{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
892 visninger | Oprettet:

Skal ens hund købes hos "naboen"?? {{forumTopicSubject}}

Jeg undres når jeg i kommentarer til annoncer læser at folk skriver:
Synd du bor i XXXX (langt fra læseren).......

Hallo venner, Danmark er altså et meget lille land og ingen steder i Danmark er for langt væk, hvis man er interesseret i en hund.

Så tænker jeg om folk generelt bare har det sådan at de max gider at bevæge sig ½ time i transport for at finde den hund, som de skal leve med i 10-15 år???

Det er jeg noget forundret over!
Er det bare mig???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skal ens hund købes hos "naboen"??
  • #1   11. dec 2006 Ja man kan godt undre sig... Men det kommer nok også an på hvad man vil bruge hunden til...? Ved det ikke... Hvis man er seriøs avler, tager man jo gerne langt væk for at få det "rigtige blod". Min far har da flere gange hentet en hund i England og Holland, for at få nyt blod til DK.

• #2   11. dec 2006
    Charlie ønsker jer en god jul c, :
    Både ja og nej. Man skal jo ikke nødvendigvis besøge sin hvalp 10 gange før man får den med hjem....
    Og de par gange man skal bevæge sig efter at besøge den er dog kun de første 8 uger af dens liv (måske max 6 uger, da en flere opdrættere ikke vil have besøg de første to uger)

Men min kommentar er også mest rettet mod annoncer med omplaceringshunde, hvor jeg undres over at folk ikke gider at lette røven og køre bare et par timer efter en hund. Sjælland, Fyn og Jylland er trods alt hæftet sammen af broer og ingen steder skal man ud på åbent hav i en hullet robåd..... smiley

• #3   11. dec 2006 Giver dig helt ret, Berit.
    Jeg har købt hunde i frederikshavn (emma) og i herning (zitta, min forrige hund)
    Men hvis jeg skulle køre til fyn eller sjælland ville ikke betyde det mindste.............hvis jeg vil ha hunden, så har det overhoved ingen betydning, hvor i landet den er.
    Men jeg har jo også bil.............det er jo ikke alle der har og så kan jeg da godt se problemet.

Emma´s hvalpe er også solgt til alle dele af landet...........ingen af dem bor i Aalborg, hvor vi bor.

De bor f.eks i skagen, esbjerg, herning(tidligere odense), skanderborg

• #4   11. dec 2006 Det positiv jeg kan se ved at hunden - ( eller andre dyr - ) er indenfor en time eller 2´s kørsel - er at man nemmere kan besøge den i tiden den bor hos MOAR...

Har fx lige købt føl... og der var jeg da glad for at der kun var en times kørsel - for jeg kunne tage på besøg - så ventetiden ikke var helt så lang - og Fanta pigen kendte mig bedre da hun flyttede herhjem -

Anna besøgte vi også ugentligt -

Thor var ik hvalp da vi fik ham - Futte er født her -

Men Idun var i den anden ende af landet - fik billeder ugentligt - og de havde web cam på hvalpene - live på deres hjemmeside -
    Men besøgte hende - det havde jeg ik mulighed for i den periode - sådan måtte det bare være - men ærgeligt...

• #5   11. dec 2006 Tjaa.. Vi kørte "kun" 150 km ca for at hente Victor...
    Den er lidt svær at svarer på for næste gang vi skal hae hund så vil vi følge kuldet vokse op, og ikke som vi naivt gjorte med Victor.. valgte ham og tog ham med hjem ved samme lejlighed. Vi er så utrolig velsignede med et skønt temperamente, men det var HELD og ikke forstand fra vores side af, og det gør vi aldrig igen.. Og fordi jeg ikke vil satse på heldet igen men vil kende hvalpene før de er 8 uger, så køber jeg ikke min næste hund på bornholm, men indenfor en radius hvor jeg på et par timer vil kunne være.. (hvilket jo næsten dækker hele danmark).. så ingen nabo hund til mig, men hellere naboens hund end hvalpe og forældre hunde jeg ikke kender.

• #6   11. dec 2006 Kan læse jeg ikke er den eneste med før-besøgene i tankerne...

• #7   11. dec 2006 Der drejer sig jo også om som du siger karen - at man bedre ved hvad man får hjem - ss -

Men derudover også at hunden ikke flytter hjem til en fremmed - der er for hundens side også en anden tryghed -

Nu ved jeg godt at min nyeste erfaring ik er en hund men en hest - ss - et føl - på 6 måneder da hun flyttede hjem -
    - Men hun havde fx valgt min søn som sin fortrolige - så alt var som det sku være da hun flyttede hjem - hun opførte sig som om hun altid havde været her... og da de store prøvede at tryne hende - havde hun jo tilliden i os, til at turde være tryg... Er overbevist om at det lettede hendes flytning -

Idun kendte vi jo faktisk ik da hun kom hjem - og selvom hun tog det flot - ville jeg have ønsket at have haft muligheden for at kende hende inden -
    Også fordi hun havde lidt at slås med - som jeg reelt ik var blevet oplyst ordentligt om - Ved ik om jeg reelt ville have fravalgt hende hvsi jeg havde kendt hende bedre før købet - men jeg ville have været mere forberedt på de ting -

Jeg ser klarer fordele i fx ugentlige besøg inden hjemhentning...

• #8   11. dec 2006 Vi måtte også til Gram i Sønderjylland på internat for at hente Bella.

