærebetændelse. Når vi er ovre blærebetændelse, bliver hun ikke vasket igen før hun hopper i en rådden å/bæk/vandløb

Den gamle labrador gik tit ind i badet til mig når jeg glemte at lukke døren så den faldt i "klik", for ellers åbnede hun den bare selv. Men det er vel teknisk set ikke at komme hunden i bad? Men det var møj irriterende. Derfor er Ziva trænet i, at badeværelset kan man inviteres ud i - men man må aldrig selv gå derud! Jeg ved ikke hvordan hun tolker det første gang jeg prøver at invitere hende i bad. Hvis ikke hun vil, spuler jeg hende i haven og varmer hende igennem med leg og hygge på gulvvarmen bag efter.

• Hama
    Hama Tilmeldt:
    apr 2015

Følgere: 2 Svar: 258
    #17   5. aug 2017 Mine 3 Schæferhunde (i løbet af 30 år) kom aldrig i "bad" De blev skyllet med haveslangen hvis de havde været ved stranden eller mudder i regnvejr.

Min Sheltie på 3 år har jeg heller aldrig givet et "bad".

• #18   5. aug 2017 Vores kommer i bad hver anden måned sådan cirka, med en god gang hunde shampoo.

Han kommer ganske enkelt til at stinke helt vildt af hund hvis vi ikke gør det.

Han er bestemt ikke lykkelig for det, men det må han leve med. smiley

• #20   5. aug 2017 Ellie har kun været i bad 1 gang smiley

• #21   5. aug 2017 Mine langhårede collier kommer i bad 3-4 gange årligt, især ifm fæld og udstilling (vi går ikke ret meget til udstilling).
    De bliver vildt flotte når de får en god gang soignering med gode produkter.

• #22   5. aug 2017 Mine gyldne hentere kommer i bad, når de er for ulækre til, vi gider have dem i sengen - Ellers når de er i svømmehallen ca. en gang om måneden.

• #23   6. aug 2017 Pepsi er forholdsvis ofte i bad. Han er en rigtig mudder/vand hund og ligner altid noget der er løgn efter en tur til strand og skov smiley
    Ud over dette har han også noget allergi, som kræver bad med noget medicinsk shampoo i perioder....

• #24   6. aug 2017 Hold da op hvor har mange, meget "ordentlige" hunde - Mine er nogle svin og hjælpes ad med at finde klamme ting at rulle sig i på turene.
    Så alt efter klamheden af deres parfume så ryger de i bad 1-2 gange om måneden.

Forskelligt om jeg kan nøjes med at pletvaske eller om de skal have hele turen.
    Hundehvalpen var "dygtig" i går... Løb ud på marken, hentede en kolort = Samtlige tilstedeværende hunde skiftedes til at rulle sig i det = Mange hunde i bad.

Så afhænger nok lidt af hvor stort et svin af en hund man har og hvordan man bor og hvor man går tur om de slipper afsted med at få parfume på.

• #25   8. aug 2017 Den ene af mine hunde er en gris; hun ruller sig i alskens klamme og virkelig stinkende 'emner'. Og da mine hunde ligger i både seng og sofa så kommer hun altså temmelig ofte i bad smiley Hun er helt korthåret (en Dobermann), så hun er heldigvis ret let at vaske smiley
    Clinton (Irsk Terrier) har nu 16 mdr gammel ikke prøvet at være i bad endnu. Det har ikke været nødvendigt. Han elsker at svømme i havet og pjaske i vand og mudder, men når han er tør kan man bare børste ham, så er han ren igen. Skulle han finde på at rulle i noget klammo, så kommer han i bad.
    Perle tog forøvrigt engang prisen for ulækkerhed og hun trak to andre med sig i 'faldet'. En tidlig forårsdag på stranden mødte vi en af hendes 'buddies' og de fik lov at spæne rundt og lege. En dame med en labrador kom forbi og spurgte om hendes hund måtte være med. Det fik den da lov til og så gik det ellers i glad sprint rundt i sandet. På et tidspunkt fandt Perle på at det kunne være tæskefedt at tage en forfriskende dukkert i den 50 m brede bræmme med råden tang (det er ikke for ingen ting at det inderste af Køge Bugt ofte kaldes Køge Lugt smiley ). De to andre fulgte med og så blev der bare plasket igennem. De tre hunde havde virkelig en fest.
    ... og så var det at min meget søde Dobermann fandt en halvråden sæl som de så kastede sig rundt i alle tre. Det blev superpopulært blandt de to andre hundeejere.....
    Den sidst tilkomne så nærmest hvid ud i ansigtet og fortalte at hun var på autocampertur og ikke rigtig havde mulighed for at give hunden et bad smiley
    Jeg kørte hjem fra stranden med en meget glad og tilfreds stinkbombe og vinduerne rullet ned. Stinkbomben måtte finde sig i udendørs bad i koldt vand med oceaner af stærkt parfumeret shampoo smiley

• #26   8. aug 2017 Mine kommer i bad, når de lugter. Jeg er med på, at rent biologisk behøver en hund ikke komme i bad, men jeg gider ikke have et hjem, der stinker af hund.
    Især Lulu genererer en hel del lugt, og det sætter sig jo selvsagt i alle hundesenge og tæpper, så når der er storvask af alle sengene, ryger hundene ofte også i bad samtidig, så vi ligesom "starter forfra".

