{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.804 visninger | Oprettet:

Martin
Martin
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 3.289

Forskellige måder at hilse på fremmede hunde. {{forumTopicSubject}}

Nok lidt nørdet spørgsmål, men er der nogen der ved det?

Jeg synes hundesprog er utroligt interessant, og havde min hund med i hundeskoven igen i går.

Det er et fremragende sted at studere hundes sprog på synes jeg.

Men nu kommer spørgmålet:

Når min hund ser en ny fremmed hund, er der to måder han reagerer på.
1.
Den mest normale:
Stopper op, og ligesom vender siden lidt til mens han kigger væk. Efter de to hunde har stået sådan lidt, så går han i en langsom bue hen i mod den anden hund. Nogen gange stoppes der op og tingene gentages ligesom, indtil de mødes og snuser popo.

2.
Lidt sjældenere, men det sker:
Han lægger sig ned og stirrer hen mod den anden hund (med positivt kropsprog altså hale, øre osv). Den anden stopper typisk op og stirrer på ham (også positivt kropssprog). Han bliver stadig liggende, mens den anden hund langsomt går hen i mod ham.

Pludselig så springer han op og løber hen mod hunden, og kort før end han når den stopper han op og går langsomt den sidste meter og så snuser der popo igen.

Normalt er det jo ikke så høfligt når en hund stormer hen til en anden hund direkte endsige stirrer direkte, men der er ingen aggression fra nogen af hundene.

Nogen der ved om det bare er to forskellige måder at hilse høfligt på, eller om der er en særlig betydning for dem hver?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forskellige måder at hilse på fremmede hunde.
Kommentér på:
Forskellige måder at hilse på fremmede hunde.

Annonce