{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.349 visninger | Oprettet:

M
M
Følger: 1 Emner: 33 Svar: 179

Hund i bad - hvordan? {{forumTopicSubject}}

Vores OEB skal vaskes med noget allergi shampoo, men han HADER, at være i bad. Vi har intet badekar, kun en bruser (lille københavner badeværelse).

Hvordan søren får vi vasket ham hver dag når han stritter så meget imod? Jeg gætter på det ville være en dårlig ide, at tvinge ham?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund i bad - hvordan?
  • #2   19. jun 2014 Lav en aftale med en hundesalon, hvor du kan komme og vaske ham. Eller så er det jo bare af med dir tøj og ind under bruseren med ham.

• #3   19. jun 2014 Bare ind i bruseren med ham, smid tøjet så du ikke bliver drivende våd. Min vil heller ikke, men det skal han altså når han ruller sig i død mosegris. Sådan er det bare. Jeg vasker og kæresten står bagved og holder ham inde i bruseren. Så med mindre han hylder og stresser, så tving ham.

• #5   19. jun 2014 Vores den store HADER at komme i bad. Men det er ikke værre, end at jeg kan bede hende blive stående. Hun ser dog totalt ynkelig ud imens. Hun er generelt totalt bange for vand - hvis man vander blomster daffer hun, og i det hele taget gider hun ikke noget som helst med rindende vand. Havet til gengæld, det er åbenbart alletiders smiley

Vores hvalp har kun været i bad én gang af nød, da han havde mega svinet sig. Jeg startede med at lade bruseren ligge på gulvet af brusekabinen, og kaste nogle godbider ud som han søgte imens. Det var helt OK for ham. Men da han begyndte at skulle være våd over det hele var det dælme ikke skægt, syntes han. Jeg prøvede at gøre det til en leg og give ham så mange godbider jeg kunne, men færdiggjorde ellers badet. Bagefter syntes han det var alletiders at blive tørret med et håndklæde, så det løftede heldigvis oplevelsen op på et lidt højere niveau.

Så længe jeg kan holde mine hunde i brusekabinen og bade dem alene, er jeg fint tilfreds med hvis de ikke synes det er det fedeste i verden at få et bad. Det er gudskelov ikke særligt tit det er nødvendigt.

• M
    M Tilmeldt:
    apr 2013

Følger: 1 Emner: 33 Svar: 179
    #6   19. jun 2014 Han HADER det. Som i; stikker af, hyler, ryster hvis der kommer vand på ham smiley
    Den første gang tvang vi ham - af med tøjet begge to, og så sad min kæreste med med ham, mens jeg masserede ham ind i shampoo og skyllede ham. Men han HADET det. Ligeså snart vandet bliver slukket er han dog glad igen, og har "glemt" det.

• #7   19. jun 2014 Hvis det ikke påvirker han bag efter, og han glemmer det, så er det bare med at få det overstået.

• #10   19. jun 2014 Hos os må de gerne vise, at de ikke bryder sig om det - men vælge det fra kan de ikke.

Jeg ville tage det oppe fra og ned smiley

Også selvom det er lidt besværligt - han kommer nok aldrig til at elske det, men affinder sig. Og sådan bliver det jo nødt til at være.

• #11   19. jun 2014 Ind under bruseren, og hav et godt greb i ham. Når han hader det, så vil han helt sikkert bruge hver en lille mulighed, for at stikke af, de første gange smiley

Min bryder sig heller ikke om bruseren, men det skal gøres, og bare overståes:)

Jeg starter med, at sæbe hovedet ind. Sørg for at holde ham for øjnene og ørene, så de ikke bliver fyldt med vand og sæbe.
    Når han er sæbet ind, så skyld ud i samme rækkefølge, så shampooen får lov at sidde nogenlunde lige længe, over det hele.
    "klem" ham for vand bagefter, og tør ham så med håndklædet smiley

God fornøjelse smiley

• #12   20. jun 2014 Jeg ville så ikke starte i hovedet men med et mere neutralt sted på kroppen så han lige kan nå at opfatte, at selv om det er meget ubehageligt, så er det ikke farligt, inden jeg ville begynde at tage hoved etc.

Ved mennesker der ikke kan sige til eller fra, fx demente, starter man også nedefra tæerne og op for ikke at overvælde dem og udløse panik.
    Derudover så kan du putte en vaskeklud over brusehovedet mens du skyller inden indsæbning. Så er vandpresset heller ikke så overvældende og lyden fra bruseren heller ikke.

Nu ved jeg jo ikke hvad det er din hund reagerer mest på :o)

Min gamle hund fik et bad en gang til 2 gange årligt i de 16 år hun levede. Hun kom aldrig til at kunne lide det, men som de andre hunde elskede hun håndklædetørringen og rullen sig på alle tæpper etc. :o)

Sørg for at lukke døren så vovsen ikke kan stikke af midt i det hele. Du kan evt. putte snor på og binde vovsen til bruseren så du har begge hænder fri til at vaske og berolige.

Alt andet lige skal han bades, om han vil eller ej, men man kan forsøge at gøre det så lidt ubehageligt som muligt, så længe det selvf. ikke trækker "pinen ud"

Fx at have et vindue åbent imens da luften ellers nemt kan føles kvælende og forværre angsten (hvis badeværelset er lille).

• #13   20. jun 2014 Det kan være en kamp med sådan en hund, min den store er panisk, bare det at få ham ud i brusekabinen.. Har brugt alle kneb jeg kunne komme i tanker om, selv en skål smurt ind i leverpostej kunne ikke gøre det.
    så det foregår i haven, en holder, en styre badet med haveslangen.
    det går ganske fint, han panikker ikke på den måde.
    det er umuligt at flytte så mange kg der er hægtet fast i gulvet ...

• #14   20. jun 2014 Jeg ville også vælge at tage det oppefra og ned og gøre, som i allerede gør, i denne omgang.
    Når i så er færdige med de daglige bade, så ville det måske være en ide at træne ham til at finde sig lidt bedre i det. Jeg har måttet gøre sådan med Stormy, der i en alder af 3 år skulle have sit første bad (han havde fået en hudinfektion, der krævede bad med medicinsk shampoo i dagligt i ca en uges tid). Normalt lærer jeg mine hvalpe at bruseren er helt OK og at man ikke falder død om af et bad. Men Stormy fik jeg som voksen hund. Da vi var færdige med badene fik han et par ugers pause fra bruseren og så gik jeg ellers igang med at træne systematisk. Nu kan man bede ham gå ind i brusenichen selv og man kan skylle ben på ham uden at han ligner en der skal dø. Han har for nyligt fået et bad igen og det fandt han sig også pænt i.

• #16   20. jun 2014 Som i alle andre situationer, så er det jo bare vigtigt du kigger på din hund smiley
    Min bryder sig ikke om, hvis jeg starter andre steder end hovedet. Men han har også fået lagt den rutine ind, med modermælken smiley

Kommentér på:
Hund i bad - hvordan?

Annonce