{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.229 visninger | Oprettet:

Ville du sælge hvalpen hvis..... {{forumTopicSubject}}

Jeg ser ret ofte de her dominans tosser, og tog mig selv i at tænke "hvis min drøm om opdræt går i opfyldelse, ville jeg aldrig sælge til sådan en tumpe!"

Men hvad med jer der er opdrættere?
Ville i sælge hvalpen, hvis hvalpekøber pludselig sad og snakkede om lederskab og dominans??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ville du sælge hvalpen hvis.....
  • #1   18. jun 2017 Nu er jeg ikke opdrætter, men nej det ville jeg ikke.

• #2   18. jun 2017 Nej.

• #3   18. jun 2017 Jeg er ikke opdrætter, men har opdrættet både hamstere og tamrotter, og hvis køber tydeligvis gik imod hvad jeg anså som godt hamster-/rottehold så solgte jeg ikke til dem..

Hvis der var små "fejl" ville jeg først forsøge at forklare hvordan og hvorledes og hvis de slet ikke virkede til at ville ændre det, så måtte de finde et dyr et andet sted

• #4   18. jun 2017 Nej. Aldrig.

• #6   18. jun 2017 Hvilke klare grænser tænker du Linda?

Hvis hunden får lov at trække i snoren, gå på bordet eller noget i den stil??

• #8   18. jun 2017 Nej, det ville jeg ikke.

• #9   18. jun 2017 Nope, men jeg ville sikkert også beholde alle hvalpene selv smiley

Blandt andet derfor er jeg ikke opdrætter!

• #10   18. jun 2017 Den er svær, har set hvor galt det kan gå ved at folk ikke får sæt grænser især over for en race som en Boston terrier og en sheltie med deres gøende men, også at man ikke kan lede dem igennem livet (især på tillid men også grænser) så synes lederskab er vigtig del, det er det er det også i menneske verden.

Men synes man hurtig kan spotte tosser som mener en hund skal vendes rund for at man dominer den eller en der ikke kan sætte grænser

• #12   18. jun 2017 Jeg vil generelt ikke sælge til nogen hvis hundehold ligger så langt fra mit eget, at jeg ikke kan stå inde for det - så det er der flere som er blevet afvist på baggrund af. Det synes jeg er ens opgave som opdrætter, og man bliver bedre til det med tiden, til at stille de rigtige spørgsmål og aflæse folk m.v. - se deres reaktion på de 4 voksne hunde der kegler rundt etc.

Har haft en familie der kom også, hvor det var tydeligt vi var SÅ langt fra hinanden i hundehold - begge parter takkede bare pænt nej smiley

• #13   18. jun 2017 Er ikke opdrættet men nej det ville jeg bestemt ikke!

• #14   18. jun 2017 Cæsar Milan <3????Go leder

• #15   18. jun 2017 Jeg har afvist et par der tydeligt viste denne adfærd. Konen var dyrlæge men hanhunden skulle alligevel kastreres fordi ellers stak den jo hele tiden af... ??
    Manden var håndværker og han skulle nok vise hunden hvem der bestemte i huset...

Hmmm, han endte med at blive her og jeg hørte sidenhen at de måtte give op blandt JRT opdrættere og købte en labrador

profilbillede
  • #16   18. jun 2017 Nu er jeg ikke opdrætter, men jeg ville ikke sige nej med det samme. Først ville jeg tage en samtale om de ideer, se om man kunne ændre noget osv. Er det ikke muligt, ville jeg sige nej.

Men nogle gange kan man komme til at misforstå hinanden. Lederskab kan godt lyde negativt, men jeg går ind for, at man skal være leder for sin hund, på samme måde som en forælder er leder for sit barn, med vejledning og grænser, men uden vold og tvang.

• #17   19. jun 2017 jeg ville ikke sælge min hund eller hvalpe til folk der snakker dominas eller generelt negativ hundetræning!
    sagde også pænt nej til en god del der ville have cocos bebser fordi de absolut ikke kunne give dem hvad jeg ledte efter..!

sådan har jeg det også med de kaniner der bliver solgt og viderformidlet gennem mig, det er meget meget sjældent jeg sælger til børne familier!

mine dyr skal steder hen hvor man ved folk har lidt mere mellem ørene! og så skal de have det som konger smiley

• Griffen
    Griffen Tilmeldt:
    jul 2015

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 93
    #18   19. jun 2017 Nogle ord er meget værdiladede, men desværre med forskellig værdi hos forskellige mennesker. Mange af mine kursister bruger ordet dominans om almindelig uønsket opførsel og det gør dem såmænd ikke til dårlige hundeejere, de er modtagelige for fornuft. Der er også mange der kalder flåter for tæger uden at det behøver at gå helt galt. Jeg ville tjekke den potentielle kunde grundigt, men løsagtig omgang med et enkelt ord ville ikke automatisk diskvalificere.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.273
    #19   19. jun 2017 Hvorfor er lederskab negativ?. Dominans kan jo dække over meget. Jeg ville ikke sælge hvis personen ikke levede op til mine forventninger i forhold til det jeg ønsker for racen.

Her under også en i mine øjne misforstået holdning til opdragelse.

• #20   19. jun 2017 Når jeg sælger en hvalp, er der en masse samtale først, hvor man forventningsafstemmer, og er vi meget langt fra hinanden der, så nej, så vil jeg ikke sælge.

Men at folk bruger ord på en anden måde, end jeg måske gør, er ikke afgørende.

Jeg bruger meget at se på, hvordan folk interagerer med mine egne hunde. Mine hunde er ret pågående og også noget forkælede, fylder i sofaen og så videre. Det behøver folk ikke at ville med deres egne hunde, men jeg lægger da mærke til, hvordan de håndtere at mine, som gerne må opføre sig sådan.

I det hele taget har jeg ikke nogle helt faste retningslinjer, for hvordan hvalpekøbere skal være, men det er da bestemt en fordel, at vi er på linje med hensyn til vores syn på hunde og hunde opdragelse.
    Meget af det er en fornemmelse, man får gennem samtale og samvær, når de kommer for at møde hundene.

• #22   19. jun 2017 Jeg møder desværre en hel del mennesker, som stadig bruger "alfarul".
    Mødte endda en dame der sværgede på, at hvis ikke hun smed sin hund om på ryggen et par gange om dagen, blev den dominerende.

Flere har endda pointeret, at min ellers meget nervøst anlagte puddel, skulle være voldsomt dominerende og burde sættes på plads.

De læser hans usikkerhed som værende en trodsadfærd og ser ham som en "problem hund".

Baby viser tydeligt han er usikker, i de her situationer, hvor han fx. Snapper efter en fremmet hund.

Det er en af de helt store grunde til, at jeg ikke ville turde sælge til den slags mennesker.

Jeg ville ikke kunne se mig selv i øjnene, hvis jeg solgte en hvalp til nogen, som misfortolker hundens sprog så voldsomt.

Så betyder det mindre for mig, om de træner med klikker eller hvad de gør. Eller om de træner overhovedet (racen for mig vil jo så være GD)

Kommentér på:
Ville du sælge hvalpen hvis.....

Annonce