• Anette J
    Anette J Tilmeldt:
    nov 2017

Følger: 1 Svar: 1
    #27   5. nov 2017 Hvordan vasker i jeres hund her om vinteren? Jeg har en Schæfer og hun trænger efterhånden til et grundig bad, hun er begyndt at lugte meget af hund...
    Jeg har haveslange udenfor. Kunne man vaske hende i det kolde vand og bagefter tørre hende ordenligt indenfor og lege med hende så hun bliver varmet igennem?

• #28   5. nov 2017 I november måned? Nej.

• #31   5. nov 2017 Anette: Du kan give vovsen et "rigtigt" bad, med sæbe (hundeshampoo selvf.) under den lunkne/varme hane, du skal bare gøre hvad du føler for ... men vær obs. på at hunden ikke må fryse, og pelsen skal tørre forholdsvist hurtigt (er svært hvis der er meget underuld), da risikoen for hotspot ellers er ret stor ... Hvis du har varmt vand i haveslangen, kan du sagtens vaske hunden udenfor, og tørre inde.

Jeg har endnu aldrig vasket min bjæfer med sæbe (hun er 10 år), da hun ikke har trængt. Hun bliver skyllet på poter og mave, hvis hun har mudderbadet.
    Lugter hun af hund (ved fæld fx.), så tager vi en tur til åen eller søen (vandet skal være ferskvand og rent), og så svømmer/dykker hun sig ren (det gjorde vi torsdags). Og så hjem og tørres grundigt, og når hun er tør så børstes alt underulden af, og hun dufter igen ren og dejlig smiley

Min vov foretrækker løsningen med at svømme/dykke sig ren smiley

• #32   6. nov 2017 Jeg kunne aldrig finde på at vaske en hund i koldt vand fra haveslangen, slet ikke på denne årstid.
    Jeg vasker mine hunde i brusenichen og bruger en god hundeshampoo, der passer til deres pels (jeg har langhårede hunde). Om sommeren i godt vejr, kan de sagtens løbe ude og tørre, men er der koldt som nu, så blower jeg dem tørre for at de ikke skal nedkøle og fryse, og fordi det tager flere dage for dem at blive ordentlig tørre, når luften er kold, og så er der risiko for hotspots.

Ved at blowe dem, så får man løsnet en masse underuld, det er super effektivt og pelsen bliver overordentlig smuk af at blive blæst igennem.

• #35   6. nov 2017 Ingen grund til at vaske det naturlige fedtlag af hverken pels eller hud.
    Mange hundes pels er selvrensende og er bestemt ikke urene fordi de ikke kommer i bad.

Vi gør det, når der er grund til det, ellers ikke.

• Trine A
    Trine A Tilmeldt:
    aug 2017

Følger: 1 Emner: 12 Svar: 71
    #37   6. nov 2017 Vores har endnu ikke været i bad, men blevet skyllet pga lugtende å vand.
    Jeg vil så også nævne hun er dels meget hvid, og her i weekenden var vi til udstilling med hende, og hun havde ikke set en dråbe vand eller shampoo, men stod med den flotteste pels, som var kridhvid. Det gør så også meget at hun er kortpelset, uden underuld. Men selv efter et mudderbad, skal hun blot tørre, og så er pelsen fin igen. Vist fordelen ved kortpelset racer:-)

• #39   6. nov 2017 Nu er det jo ikke en konkurrence om hvis hund, der har været mindst i bad i løbet af sit liv smiley

• #40   6. nov 2017 Alfen tervueren 8 1/2 pr har været i bad en gang, Happy Cocker har aldrig været i bad hun er 1 år, lille Bell og Vipse er løwchen, de har været i bad masser af gange, ca en gang pr 14 dag vil jeg tro;)
    Det har meget med pelskvalitet at gøre smiley

• #44   7. nov 2017 I det perspektiv, nej så har mine hunde aldrig været rene.
    Der skal mere end tre runder med shampoovask til før vandet, der løber af, er klart.
    Det vil vi alligevel ikke udsætte dem for.

Har de en blank og skinnende pels, ingen kløe og ingen ildelugt, så er de rene nok for mig.

At vaske dem til de er klinisk rene har jeg ikke brug for og de har da slet ikke.

• #45   7. nov 2017 Og da! Pels er forskellig. Derfor kan man jo kun tage udgangspunkt i egne hunde..

• #47   7. nov 2017 Vi må virkelig sige at ikke bare pels, men også hunde og deres mennesker er forskellige... og ikke mindst deres prioriteringer smiley

Sikke et hudhelvede vi ville have...