Det var hende jeg ville have, selvom der ligger et internat i Fredericia.

Det tog lidt over en time, men vi kørte derned begge to, så vi hyggede os på turen...

• #9   11. dec 2006 Jeg vil helst at hunden "bor" i jylland, så er det nemmere at køre ned og besøge den inden man får den hjem. Jasper hentede jeg i Ry, det er ca 2 timers kørsel fra mig, det er ikke så galt syns jeg. Jeg var dernede 2 gange inden jeg hentede ham.

• #10   11. dec 2006 Jeg er enig i det med at det kan være meget praktisk ift FØR-besøgene..... hvis vi taler hvalpe.

Jeg har selv hentet mine hunde/hvalpe i Haverslev (Nordjylland), Hadsund og Dianalund (Sjælland). Den afstand har nu ikke hindret mig i hvalpe-besøg.....

Men mange af annonce hundene er omplaceringshunde og der er ikke mange at vælge imellem (som i et kuld) og det er voksne hunde. Så min pointe er, at hvis man er oprigtigt interesseret i den voksne/omplaceringshund, så er afstanden vel ikke et problem???

Jeg synes derfor at det er useriøst at kommentere en annonce med ordenen: "Synd at du bor i XXXX" ....... Så det handlede ikke primært om hvalpekøb - mere OMPLACERING!!

• #11   11. dec 2006 Vi tog til Fyn, og vi bor på Amager, så jeg vil da mene jeg har ofret mig lidt for at få den hund jeg ville have...

• #12   11. dec 2006 Jeg er 100% villig til at tage til udlandet for at finde en hund, deriblandt også jylland smiley

Jeg skal jo være sikker på at få det rigtige med hjem...
    Det er jo en hund og ikke et møbel eller lign...

• #13   11. dec 2006 Nu har det også lidt at sige om man har bil eller ej.

Jeg tog fra kbh og til Ringsted for at se Thea 3 gange inden jeg fik hende hjem og jeg har nu kig på en kat der er fra Horsens.
    Jeg har ikke bil og det kan gøre det meget besværligt at komme rundt + at det kan være stressende for dyret at skulle rejse langt med bus og tog.

Derfor kigger jeg først på de opdrættere der er tæt på og ærgrer mig hvis det perfekte bor i nordjylland.

• #14   11. dec 2006 jeg bor på fyn, og kørte heeeelt til sjællandsode for at hente Nala.
    og jeg kørte heele vejen til nordjylland, for at hente Kaoz til Nina :o)

• #15   11. dec 2006 Smil.. Vi bor nær Nyborg.. og kørte til Randers efter Vito.. Vores kommende hvide schæfer kører til til Sæby efter!!.. Hvis hunden er den rette, så pyt med turen!!... Vovsen skulle vi jo gerne have glæde af i MANGE MANGE ÅR!

• #16   11. dec 2006 Men stadig... I har jo alle bil ikke?

• #17   11. dec 2006 ...da vi ikke havde bil kunne vi låne venners / forældres.. hvis det var nødvendigt.. smil :.)

ved godt vi er heldige!!

• #18   11. dec 2006 Begge vores hunde er købt i Jylland..

Jeg kan godt lidt forstå at folk gerne vil købe tæt på, netop fordi man så har nemmere ved at besøge hvalpen inden man får den hjem.

Jeg ville da gerne have besøgt vores hunde nogle flere gange, men med begge hunde blev det kun til et besøg inden de kom hjem.

Men bortset fra det, så hellere det end at købe tættere på hvor man bor, og måske ikke få præcis den hund man vil have.

• #19   11. dec 2006 Lene H:
    Jeg burde også have bil her, for jeg bor også langt ude... her kører dog bus men kun 2 gange dagligt :o/

Men det gør det jo også en del nemmere at købe hund langt væk, hvis man har bil.
    Somsagt er det altså besværligt og tidskrævende at komme rundt med bus og tog.

Jeg siger ikke at det ikke kan lade sig gøre, for jeg har somsagt kig på en kat fra Horsens, men man tænker da lige 2 gange inden og man kigger da helt sikkert efter noget tættere på først.

• #21   11. dec 2006 jeg er nu osse ligeglad med hvor min kommende hunde bor, bare den har den rette afstamning..
    Og Ally er fra frankrig og dem har vi stadig kontakt med, selvfølelig....

• #22   11. dec 2006 Når man som jeg ikke har hverken kørekort eller bil, ej heller manden har, så vil jeg ikke byde en hund flere timers tog og buskørsel, derfor ville jeg ikke lede SÅ langt væk.
    ex. jeg bor på Vestsjælland, og ville ikke hente hund på fyn eller i Jylland da det er en dagsrejse fra mig.
    Da jeg skulle have Monique hjem fra Sydsjælland fik jeg svigermor til at køre mig, gudskelov for det.

• #24   11. dec 2006 Køber kun på Sjælland.
    FORDI: Jeg gerne vil besøge min kommende hvalp mange gange inden den skal hjem til mig.
    Vil lære opdrætteren at kende rigtigt, ikke bare deres evnt. salgs gas.TSK....
    Se kuldet under opvæksten til de 8 uger og hvor dan de går, ALLE 8 uger, og ikke bar mens de er under 4 uger.

Kommentér på:
Skal ens hund købes hos "naboen"??

Annonce