{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hyrdehunde
  • #1   9. dec 2006 min gamle corgi kunne godt finde på at hyrde kaninerne i deres bur. hun cirklede rund og rundt om buret og så gøre udfald. Nu tænker nogen nok - hun ville bare æde skidtet, men corgier hyrder ved cirkulere rundt og så gøre udfald mod haserne.
    Har også hørt at et par af hendes hvalpe hyrder deres familie, hvis den ikke føler den har styr over hvad de laver.

• #2   9. dec 2006 MIn veninde's schæfer gør det.. Hun har det bedst med at have flokken samlet.. Så hvis vi f.eks var ude og gå tur sammen, så ville hun hente Luna ind.. Eller hvis min veninde's døtre var med, ville hun sørge for de ikke rendte for langt..

Da den store datter skulle lære at cykle (hun har meget dårligt syn og har ikke rigtigt cyklet) nappede Bella (schæfer) hende i hælene for at få hende tilbage...

• #3   9. dec 2006 min border hyrder på biler! hele tiden, når jeg går med hende, når vi trlner og selv hjemme i haven...

• #4   9. dec 2006 Sheik gør det lidt -ved os.. det er i hvert fald tydeligt at han prøver at samle "flokken =os"
    Men har været til rigtig hyrdning en gang og der gad han slet ikke fårerne... der var ikke et eneste af dem der kunne få ham bare lidt op i gear *gg* de sagde ham godt nok intet...... *gg*

• #5   9. dec 2006 Hmmm
    Mine hyrder til dagligt, så æh! Jo!

• #6   9. dec 2006 Mine Bordere forsøger at hyrde ænderne i parken, dog uden det store held - ænderne hopper i vandet *GGG*

• #7   9. dec 2006 Vores unge schæferhan hyrdede vores tæves sidste kuld hvalpe.
    Tæven lod ham gøre det, lige undtagen af hvis en af hvalpene høl op ! Så var der øretæver i luften.
    Det utrolige er, at selv om de var spredt i alle hjørner at grunden, så havde han helt styr på hvor de alle var.

• #8   9. dec 2006 jeps ...

"Berneren Sennenhunde driver kvæg ved at snappe det i haserne. Denne teknik er ret speciel for Sennenhunde, og den er indbygget i alle Sennenhunde. I har sikkert også bemærket ved jeres egne hunde, at de i leg kan "drive" jer og jeres børn ved at snappe efter haserne. " citat fra - www.berner-sennen.dk -

foregår også her hjemme, 3 ud af 5 bernere vi har haft i familien har gjort det, nogle mere en andre.

• #9   10. dec 2006 Min hanhund, som desværre er død nu hyrdede alt hvad der var at hyrde på. Han var meget bevidst om sit hyrdehundeinstinkt selv uden at han nogensinde var blevet trænet i at hyrde. Ænder, høns, katte og hans mennesker blev samlet så han havde helt styr på sin flok. Min tæve derimod var i starten kæmpe ræd for får, geder, heste m.m.m lige indtil hun fik lov at prøve sit instinkt af til træning - en enkelt gang og hun fik en AHA oplevelse og har herefter ikke været til at styre når vi går forbi diverse dyrefolde.

/ Trine

• #10   10. dec 2006 Hejsa...

Min Carlo har hele tiden vist sit hyrdeinstinkt... Han hyrde rigtig meget - især fugle (mågerne på stranden). Han hyrde også dådyr, harer, agerhøn/fasaner mv...

Han lugter dem med det samme, og derefter sniger han sig ind på sit "bytte", hvorefter han gør alt, for at hyrde dyret hen til mig... Det ser vildt flot ud...jeg er virkelig facineret af Carlos bevægelser, når han løber efter dyret...det er utroligt at, se hvilken kontrol han har over sin krop...
    Engang kom han ud fra skoven med et dådyr til mig...jeg blev pisse bange over at have sådan en stående ca 20 metre fra mig... Carlo stod bagved med tungen langt ud af halsen...rigtig stolt var han...hehe.

Carlo hyrder også dem der løber...engang smuttede han fra mig (ikke godt!!!), men heldigvis løb han bare rundt om dem et par gange (de var 3 stk), hvorefter han løb tilbage til mig...

Det skal siges, at jeg helst ikke vil have, at han løber efter dyrene...synes at det er synd for dem...så vi træner i at lade være... :o)

Kommentér på:
Hyrdehunde

Annonce