• #49   7. nov 2017 Vasker min cirka en gang i kvartallet da han ellers kommer til at lugte af "hund" (i ved nok hvad jeg mener).

Det er ikke fordi han er beskidt.

Ruller sig ikke i noget, springer altid over vandpytterne og mudder er for hunde der er skøre i hovedet, tror jeg han tænker. smiley

En Grosser må i øvrigt ikke vaskes alt for tit, da deres pels er vandafvisende, og for hyppige bad ødelægger dette. Så vidt jeg ved, så gælder dette de fleste af Bjerghundene.

Det er da også hamrende besværligt at vaske ham, da det simpelthen er så svært at komme i bund på pelsen. Vandet glider bare af. smiley

• #52   7. nov 2017 Jep, schæfere har sart hud og har bedst af at man bevarer fedtlaget på den.
    Shampoo er skabt til at fjerne fedt, selvsagt, så de to ting harmonerer ikke.

Hvis jeg ser på Bels, som ingen hudproblemer har, så får hun elendig pels to gange årligt i forbindelse med løbetid, men retter det op uden min hjælp til en flot blank, blød og skinnende pels, der ikke lugter og som er perfekt vandafvisende.
    Hun har været i bad 2 gange i sit 4 årige liv.

Coffey, som er hud-hund er vi tvunget til at bade flere gange årligt. Hans pels er lækrest lige efter et bad, men den har mistet evnen til at regulere sig selv og har ikke længere den samme evne som Bellens.

Med hunde, der som vores, skal være ude i vejret året rundt, er det klart det mest hensigtsmæssige at pelsen IKKE får shampoobade. Det gør hunden mere modstandsdygtig.

I det perspektiv er jeg ret ligeglad med, hvad farve vandet har, når de skylles smiley

• #53   7. nov 2017 Hvem F***** taler om at være en dårlig hundemor????

• #54   7. nov 2017 Jeg forstår ikke lige det der med, at det gøres til godt eller skidt.

Det afhænger da af racen.

De små pyntehunde jeg så i Herning, de stod jo troligt op på et lille bord og blev plejet. Dem tror jeg da godt kan tåle at komme i bad tit og blive føntørret. De så endda ud til at nyde det.

En Groser ville jeg da nødigt smide i bad hele tiden, for det kan pelsen ikke tåle. Det kan man i øvrigt ved selvsyn konstatere ved Bernerne til en udstilling.

Nogen af dem ser meget fine ud, men rør man ved pelsen, er den helt tør og ødelagt i henhold til den funktionelle funktion den pels burde have.

Men det er jo så den ser fin ud at det gøres af nogen af udstillerne.

Det er ikke en kritik, men hundens pels mister sin oprindelige funktion. Det kan man så vælge at være ligeglad med.

• #56   7. nov 2017 Ja det afhænger af race og af individ.

At lave en generel anbefaling af at vaske hunden med shampoo når man lyster, synes jeg er at tage munden for fuld.

For det afhænger netop!

Udgangspunktet for at svare her må være hvad man SELV gør med SINE hunde og ikke mindst hvorfor.

En löwchen der fik pelspleje som vores gør ville meget hurtig blive en filtklump...

• #57   7. nov 2017 Baby bliver badet ca 2 gange om måneden.... Ellers går hans pels helt amok, med filter og sjov lugt.. Derudover drysser han nærmest et helt spor efter sig, når han går!

Så han kommer i bad, og han elsker det smiley

• #67   7. nov 2017 Ikke om jeg ville drømme om at gøre noget, der står på internettet når min erfaring er, at det er lodret forkert for min hund.

At blindt følge anbefalinger fra firmaer, der har interesse i, at man følger dem, forekommer mig naivt.

• #68   7. nov 2017 Husky-drengene kommer i bad forår og efterår, når de er på vej i seriøs fæld. Så bliver de vasket to gang, og efterfølgende blowet, og så er jeg sluppet af med ca. 90% af pelsen. De bliver vasket i brusekabinen i lunkent vand, og så sørger jeg for, at gøre det en dag, hvor det er lunt nok til, at vi kan tørre på terrassen.

Lanka blev vasket forholdsvis tit tidligere, fordi hun virkelig var slem til at rulle sig i noget væmmeligt og ildelugtende.
    Nu bliver hun to gange om året ligesom de andre - primært fordi hun ellers bliver misundelig.
    Hun ELSKER at blive vasket i lunt vand smiley
    Hun mener også, hun skal strigles hver eneste gang drengene bliver det, selvom hun reelt kun trænger ca 2 uger om året, mens hun smider den smule vinterpels, hun sætter.

• #69   7. nov 2017 Tak for reminderen smiley

• #71   7. nov 2017 Haha ja, hun er så bange for at gå glip af noget. Pt. laver hun også smidighedsøvelser flere gange om dagen, fordi drengene har fået dem ordineret fra kiropraktoren, og hun bare VIL være med! smiley

Kommentér på:
Hund i bad

Annonce