902 visninger
|
Oprettet:
Hyrdehunde {{forumTopicSubject}}
Til jer med hyrdehunde..
Har du oplevet at din hyrdehund spontant er begyndt at hyrde ( mennesker, hunde, høns el. ), selv om den aldrig har prøvet at hyrde rigtigt før ?
Og hvornår / hvordan oplever du det ?
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.266
Har også hørt at et par af hendes hvalpe hyrder deres familie, hvis den ikke føler den har styr over hvad de laver.
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.883
Da den store datter skulle lære at cykle (hun har meget dårligt syn og har ikke rigtigt cyklet) nappede Bella (schæfer) hende i hælene for at få hende tilbage...
mar 2005
Følger: 96 Følgere: 92 Hunde: 1 Emner: 204 Svar: 882
mar 2006
Følger: 25 Følgere: 25 Hunde: 2 Emner: 135 Svar: 326
Men har været til rigtig hyrdning en gang og der gad han slet ikke fårerne... der var ikke et eneste af dem der kunne få ham bare lidt op i gear *gg* de sagde ham godt nok intet...... *gg*
jan 2005
Følger: 37 Følgere: 58 Hunde: 8 Emner: 398 Svar: 2.780
Mine hyrder til dagligt, så æh! Jo!
apr 2006
Følger: 47 Følgere: 47 Hunde: 6 Emner: 203 Svar: 2.340
jan 2006
Følger: 40 Følgere: 37 Hunde: 6 Emner: 35 Svar: 547
Tæven lod ham gøre det, lige undtagen af hvis en af hvalpene høl op ! Så var der øretæver i luften.
Det utrolige er, at selv om de var spredt i alle hjørner at grunden, så havde han helt styr på hvor de alle var.
okt 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 43 Svar: 705
"Berneren Sennenhunde driver kvæg ved at snappe det i haserne. Denne teknik er ret speciel for Sennenhunde, og den er indbygget i alle Sennenhunde. I har sikkert også bemærket ved jeres egne hunde, at de i leg kan "drive" jer og jeres børn ved at snappe efter haserne. " citat fra - www.berner-sennen.dk -
foregår også her hjemme, 3 ud af 5 bernere vi har haft i familien har gjort det, nogle mere en andre.
jan 2006
Følger: 88 Følgere: 125 Hunde: 5 Emner: 395 Svar: 9.578
/ Trine
okt 2005
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 85 Svar: 3.528
Min Carlo har hele tiden vist sit hyrdeinstinkt... Han hyrde rigtig meget - især fugle (mågerne på stranden). Han hyrde også dådyr, harer, agerhøn/fasaner mv...
Han lugter dem med det samme, og derefter sniger han sig ind på sit "bytte", hvorefter han gør alt, for at hyrde dyret hen til mig... Det ser vildt flot ud...jeg er virkelig facineret af Carlos bevægelser, når han løber efter dyret...det er utroligt at, se hvilken kontrol han har over sin krop...
Engang kom han ud fra skoven med et dådyr til mig...jeg blev pisse bange over at have sådan en stående ca 20 metre fra mig... Carlo stod bagved med tungen langt ud af halsen...rigtig stolt var han...hehe.
Carlo hyrder også dem der løber...engang smuttede han fra mig (ikke godt!!!), men heldigvis løb han bare rundt om dem et par gange (de var 3 stk), hvorefter han løb tilbage til mig...
Det skal siges, at jeg helst ikke vil have, at han løber efter dyrene...synes at det er synd for dem...så vi træner i at lade være... :o)
Hyrdehunde